Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markee
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05 10:32
Ik heb sinds kort een mooie Atmos opstelling thuis (ik weet het verkeerde volgorde, maar de Atmos speakers kwamen in een mooi HCS pakket).

Nu word het dus tijd om ook een goede Atmos enabled Blu-Ray speler aan te schaffen. Daarin loop ik tegen het volgende aan:

Naast het spelen van 4K blu-rays, zou ik ook graag de Netflix titels willen kijken welke Atmos ondersteunen. Is er een Blu-Ray speler op de markt die dit kan? Ik weet dat er veel zijn die een Netflix app hebben, maar vinden of de app ook Atmos titels ondersteund is vaak een raadsel.

Fabrikanten wijzen naar Netflix en Netflix naar de fabrikanten... :?

Iemand een idee?

Relevant:
Atmos set-up: YES
4K tv: YES
Netflix 4k-abbo: YES

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealbiker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10-2024
Wij hebben eeen Sony UBP-X800M2 Blu-ray speler beneden staan.
Helaas niet aangesloten op een 5.1 set.

kunt er ook heel goed mee netflix mee kijken.
Groot voordeel hij speelt ook bijna alle video bestanden tot 4k af.
En is relatief snel.

misschien een goed apparaat om eens in te verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

therealbiker schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:47:

En is relatief snel.

Indien dit niet middels een firmware_update is gewijzigd;

As part of its smart suite, the UBP-X800M2 comes with the three major video streaming services: YouTube, Netflix (with a dedicated button on the remote) and Amazon Prime Video. There is 4K HDR support where available, although the Sony doesn’t support Dolby Atmos over Netflix or Dolby Vision via Amazon Prime Video.

Edit: hoewel een snelle zoektocht aangeeft dat er wel degelijk UHD BR spelers blijken te bestaan die Netflix en Atmos ondersteunen, is dit eigenlijk NIET de tijd om dit te gaan testen. De kans bestaat, dat door het knijpen van de stream-kwaliteit (Corona gevolg), ook niet de beste audio-kwaliteit naar de eindgebruikers komt. Het is maar iets om even rekening mee te houden.

Een vluchtig resultaat van de zoekopdracht: https://www.avforums.com/...etflix-and-atmos.2194823/

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 31-03-2020 14:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:54
Ik heb een Panasonic Ub824 /820. Als ik via de blu ray speler netflix kijk geeft die dollby Atmos aan. Tevens ook geschikt voor dolby vision. Was vrij prijzig, maar zeker zijn geld waard. Zag op MP er 1 te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markee
therealbiker schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:47:

En is relatief snel.

Thanks, deze (X800) stond op mijn lijstje om me nog verder in te verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markee
harley2009 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:26:
Ik heb een Panasonic Ub824 /820. Als ik via de blu ray speler netflix kijk geeft die dollby Atmos aan. Tevens ook geschikt voor dolby vision. Was vrij prijzig, maar zeker zijn geld waard. Zag op MP er 1 te koop staan.
Thanks! Ga ik me eens in verdiepen. Uit de reactie van @hardware-lover komt ook de UB420 (nice) naar voren als mogelijke speler. Hoewel dit en ouder model is toch op het listje gezet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:24
Misschien iets waar je totaal niet aan gedacht hebt, maar een gameconsole heeft alle streaming apps waarbij ook dolby atmos/dolby vision geaccepteerd wordt.

Alle schijfjes spelen ze ook af

Xbox one s/ Xbox one x. (PS4 pro heeft geen dolby atmos geloof ik)

In principe altijd(?) de goedkoopste optie welke zeer lang ondersteund word en ook updates krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door LuisjeNL op 01-04-2020 08:46 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 21:44
Klopt de xbox one x wilde ik ook al aanraden, de s kan dat ook allemaal idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
Goofy1978 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:34:
Denk alleen dat het stroom verbruik + gebruikers gemak van een Xbox nogal in schril contrast staat met die van een dedicated player.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:24
@kwaakvaak_v2

Xbox one s verbruikt tussen de 26w (menu) en de 68w(tijdens gamen) film op disc of streamen kost veel minder stroom dan een gpu op volle belasting, maar ga er tussenin zitten a ~50w

Xbox one s: 50w
De DP-UB824: 32w (normaal gebruik)
Verschil +18w

Xbox one s nieuw: 248 euro
Dp-ub824 nieuw: 437 euro
Verschil -189 euro

Voor de extra 18w kun je je speler ~5 jaar non stop laten spelen voor je het verschil in euro's eruit hebt :+

Of de TS het fijner vindt om een dedicated speler te hebben dan een console is persoonlijk.

Ik durf wel zeker te stellen dat je met een console goedkoper uit bent en alle benodigde updates voor Netflix/Hulu/prime en blu-ray speler krijgt. De kans dat bv Netflix of een codec uiteindelijk niet meer werkt is vele malen groter op een losse speler.

Niet voor niks dat veel huishoudens vroeger een PS2 hadden staan, veruit de goedkoopste dvd speler toen.

Maar je moet een Xbox wel kwijt willen en kunnen B)

Disclaimer: ik sta niet garant voor 100% nauwkeurige berekeningen :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Goofy1978 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:34:
De One X en de One S ondersteunen inderdaad Atmos (Dolby app installeren) en Vision.
De PS4 geen van beiden, ook de Pro niet.

Nadeel - momenteel - is wel de kwaliteit. Omdat Netflix alles naar beneden geschaald heeft is een willekeurige 4K film (of andere content) nog maar de helft van de toch al belabberde bitrate, zo'n 8/9Mbps. Atmos is ook ernstig op beknibbeld met een stream van (uit mijn hoofd) 600/700 Kbps wat in geen verhouding staat tot de content op een 4K Blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet welke 4K TV je hebt, maar als die Atmos door kan geven via HDMI naar je receiver, zou ik lekker je TV gebruiken. Je kunt een dure BR player gebruiken, maar die gaat ook gewoon een soort van app hebben voor Netflix en is in die zin niet heel veel anders dan je TV, die het ongetwijfeld al heeft. ALs je geld uit wilt geven kan dat natuurlijk altijd, maar ik zie niet in waarom.

Daarnaast acht ik de kans dat een TV een netflix app heeft die Atmos ondersteunt een stuk groter dan een BR speler die het zelfde heeft. Iets met vraag en aanbod - er zijn vele malen meer TV's dan er BR spelers op de markt zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markee
Thanks voor alle reacties!

@LuisjeNL, @Goofy1978, @kwaakvaak_v2 & @Exorcist, een Xbox One S/X is inderdaad een optie! Helaas staat er al een PS4 Pro in mijn mediameubel. Nog een console erbij zal door vrouwlief niet gewaardeerd worden ben ik bang. Iemand interesse om mijn vriendin te ruilen voor een Xbox One X? Ze kan super goed koken!

@The Eagle, helaas een Samsung 7000 serie uit 2016. Wel 4k en HDR 10, maar helaas geen Atmos uitgifte naar mijn Receiver.

Apple TV (bijvoorbeeld) is ook een optie, maar omdat ik graag 4K Blu Rays speel heeft dat niet de voorkeur.

Ondertussen een UBPX800M2 op het oog.

Edit: Kom er net achter dat de laptop die ik van mijn werkgever krijg Atmos gecertificeerd is! Hopelijk geld dat ook voor alle uitgaande audio over de HDMI 2 poort! Dan zou een speler met Atmos Netflix app niet meer uitmaken. WIN!

[ Voor 15% gewijzigd door markee op 03-04-2020 18:53 . Reden: WINNING ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

Sorcerer8472

Mens sana?

Exorcist schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:19:
[...]

De One X en de One S ondersteunen inderdaad Atmos (Dolby app installeren) en Vision.
De PS4 geen van beiden, ook de Pro niet.

Nadeel - momenteel - is wel de kwaliteit. Omdat Netflix alles naar beneden geschaald heeft is een willekeurige 4K film (of andere content) nog maar de helft van de toch al belabberde bitrate, zo'n 8/9Mbps. Atmos is ook ernstig op beknibbeld met een stream van (uit mijn hoofd) 600/700 Kbps wat in geen verhouding staat tot de content op een 4K Blu-ray.
Kwaliteit van veel 4K-content vind ik nog wel te doen, zeker contrastrijke niet-HDR content zoals Better Call Saul, ziet er nog steeds prachtig uit.

Maar vooral de gewone HD-content joh, echt niet te doen. Heb daarom mijn Netflix-abo ook opgezegd nu.

Weet niet of de audio ook beïnvloed wordt door de huidige maatregelen, maar ze hebben de mogelijkheid om deze ook in bitrate terug te schroeven. Sinds klachten door de makers van Stranger Things hebben ze de bitrate opgeschroefd en adaptive bitrate ook voor audio ingeschakeld.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1