Product via MP gekocht gedeeltelijk geleverd door PostNL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 19:03
Beetje advies nodig.

Ik heb via MP een boxenset gekocht bij een verkoper die goede recensies heeft.

Vandaag is de set geleverd, alleen de boxenstandaarden kwamen aan de boxen en subwoofer miste nog. Contact opgenomen met de verkoper, die melde meteen dat de fout bij PostNL lag. Het pakket volgens zijn opgave was iets van 16KG (wat wel kan kloppen gezien de inhoud). Alleen volgens opgave PostNL woog het rond de 7KG (komt overeen met de palen). Het pakket heeft uit twee dozen bestaan, aan elkaar met ducttape. op de doos is dit duidelijk te zien en ook dat het ducttape is losgescheurd.Lijkt onderweg te zijn gebeurd in het transport naar het distributie centrum. (waar het schijnbaar is gewogen)

De verkoper heeft contact gehad met PostNL die melden dat ze niets kunnen doen, want het pakket werd geleverd (maw ze hebben de dienst geleverd waarvoor is betaald) . En ze willen (volgens verkoper) ook niet kijken of er ergens nog een pakket ligt ..

Verkoper bied aan om de missende onderdelen nogmaals te sturen tegen inkoopprijs.

Voor alle duidelijkheid ik ga er vanuit dat de verkoper ter goeder trouw heeft gehandeld. (en ik ga geen namen noemen).

Wat zijn nu mijn rechten, verkoper geeft aan dat verzending voor risico koper is. En wat kan PostNL nog doen ?.
.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het pakket heeft uit twee dozen bestaan, aan elkaar met ducttape. op de doos is dit duidelijk te zien en ook dat het ducttape is losgescheurd.
Domme fout van de verkoper. Nu kan iemand 1 van de 2 paketten stelen zonder dat er een pakket verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
verkoper geeft aan dat verzending voor risico koper is
Gaf hij dat vooraf aan? En je hebt het over inkoopprijs. Is het een zakelijke verkoper? Zie https://blog.iusmentis.co...bij-particuliere-verkoop/

Staat het gewicht op het afgiftebewijs van de verkoper?

[ Voor 38% gewijzigd door GlowMouse op 31-03-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
Verkoper had dit aangeven tijdens de koop.
Weet niet of het op afgifte bewijs staat. Kan ik nog navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 10-05 15:36
Veel verkopers zeggen gelijk risico voor verkoper, maar goed verpakken is gewoon een kunst. Ik vind dat de verkoper hier ook minimaal voor een deel verantwoordelijk voor is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Jacko01 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:38:
Verkoper bied aan om de missende onderdelen nogmaals te sturen tegen inkoopprijs.
Het is dus een handelaar? Is dit een B2C transactie? Dan ligt het risico van verzending gewoon bij de verkoper!

Koop je van een consument, dan ligt het er aan wat je afspreekt (dus wat stond er in de advertentie en wat is er onderling nog besproken).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
Ik heb het vermoeden dat het een consument is die onderdelen op MP koopt (eventueel repareert ) en als set doorverkoopt.

In de advertentie staat duidelijk dat risico voor koper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe kan ie dan 'tegen inkoopsprijs' nogmaals leveren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:52:
Hoe kan ie dan 'tegen inkoopsprijs' nogmaals leveren? :?
inderdaad...

maar hebben ze bij het innemen van het pakket hem ook niet gewogen :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:06

OMD

Helaas, pech voor jou. Het is niet toegestaan dozen aan elkaar te plakken. Hier staat PostNL ook niet voor in.
Verstuur elke doos of verpakking apart met een eigen barcode en adressering. Bevestig verschillende dozen of verpakkingen voor 1 ontvanger niet met tape of touw aan elkaar. Ze kunnen in het vervoer en tijdens de sortering van elkaar losraken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 00:28

LankHoar

Langharig tuig

Jacko01 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:51:
Ik heb het vermoeden dat het een consument is die onderdelen op MP koopt (eventueel repareert ) en als set doorverkoopt.

In de advertentie staat duidelijk dat risico voor koper is.
Jammer voor verkoper, maar dit zijn geen handelingen die een normale consument verricht. Heeft hij ook nog een legio aan advertenties? Dan is het echt aannemelijker dat hij gewoon als handelaar word gezien door de wet, en kan hij het risico niet bij de koper leggen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:25

Oekol

waka waka hey hey

Jacko01 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:38:
Beetje advies nodig.

Ik heb via MP een boxenset gekocht bij een verkoper die goede recensies heeft.

Vandaag is de set geleverd, alleen de boxenstandaarden kwamen aan de boxen en subwoofer miste nog. Contact opgenomen met de verkoper, die melde meteen dat de fout bij PostNL lag. Het pakket volgens zijn opgave was iets van 16KG (wat wel kan kloppen gezien de inhoud). Alleen volgens opgave PostNL woog het rond de 7KG (komt overeen met de palen). Het pakket heeft uit twee dozen bestaan, aan elkaar met ducttape. op de doos is dit duidelijk te zien en ook dat het ducttape is losgescheurd.Lijkt onderweg te zijn gebeurd in het transport naar het distributie centrum. (waar het schijnbaar is gewogen)

De verkoper heeft contact gehad met PostNL die melden dat ze niets kunnen doen, want het pakket werd geleverd (maw ze hebben de dienst geleverd waarvoor is betaald) . En ze willen (volgens verkoper) ook niet kijken of er ergens nog een pakket ligt ..

Voor alle duidelijkheid ik ga er vanuit dat de verkoper ter goeder trouw heeft gehandeld. (en ik ga geen namen noemen).

Wat zijn nu mijn rechten, verkoper geeft aan dat verzending voor risico koper is. En wat kan PostNL nog doen ?.
.
Fout verkoper. Bij elke vervoerder in de pakketdienst is het verboden om pakketten aan elkaar te plakken. Doe je het wel? Eigen risico!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Ook als particuliere verkoper roepen verzenden is risico van de koper is vaak juridisch niet houdbaar tenzij jij expliciet hebt gevraagd om de aller goedkoopste verzending. Gezien het gewicht zal het pakket neem ik aan minstrns verzekerd verstuurd zijn? Dan moet de verkoper toch wat meer zijn best doen en druk uitoefenen als zijn verzendbewijs zegt 16kg en postnl 7kg.

Maar zoals hierboven lijkt het er sterk op dat het een zakelijke verkoper is en dus mogelijk zelfs een eigen postnl account gebruikt om voordeliger te versturen waarbij de pakketten niet worden gewogen bij innamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leoon. schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:25:
Fout verkoper. Bij elke vervoerder in de pakketdienst is het verboden om pakketten aan elkaar te plakken. Doe je het wel? Eigen risico!
Vraag is echter of dit ook geldt als je vooraf overeenkomt dat het risico bij de koper ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:20
OMD schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:17:
Helaas, pech voor jou. Het is niet toegestaan dozen aan elkaar te plakken. Hier staat PostNL ook niet voor in.

[...]
Als er risico voor koper staat mag je er als koper vanuit gaan dat de verkoper in ieder geval zijn best doet om de kans op vermissing dan wel beschadigingen tot een minimum te beperken. Dus als ik een monitor verkoop en bij zet risico voor koper. En doe als bescherm materiaal kleine kiezeltjes. Dan is het voor de rest prima want risico is toch voor koper?

Verkoper heeft er gewoon een potje van gemaakt en probeert TS er voor op te laten draaien....

TS heeft gewoon ter goede trouw gehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:06

OMD

loki504 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:07:
[...]

Als er risico voor koper staat mag je er als koper vanuit gaan dat de verkoper in ieder geval zijn best doet om de kans op vermissing dan wel beschadigingen tot een minimum te beperken. Dus als ik een monitor verkoop en bij zet risico voor koper. En doe als bescherm materiaal kleine kiezeltjes. Dan is het voor de rest prima want risico is toch voor koper?

Verkoper heeft er gewoon een potje van gemaakt en probeert TS er voor op te laten draaien....

TS heeft gewoon ter goede trouw gehandeld.
Mee eens en ik wens iedereen succes om zijn gelijk te halen/krijgen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
Bedankt voor alle reacties.

Nog steeds geen enkel idee wat ik mee moet/ga doen. Juridisch iets doen heeft geen zin, bedrag is vrij laag.

(E200,-). En als ik op het aanbod van de verkoper in ga, laat ik het niet meer versturen ga er graag even voor in de auto zitten.

Wat ik ook doe het is een wijze les..

Nog even over het gewicht. Het pakket is afgeleverd bij een afgifte punt en pas gewogen in het distributie centrum. (pakket worden volgens mij alleen gewogen als je bij het inname punt de pakketzegel koopt, als je deze al online koopt slaan ze het wegen over).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 10-05 15:36
Jacko01 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:11:
Bedankt voor alle reacties.

Nog steeds geen enkel idee wat ik mee moet/ga doen. Juridisch iets doen heeft geen zin, bedrag is vrij laag.

(E200,-). En als ik op het aanbod van de verkoper in ga, laat ik het niet meer versturen ga er graag even voor in de auto zitten.

Wat ik ook doe het is een wijze les..

Nog even over het gewicht. Het pakket is afgeleverd bij een afgifte punt en pas gewogen in het distributie centrum. (pakket worden volgens mij alleen gewogen als je bij het inname punt de pakketzegel koopt, als je deze al online koopt slaan ze het wegen over).
Ik zou hem zelf nog wel even met die 2 losse pakketten regel terugmailen en dat je daar evt werk van gaat maken. De verkoper heeft je "door de koper te nemen" risico hiermee namelijk onredelijk vergroot.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 01-04-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verzenden op eigen risico, daar kun je niet alles onder gooien. Verkoper dient degelijk te verpakken, met duidelijke adressering. als de gekochte waar in meer pakjes is verzonden komt de rest wel. als het aan elkaar geplakt is met 1 verzendzegel is het losgekomen deel kwijt. zeker als daar geen adresgegevens op staan. dozen aan elkaar plakken(met alleen tape in het midden) om zo als 1 pakket te verzenden (besparen verz. kosten) is niet de juiste weg. Daar is verkoper wel degelijk aansprakelijk voor. verder het verhaal van nogmaals sturen tegen inkoopprijs lijkt me geen particuliere verkoper. of hij lult alles aan elkaar, en was dit opzet. een particuliere verkoper heeft natuurlijk niet meer nieuwe speakers, en steunen. als je een gebruikte/ongewenste laptop op MP zet, en er raakt er 1 kwijt heb je ook niet nogmaals zo'n laptop. (zeker niet met de vermelding, kopen tegen inkoopprijs) Dan zit daar wel een luchtje aan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-05 22:54
De verkoper had de zending moeten regelen als 1 zending bestaande uit meerdere pakketten.
Als de zending beschadigd is geraakt zal de verkoper dat bij PostNL moeten claimen, mochten die melden dat het pakket afgeleverd is, dan is de zending niet goed genoeg verpakt door de verkoper.

Mocht de verkoper niet tegemoet willen komen door de levering aan te vullen en daarmee volledig te maken, dan kun je de ontvangen producten retourneren en een volledige creditering van het aankoopbedrag vragen.

Op o.a. de site van de Consumentenbond staan er voorbeeldbrieven voor het melden van een onvolledige levering en een verzoek tot vervanging.

Let wel op dat dit om consumentenrecht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

OMD schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:59:
[...]

Mee eens en ik wens iedereen succes om zijn gelijk te halen/krijgen.
Dat gaat zeker een ding worden!

Ik ben ook van mening dat verkoper hier te kort schiet door het op onverantwoorde wijze te verzenden. En zoiets kan je niet afwentelen onder het motto "risico koper". Waarom zou je dat überhaupt proberen? Als koper heb je geen enkel vat op hoe een product wordt ingepakt. Moet je dan als koper ook een hele lijst met eisen vooraf kenbaar maken?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Jacko01
Zo even een update ..

De boxen zijn binnen...

Een mede tweaker werkt bij PostNL op de klantenservice en is op zoek gegaan het pakket,. En gevonden\.

Vandaag bezorgd, een pak van mij hart. (en een les wijzer).

Bedankt voor jullie adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-05 13:08
Fijn om te horen dat de doos gevonden is, veel plezier! En zou volgende keer idd ophalen, of vragen of hij het in 2 aparte dozen doet met 2 aparte verzendlabels

[ Voor 9% gewijzigd door iCore op 08-04-2020 17:20 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jacko01 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:43:
Zo even een update ..

De boxen zijn binnen...

Een mede tweaker werkt bij PostNL op de klantenservice en is op zoek gegaan het pakket,. En gevonden\.

Vandaag bezorgd, een pak van mij hart. (en een les wijzer).

Bedankt voor jullie adviezen.
Wauw, goed geregeld!
Daar heeft iemand wel een flesje wijn mee verdiend... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

iCore schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:52:
Fijn om te horen dat de doos gevonden is, veel plezier! En zou volgende keer idd ophalen, of vragen of hij het in 2 aparte dozen doet
Het zat al in 2 aparte dozen, dat was juist het probleem ;)

Ik zou dan vragen om 2 verzendlabels indien hij het in 2 dozen doet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-05 13:08
YakuzA schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:12:
[...]

Het zat al in 2 aparte dozen, dat was juist het probleem ;)

Ik zou dan vragen om 2 verzendlabels indien hij het in 2 dozen doet.
Sorry dat bedoelde ik ook :)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Jacko01 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:43:

Hulde aan deze PostNL tweaker *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:57
Zou je willen delen wie die Tweaker is? Kan ik hem volgende keer vragen waar mijn pakketjes blijven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 13:44

XallaX

Meow

@Jacko01 meld je ook bij de verkoper hoe hij dit had kunnen voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacko01
XallaX schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:36:
@Jacko01 meld je ook bij de verkoper hoe hij dit had kunnen voorkomen?
Dat heb ik zeker gedaan ;-)
Pagina: 1