Beste Tweakers,
In januari 2015 heb ik onderstaande PC met jullie fantastische hulp samengesteld!
Op dit moment merk ik vooral met het spelen van COD Warzone dat mijn CPU het niet goed trekt (100% belast) en dus eigenlijk een bottleneck is. De GPU daarentegen heeft zo te zien wat meer ruimte over en kan indien nodig altijd nog wat OC'en voor net die paar extra FPS.
Nu wil het toeval dat mijn ouders een nieuwe PC nodig hebben en ik dus eigenlijk mijn huidige PC + 1 beeldscherm aan hen wil geven, waardoor ik zelf weer kan upgraden!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het echt fanatiek gamen is niet meer aan de orde, maar natuurlijk vind ik het wel leuk om 1 of 2 avonden per week met vrienden online te spelen. Op dit moment is dat dus COD Warzone, maar wellicht ook nog wat nieuwe games in de toekomst. Ook Dota 2 zal wel weer eens aan bod kunnen komen! Daarnaast doe ik recreatief aan (vakantie-)fotobewerking d.m.v. Lightroom en verder natuurlijk het gebruikelijke zoals surfen en mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximale budget is € 1.000,- incl. nieuw beeldscherm. Het liefst wil ik minder uitgeven, omdat ik simpelweg niet meer zo'n fanatieke gamer ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande wil ik meenemen, waarbij ik nog twijfel welk beeldscherm ik zou houden en welke ik zou vervangen. Daarnaast twijfel ik om de huidige GPU te combineren en wellicht deze later te upgraden voor bijvoorbeeld dus de 1660S. Wat is jullie advies?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Of kan het moederbord net zo goed vervangen worden door de goedkopere ASRock B450M Pro4?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Qua moederbord en CPU heb ik enkel nog ervaring met Intel. Op dit moment lijkt AMD een betere keus!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De winkel Informatique is bij mij in de buurt en heeft dan ook sterk de voorkeur. Door het verschil in leverbaarheid ben ik bij sommige componenten dan ook afgeweken van de recentste BBG en andere builds. Bij grote prijs- en kwaliteitsverschillen is een andere (web-)winkel natuurlijk te overwegen.
Ga je overklokken?
Nee, zeker niet in het begin. Later misschien om wat tijd te rekken!
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik weer een PC die de komende 4/5 jaar futureproof is. Het gaat mij zeker niet om het beste van het beste, maar gewoon een goede prijskwaliteitverhouding!
Alvast bedankt voor jullie feedback en tips!
In januari 2015 heb ik onderstaande PC met jullie fantastische hulp samengesteld!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 228,01 | € 228,01 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide 200R Windowed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical LP BLT4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic M12II Evo 520W | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 292,91 | ||
Op dit moment merk ik vooral met het spelen van COD Warzone dat mijn CPU het niet goed trekt (100% belast) en dus eigenlijk een bottleneck is. De GPU daarentegen heeft zo te zien wat meer ruimte over en kan indien nodig altijd nog wat OC'en voor net die paar extra FPS.
Nu wil het toeval dat mijn ouders een nieuwe PC nodig hebben en ik dus eigenlijk mijn huidige PC + 1 beeldscherm aan hen wil geven, waardoor ik zelf weer kan upgraden!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het echt fanatiek gamen is niet meer aan de orde, maar natuurlijk vind ik het wel leuk om 1 of 2 avonden per week met vrienden online te spelen. Op dit moment is dat dus COD Warzone, maar wellicht ook nog wat nieuwe games in de toekomst. Ook Dota 2 zal wel weer eens aan bod kunnen komen! Daarnaast doe ik recreatief aan (vakantie-)fotobewerking d.m.v. Lightroom en verder natuurlijk het gebruikelijke zoals surfen en mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximale budget is € 1.000,- incl. nieuw beeldscherm. Het liefst wil ik minder uitgeven, omdat ik simpelweg niet meer zo'n fanatieke gamer ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande wil ik meenemen, waarbij ik nog twijfel welk beeldscherm ik zou houden en welke ik zou vervangen. Daarnaast twijfel ik om de huidige GPU te combineren en wellicht deze later te upgraden voor bijvoorbeeld dus de 1660S. Wat is jullie advies?
| 1 | Monitoren | BenQ Zowie RL2455 Grijs, Rood, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | LG IPS277L-BN Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Toetsenborden | Razer DeathStalker | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muizen | Razer Deathadder Chroma | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gaming headsets | Creative Fatal1ty Gaming Headset | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 114,85 | € 114,85 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 254,90 | € 254,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Monitoren | AOC C24G1 Rood, Zwart | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 83,15 | € 83,15 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 139,50 | € 139,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.089,20 | ||
Of kan het moederbord net zo goed vervangen worden door de goedkopere ASRock B450M Pro4?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Qua moederbord en CPU heb ik enkel nog ervaring met Intel. Op dit moment lijkt AMD een betere keus!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De winkel Informatique is bij mij in de buurt en heeft dan ook sterk de voorkeur. Door het verschil in leverbaarheid ben ik bij sommige componenten dan ook afgeweken van de recentste BBG en andere builds. Bij grote prijs- en kwaliteitsverschillen is een andere (web-)winkel natuurlijk te overwegen.
Ga je overklokken?
Nee, zeker niet in het begin. Later misschien om wat tijd te rekken!
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik weer een PC die de komende 4/5 jaar futureproof is. Het gaat mij zeker niet om het beste van het beste, maar gewoon een goede prijskwaliteitverhouding!
Alvast bedankt voor jullie feedback en tips!
:strip_exif()/f/image/ym02BwJc7L7Gdz7IQG1LcHzx.jpg?f=fotoalbum_large)