Na een tijdje zoeken ben ik er nog niet uit. Bij deze even mijn situatie - en wat ik al zelf uitgezocht heb. Dan... ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen en advies. Zoals velen werk ik permanent thuis (was vroeger zo af en toe een dagje) - en ben op zoek naar een betere thuiswerkplek.
Mijn huidige setup is een desktop (Gigabyte GA-A320m / AMD Ryzen) / 22" monitor met alleen VGA en verschillende laptops (1x HP Elitebook G5, 2x Lenovo Thinkpad van studerende kinderen en in de toekomst waarschijnlijk nog een Macbook). Ik zoek een werkplek optie die eenvoudig ook met mijn desktop werkt - maar ook simpel op USB-C met PD te gebruiken is. Mijn ideën:
Mijn huidige setup is een desktop (Gigabyte GA-A320m / AMD Ryzen) / 22" monitor met alleen VGA en verschillende laptops (1x HP Elitebook G5, 2x Lenovo Thinkpad van studerende kinderen en in de toekomst waarschijnlijk nog een Macbook). Ik zoek een werkplek optie die eenvoudig ook met mijn desktop werkt - maar ook simpel op USB-C met PD te gebruiken is. Mijn ideën:
- iTEC USB-C dock
Pro's: VGA support, 3 USB-A slots, Audio uitgang;
Cons: Aparte USB-C Power adapter nodig, 22" scherm blijft, korte meegeleverde USB-C kabel
Al met al, er zijn verschillende docking stations - dit is de populairste met VGA in de pricewatch. Gaat dit werken met een regulieren desktop (GA-A320m) met een USB-C/A convertertje? - Dell UltraSharp U2719DC
Pro's: Nieuw 24" scherm, geïntegreerde USB Power delivery, Audio uitgang;
Cons: 2 USB-A connectors, en natuurlijk de prijs