Hoe speakers in de badkamer aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKSR
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-08 19:24
Hallo Allen,

Wie kan ons helpen? Ik ben zelf een leek op dit gebied vandaar mijn vraag.
In onze badkamer zitten 2 speakers in het plafond ingebouwd, vanuit de badkamer lopen er 2 draden naar de naast gelegen kamer en daar houdt het op :)

Hoe en waar moet ik deze draden op aansluiten om geluid in de badkamer te krijgen? :D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dit zijn denk ik gewoon standaard speakers met speaker kabel?

Deze kun je aansluiten op een versterker / mini hifi setje oid die muziek kan afspelen.

Als je wat foto's deelt van de speakers / kabels kunnen we het controleren. Ook in hoeverre het misschien actieve speakers zijn.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die speakers moet je op bijvoorbeeld een audioset aansluiten, of een versterker maar dat lijkt me iets te veel van het goede.

Wanneer er 2 sets draden hangen kun je waarschijnlijk met zoiets wel uit de voeten:
Afbeeldingslocatie: https://content.etilize.com/Large/1025192044.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door sypie op 31-03-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Een goedkope hifi set is een optie zoals sypie aangeeft, maar je kunt ook kijken naar een wat meer moderne receiver die spotify/internet radio ondersteuning. Kun je via WIFI/bluetooth/airplay/spotify connect muziek streamen. Of een Sonos AMP (is alleen beetje duur als je het mij vraagt - kun je net zo goed een sonos play oid aanschaffen en in de badkamer zetten).

Als de speakers actief zijn kun je ze mogelijk ook anders aansturen, of desnoods vervangen voor iets wat zonder hifi set oid kan worden gebruikt. Ik zou het zelf omslachtig vinden om in een andere kamer een apparaat te hebben staan. Liever in het plafond dan een speaker die je direct kan aansturen. Zijn diverse oplossingen voor.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Als het normale passeive speakers zijn, wat er meest mogelijk bij jullie zal zitten, dan is een Sonos AMP ook nog een optie. Dit is een versterker voor normale speakers met alle handige opties van Sonos.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Zou gezien de versterker in een andere ruimte moet komen ook voor iets gaan waar streaming in zit. Een goedkoper alternatief op de Sonos Amp zou de Ceol N10 kunnen zijn van Denon. Die komt met Heos ingebouwd, waarmee je kan streamen over wifi vanaf een applicatie op je telefoon.
Pagina: 1