Oplossing kruipruimte onder schoonloopmat.

Pagina: 1
Acties:

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-01 10:10
Goedeavond allen,

Zoals de titel al verraad, tenminste dat hoop ik, zit ik met een probleem met de schoonloop mat in onze hal. De vorige bewoner heeft de hal aangepast waardoor het kruipluik niet meer voor de deur ligt maar semi midden in de hal. (schematisch in bijgevoegde foto).
Omdat we nu de gehele mat moeten verwijderen wil ik dit graag veranderen, nu kost het te veel tijd en moeite en is de huidige mat er aan kapot gegaan.
Wat ik graag wil is het volgende, het stukje luik losmaken van de rest van de mat zonder dat het meteen heel lelijk wordt. (komt een nieuwe mat in als ik het plan rond heb)
Hoe kan ik hier iets omheen maken zodat de rest van de mat mooi afgewerkt is en goed ligt, het kleine stukje mat er makkelijk uit kan en we niet onze nek breken over het luikje.

Mijn eigen idee: een metalen strip rond het luik, even dik als de mat en dan een los stuk mat op het luik. (maar ga ik dan niet steeds op het metaal staan, aangezien de mat mee veert)

Heeft iemand een andere idee? Ik zit namelijk gevangen in mijn eigen oplossing en kom alleen nog maar op aanpassingen van dit plan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vY8dfPNAlx__S1Hyyn5amC1EHzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ItJEWDyIEbG4kNgWhixbigf.jpg?f=fotoalbum_large

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37
In principe kun je het gewoon lossnijden en terugleggen. De randen kun je just in case voorzien van dubbelzijdig tape.

Iets robuuster is om 2 of 3 stroken met de looprichting mee te hebben. Dan hoeft er telkens maar 1 strook uit. En omdat het met de looprichting mee ligt blijft het ook goed liggen en struikelt niemand.

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-01 19:05
Je kan de randen ook laten festoneren. Persoonlijk klinkt mij het idee van 2 of 3 stroken in de looprichting wel mooier overigens (en dan dus zonder festoneren).

[ Voor 10% gewijzigd door EJlol op 31-03-2020 17:49 ]

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoe vaak ga jij de kruipruimte in? Ik zou er eerder voor zorgen dat je de hele mat netjes kunt oprollen zonder dat ‘ie stuk gaat als je er dan toch moet zijn.

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-01 10:10
Bedankt voor de opties tot zo ver!
schakenraadjuh schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:54:
Hoe vaak ga jij de kruipruimte in? Ik zou er eerder voor zorgen dat je de hele mat netjes kunt oprollen zonder dat ‘ie stuk gaat als je er dan toch moet zijn.
Ik moet er bijna maandelijks zijn voor de waterontharder die daar staat. Daarnaast zit daar ook de buitkraan afsluiter