Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmac
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 09:45
Dag allemaal,

Ik heb een macbook pro (mid 2012) die een beetje kuren begon te vertonen. Na een recovery opstarten met cmd + R en de SSD gewist te hebben kon ik weer een versie op de mac zetten.

Nu wil ik met een externe HDD de back-up erop zetten, maar ik kan niet op het knopje 'zet terug' klikken.
Hij ziet ook bij recovery mode en dan time machine niet dat er allerlei back ups zijn om terug te zetten.

Ik kan wel gewoon in de externe schijf kijken naar mijn backups en bij mijn gegevens dus ze bestaan wel:)

Hoor graag jullie ideeën hierover!
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:34
Is de huidige Macos hetzelfde als die van de time machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_brugge_wm
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-04-2021
Als ik Rominick goed begrijp zou ik een volledig nieuwe back-up moeten nemen na formatteren van mijn Back-up schijf. Vervelend want dan ben ik al mijn oude back-ups kwijt. En dit zou dus aan Big-Sur kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:34
Chris_brugge_wm schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:54:
Als ik Rominick goed begrijp zou ik een volledig nieuwe back-up moeten nemen na formatteren van mijn Back-up schijf. Vervelend want dan ben ik al mijn oude back-ups kwijt. En dit zou dus aan Big-Sur kunnen liggen?
Als ik het goed herinner was dat het toen om el capitan ging? En dat de nieuw MacOS andere filesystem gebruikt. en Daarom backups van pre niet werkten.
Ik zou de backups bewaren en met een andere schijf proberen. Ik denk zelf dat als je je backup terug wilt zetten, dat je met internet recovery de Macos gebruikt die op de mac stond. Ik heb al heel lang geen gebruik gemaakt van een backup (terwijl hij wel elke dag 1 maakt). Ik hoop dat iemand anders hier antwoord op kan geven, ik wil niet dat je opeens die backup verwijderd en dan zonder zit.