Laptop voor Age of Empires: DE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingoflimbs
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-12-2023
Hallo allen,

De laatste jaren game ik bijna alleen nog op mijn console, maar sinds Age of Empires: Definitive Edition gereleased is, jeukt het wel een beetje. Ik heb enkel een werklaptop die ik ook prive gebruik (internet, office 365), maar hier mogen geen games op geinstalleerd worden (uiteraard). Vandaar dat ik een nieuwe laptop overweeg die ik eigenlijk dan ook alleen maar nodig heb voor bovenstaand spel. Het budget is daarom beperkt.

Specificaties van het spel;

Minimum:
Processor: Intel Core 2 Duo or AMD Athlon 64x2 5600+
Geheugen: 4 GB RAM
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 420 or ATI™ Radeon™ HD 6850 or Intel® HD Graphics 4000 or better with 2 GB VRAM

Recommended:
Processor: 2.4 Ghz i5 or greater or AMD equivalent
Geheugen: 8 GB RAM
Grafische kaart: Nvidia® GTX 650 or AMD HD 5850 or better

Via de zoekfunctie ben ik de volgende laptop tegengekomen;

https://tweakers.net/pric...0/asus-m570dd-e4082t.html

Op youtube heb ik een review gevonden van de gameplay van AoE2:DE in combinatie met de videokaart welke in deze laptop is geinstalleerd. Als ik de review goed interpreteer zou deze in combinatie met 8GB intern geheugen voldoende moeten zijn om het spel vlot te laten draaien wanneer de grafische settings niet te hoog staan. De bottleneck scheen niet zo zeer de GPU te zijn, maar het (exorbitant) gebruik van het intern geheugen. Echter ga ik er van uit dat de kaart in genoemde video in een desktop geinstalleerd zit en weet niet of deze dan qua prestaties afwijkt van een laptop.

Bij de Laptop Best Buy guides vind ik laptops die óf duurder zijn, óf niet beschikken over een separate GPU.

Concrete vragen;
- Verwachten jullie dat deze computer dit spel aan kan op (desnoods) lage grafische settings?
- Zijn er betere alternatieven binnen mijn budget?

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk bovengenoemd spel (Age of Empires: Definitive Edition), ik heb geen hoge eisen wat betreft grafische settings (mag 'low' zijn). Liefst ook online spelen. Daarnaast internet / office 365; incidenteel een film afspelen op TV middels HDMI kabel.

Wat is je budget?
Max. 600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Ik wil graag een laptop daar ik die overal in huis kan neerzetten en weinig ruimte in beslag neemt. Zal slechts incidenteel huis verlaten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee.

Alvast dank voor de hulp!