Na een lange tijd gelukt (20min), met moeite. Het was zo traag als s.. dat kan natuurlijk ook gewoon op dit moment mijn trage wifi module in de laptop zijn (Lenovo.. zucht). Sommige vragen werden alleen niet altijd goed opgepakt en moest ik 2x op volgende drukken, niet echt een probleem verder. Ergens, weet niet meer precies waar, klopte de omschrijving (? icoon) niet, ik dacht ergens bij de vragen hoeveel geld je voor de features over had.
Zoals andere ook al aangaven hebben sommige vragen wat ruimte voor interpretatie, om het waarschijnlijk breed te houden. Het antwoord zal alleen dan wel minder in het voordeel vallen, omdat er teveel aannames gedaan moeten worden. Verder was de enquête goed te doen.
[rant]
Dataverwerking
Er werden vragen gesteld over dataverwerking en of je deze goedgekeurd onder bepaalde voorwaarde, niet delen met 3e partijen, niet verkopen etc. Alleen als je het onderstaande meeneemt, kan je daar niet erg positief over zijn.
- Afgelopen jaren hebben bedrijven laten zien hoe 'veilig' en 'zorgvuldig' ze met deze gegeven omgaan. Excuses aanbieden bij een lek en weer verder gaan. Eerst ontkennen natuurlijk.

- DPG Media gaat nogal lost qua tracking scripts/cookies. Doel is duidelijk, tracking to the max!
- Cookiewall tweakers.
- Ik lees regelmatig dat sommige tracking scripts nodig zijn, omdat anders sommige video's en afbeeldingen niet ingeladen worden. Dit kan natuurlijk makkelijk en is geen technische beperking. Zelf op diverse sites al geïmplementeerd, haal een thumbnail/preview op en toon die, bij een klik pas de daadwerkelijk data inladen, of pas bij een akkoord via opt-in. Scheelt trouwens ook weer qua first pageload (zeker bij YouTube!).
- Betaalde abbo? Wordt je nog steeds getracked.
- Hoe wil tweakers garanderen/controleren dat het niet doorverkocht of gedeeld wordt met derde partijen? Nemen zij de verantwoordelijkheid indien dit toch gebeurd?
- Etc.
[/rant]
Verder mis ik ook waarvoor dit onderzoek
precies voor bedoeld is (nu een vrij generiek antwoord)? Worden de resultaten van deze enquêtes bekend gemaakt (lijkt mij wel interessant wat eruit komt)? Welke zakelijke keuzes worden aan de hand van dit onderzoek door Tweakers of DPG Media gemaakt? Dat laatste is meer persoonlijke interesse.
[
Voor 1% gewijzigd door
daveb1987 op 31-03-2020 17:49
. Reden: typo's (again) ]