Meer Hi-Res audio in pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 18:32
In de pricewatch bij o.a, smartphones, vind ik het aspect 'hi-res audio' onderbelicht. Er is wel een aspect over de audiocodec.
Ik vind dit persoonlijk een belangrijk aspect, wat zowel bij smartphones als bij headphones, speakers en andere apparatuur een belangrijk aspect is.
Zou dat prominenter in de gegevens van apparaten kunnen?
En misschien een keer een uitgebreid tweakers artikel daarover?

Op gsmarena wordt bijvoorbeeld altijd bij smartphone reviews een lab-test van de audio-eigenschappen meegenomen.

Hopelijk kunnen jullie iets met mijn feedback

Mvg Dennis

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
dennis74 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:49:
In de pricewatch bij o.a, smartphones, vind ik het aspect 'hi-res audio' onderbelicht. Er is wel een aspect over de audiocodec.
Ik vind dit persoonlijk een belangrijk aspect, wat zowel bij smartphones als bij headphones, speakers en andere apparatuur een belangrijk aspect is.
Zou dat prominenter in de gegevens van apparaten kunnen?
En misschien een keer een uitgebreid tweakers artikel daarover?

Op gsmarena wordt bijvoorbeeld altijd bij smartphone reviews een lab-test van de audio-eigenschappen meegenomen.

Hopelijk kunnen jullie iets met mijn feedback

Mvg Dennis
Heb je het nu over de audio-kwaliteit of specifiek de ondersteuning voor Hi-Res?
De audiokwaliteit is iets dat je eerder in een test hoort dan in de pricewatch, vermits dit een onderdeel is dat getest moet worden.
De ondersteuning voor Hi-Res audio bestanden ligt inderdaad aan de ondersteunde codecs, maar dat is afhankelijk van de applicatie. Zo heb je verschillende apps die hi-res bestanden kunnen afspelen. Headphones en speakers hebben normaal gezien niets met hi-res te maken, omdat het bestand al gedecodeerd is tegen dat het daar toekomt. Tenzij het natuurlijk toestellen zijn met ingebouwde DAC.

[ Voor 8% gewijzigd door mathias82 op 31-03-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 18:32
enerzijds de ondersteuning voor Hi-Res in de pricewatch, oftewel de ondersteunde/beschikbare codecs op het apparaat.
anderzijds leek mij een artikel en/of test van Hi-Res audio interessant.