Opnamefunctie Microsoft Teams

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Morgen ga ik voor het eerst videobellen met mijn klas m.b.v. Microsoft Teams op mijn iMac late 2009 die draait op High Sierra. Ik heb Teams al gedownload en geïnstalleerd op mijn Mac, ook heb ik al enkele groepsgesprekken gehad met mijn collega's.

Omdat ik er vanuit gaat dat er het één en ander mis kan gaan, leerlingen die uit het gesprek vallen of er helemaal niet in komen, etc, wil ik gebruik maken van de opnamefunctie die in Teams zit. Alleen waar zit deze voor de app voor Mac? Bij de drie puntjes vind ik deze optie helaas niet.

Als alternatief kan ik een schermopname maken m.b.v. QuickTime, maar ik wil dit liever via Teams doen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:50

g0tanks

Moderator CSA
Heb je al vastgesteld dat het aan Mac ligt? Kan een andere collega op Windows in hetzelfde groepsgesprek wel opnemen?

Anders zou het nog aan je licentie kunnen liggen: https://support.office.co...7d-4a27-b4c6-de62f1348c24
Who can start or stop a recording?

Anyone who meets the following criteria can start or stop a recording, even if the meeting organizer isn't present.

Has an Office 365 Enterprise E1, E3, or E5 license.

Has a recording license from an IT admin.

Isn't a guest or from another organization.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Ja een collega met zijn Macbook is het wel gelukt.
Met een Windows pc durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Zit nu in een groepsgesprek en zie de optie nu wel. Het gesprek is alleen niet in mijn beheer maar door een collega achter een Windows PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Heb wel gemerkt dat er wat verschil in opties zit afhankelijk van hoe je een meeting opzet. Ik krijg ook niet bij iedere meeting de 'notulen' optie. (Starten vanuit kanaal/ vanuit chat/ vanuit agenda)

Hoe start je de vergadering? Of maak je gebruik van de optie 'Live gebeurtenis' ?

[ Voor 196% gewijzigd door kaassouffle op 31-03-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:38
Tijdens de ‘vergadering’ kun je onderin kiezen om het gesprek op te nemen.

Vergadering starten kan met het camera icoontje onderin het invoer (chat) veld van een channel.

[ Voor 39% gewijzigd door talkatoo op 31-03-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
kaassouffle schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:41:
Heb wel gemerkt dat er wat verschil in opties zit afhankelijk van hoe je een meeting opzet. Ik krijg ook niet bij iedere meeting de 'notulen' optie. (Starten vanuit kanaal/ vanuit chat/ vanuit agenda)

Hoe start je de vergadering? Of maak je gebruik van de optie 'Live gebeurtenis' ?
De eerste keer heb ik de leerlingen van te voren uitgenodigd. Niet iedereen zat direct in de vergadering, dus heb ik de halve klas zelf nog toegevoegd. Gelukkig is het op 2 van 29 na wel gelukt om überhaupt met Teams te werken, zegt ook veel over de steun van thuis en de handigheid bij sommige kinderen.

Nu zit ik alleen met het volgende:
Ik ben gekoppeld aan groep 7a
Heb daar kanaal van Stream aan gekoppeld.
Het kanaal in Stream bevat instructievideo’s.
Nu ben ik inmiddels ook eigenaar van groep 7b en heb daar ook hetzelfde Stream kanaal gekoppeld.
Is het zo dat beide groepen de video kunnen bekijken?
Even voor de duidelijkheid, groep 7a kan niet bij 7b kijken en andersom. Ikzelf ben wel gemachtigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Volgens mij is een een Stream-kanaal een apart kanaal die je kan koppelen aan meerdere Teams-kanalen.

(Is er geen ondersteuning vanuit je school? Veel instellingen zijn ingesteld door de beheerder ook. Vaak is dat de ict partij/systeembeheerder.)

[ Voor 27% gewijzigd door kaassouffle op 06-04-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Dat dacht ik ook, alleen kan groep 7a wel de video in hun Teams zien, maar 7b niet.

Ja er is ondersteuning van de ict-coördinator, maar dat is een leerkracht met ict als extra taak, hij wordt nu bijgestaan door de leerkracht techniek. De dienst is beschikbaar, alleen moeten scholen daar zelf hun draai aangeven en in vinden. Het is nieuw voor ons en willen veel.

Overkoepelend is er binnen de organisatie wel een hoofd ict-er, maar die heeft alle 30 scholen onder zijn hoede. Verder gaat contact met hem via mijn ict-coördinator. Dat duurt mij te lang vandaar dat ik het hier vraag, waar de kennis aanwezig is en voor mij toegankelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 22:46

Step

step@tweakers.net#

Ik weet wel dat Microsoft Teams i.c.m. blur op mijn MBP van mid-2012 niet werkt, ze gebruiken AVX2 wat pas ondersteund wordt op de late-2013 Macs.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Step schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:54:
Ik weet wel dat Microsoft Teams i.c.m. blur op mijn MBP van mid-2012 niet werkt, ze gebruiken AVX2 wat pas ondersteund wordt op de late-2013 Macs.
Je bedoelt je achtergrond op blur zetten tijdens een videogesprek? Dat klopt dat doet mijn iMac uit 2009 ook niet.
Ben wel van plan een nieuwe te kopen, zie mijn andere topic!
Pagina: 1