Hoi,
Ik wil een systeempje samenstellen wat op het werk gebruikt gaat worden als office/htpc.
De pc zal waarschijnlijk hele dagen aanstaan, maar nauwelijks belast worden. Het zwaarste zal zijn macro's verwerken in Excel.
Het is fijn als ie gewoon lekker vlot werkt, maar gaat geen videokaart of iets dergelijks ingezet worden.
Nu heb ik bij megekko een complete setup gevonden, maar vraag me het volgende af.
1) zou de 75W wat voeding voldoende zijn?
2) zou de cpu koeler passen in de behuizing?
3) zijn de onderdelen verder compatibel met elkaar?
Mochten jullie betere alternatieven hebben dan hoor ik het graag! Denk zelf wel dat 75W aan de weinige kant is eerlijk gezegd, maar vraag me af wat een andere fijne itx behuizing zou zijn inclusief voeding.
Het liefst willen we het systeempje klein houden omdat we beperkt zijn in de ruimte.
Verder weet ik dat 2x4GB geheugen beter zou zijn, maar het verschil zullen we nauwelijks merken en op deze manier is het ook makkelijker uit te breiden naar 2x8GB in de toekomst.
Bedankt voor jullie reacties!
Hieronder volgt de setup (Windows e.d. zet ik er later zelf op):
Ik wil een systeempje samenstellen wat op het werk gebruikt gaat worden als office/htpc.
De pc zal waarschijnlijk hele dagen aanstaan, maar nauwelijks belast worden. Het zwaarste zal zijn macro's verwerken in Excel.
Het is fijn als ie gewoon lekker vlot werkt, maar gaat geen videokaart of iets dergelijks ingezet worden.
Nu heb ik bij megekko een complete setup gevonden, maar vraag me het volgende af.
1) zou de 75W wat voeding voldoende zijn?
2) zou de cpu koeler passen in de behuizing?
3) zijn de onderdelen verder compatibel met elkaar?
Mochten jullie betere alternatieven hebben dan hoor ik het graag! Denk zelf wel dat 75W aan de weinige kant is eerlijk gezegd, maar vraag me af wat een andere fijne itx behuizing zou zijn inclusief voeding.
Het liefst willen we het systeempje klein houden omdat we beperkt zijn in de ruimte.
Verder weet ik dat 2x4GB geheugen beter zou zijn, maar het verschil zullen we nauwelijks merken en op deze manier is het ook makkelijker uit te breiden naar 2x8GB in de toekomst.
Bedankt voor jullie reacties!
Hieronder volgt de setup (Windows e.d. zet ik er later zelf op):
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 3200G Boxed | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Behuizingen | LC-Power LC-1350mi | € 50,55 | € 50,55 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1D3000C16 | € 42,- | € 42,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 M.2 240GB | € 39,92 | € 39,92 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 332,42 | ||