Onderzoek Tweakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 08:29
Ik probeer het onderzoek dat via de banner bovenaan wordt verspreid in te vullen, maar heb steeds problemen met naar de volgende vraag gaan.
Bij vragen met een optioneel invulantwoord ("anders namelijk") moet eerst het tekstvak een keer actief zijn geweest voordat ik verder kan.
Bij de vragen waarbij moet worden aangegeven hoe aantrekkelijk een optie is kwam ik eerst niet verder, maar na switchen tussen desktopmodus aan en uit lukt het wel.

Met niet verder kunnen bedoel ik dat de knoppen vooruit én achteruit niet reageren op taps.

Chrome 80.0.3987.149 op een Pixel 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:42

PB-powell

Mr. Laziness

Op de vraag 'Kun je een inschatting geven hoeveel jij jaarlijks besteed aan technologische producten?' is een antwoord optie 'Tussen de €5000 en €5000', de eerste had €4000 moeten zijn.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoe lang is die vragenlijst eigenlijk? Ik zat na (voor mijn gevoel) zo'n 5 minuten op 30%. Toen heb ik hem maar gesloten.

Bij een vraag die "websitebezoek voor jouw optimaliseren" gelijk stelt aan "gepersonaliseerde advertenties" zet ik ook mijn vraagtekens. Trackingdata bijhouden om te zien op welke linkjes ik klik, welke content ik bezoek en hoe lang ik ergens naar kijk is prima. Zo lang die data gebruikt wordt om het product te verbeteren dmv het kennen van je klanten en niet om een persoonlijk profiel op te bouwen.

Het viel overigens op dat bij de vraag over online content waar je geld aan uit geeft, een Tweakers abonnement er niet bij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:54
Joolee schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:05:
Hoe lang is die vragenlijst eigenlijk? Ik zat na (voor mijn gevoel) zo'n 5 minuten op 30%. Toen heb ik hem maar gesloten.

Bij een vraag die "websitebezoek voor jouw optimaliseren" gelijk stelt aan "gepersonaliseerde advertenties" zet ik ook mijn vraagtekens. Trackingdata bijhouden om te zien op welke linkjes ik klik, welke content ik bezoek en hoe lang ik ergens naar kijk is prima. Zo lang die data gebruikt wordt om het product te verbeteren dmv het kennen van je klanten en niet om een persoonlijk profiel op te bouwen.

Het viel overigens op dat bij de vraag over online content waar je geld aan uit geeft, een Tweakers abonnement er niet bij stond.
ruim 10 min, vond sommige vragen ook wel vaag.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joolee schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:05:
Als je snel doorklikt, is 5 minuten wel haalbaar, ik ben zo'n 10 minuten bezig geweest.

Sommige vragen zijn wat tegenstrijdig, je kan eerst aangeven ergens wel/niet bereid te zijn voor te betalen, maar bij de toelichting kan je nog steeds aangeven dat je niet wil betalen - omdat. De vraag welk abo je zou nemen als je er maar 1 mocht, wel nut heeft die, dat is een onmogelijk scenario.

Ik miste trouwens hele T.net abo in reclame aspect, denk dat veel mensen juist een abo hebben om reclames uit te zetten.

Maar als dit een soort van pitch is voor een businessplan voor T.net, had ik iets meer transparantie verwacht dan 'generieke' vragen, of in ieder geval iets meer aansluitend op de site. Bereid meer te betalen voor bv achtergrond info of exclusieve zaken, is helemaal afhankelijk welk soort.. T.net is best breed in z'n achtergrond stukken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:54

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Voor welke vormen van online content betaal jij momenteel? Dit kan zowel eenmalig, af en toe of structureel zijn (bijv. iedere maand of ieder jaar).
De muziekdienst 'Weezer' moet neem ik aan Deezer zijn?

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancelot
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-07 23:02

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vul die onderzoeken niet meer in omdat de uitslagen niet worden bekendgemaakt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancelot
SinergyX schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:22:
[...]

Als je snel doorklikt, is 5 minuten wel haalbaar, ik ben zo'n 10 minuten bezig geweest.

Sommige vragen zijn wat tegenstrijdig, je kan eerst aangeven ergens wel/niet bereid te zijn voor te betalen, maar bij de toelichting kan je nog steeds aangeven dat je niet wil betalen - omdat. De vraag welk abo je zou nemen als je er maar 1 mocht, wel nut heeft die, dat is een onmogelijk scenario.

Ik miste trouwens hele T.net abo in reclame aspect, denk dat veel mensen juist een abo hebben om reclames uit te zetten.

Maar als dit een soort van pitch is voor een businessplan voor T.net, had ik iets meer transparantie verwacht dan 'generieke' vragen, of in ieder geval iets meer aansluitend op de site. Bereid meer te betalen voor bv achtergrond info of exclusieve zaken, is helemaal afhankelijk welk soort.. T.net is best breed in z'n achtergrond stukken.
Hi, we hebben de vragen juist wat generiek gehouden omdat we een breed willen krijgen. Ik snap dat je daardoor een beperkt beeld krijgt op onderwerk/categorie niveau maar dat is, afhankelijk van de uitkomsten uit deze vragenlijst worden, wellicht stof voor verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancelot
Belindo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:28:
[...]

Bedankt voor het doorgeven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik heb ook ergens een "komen" gezien in plaats van "kopen", weet alleen zo niet meer bij welke vraag dat was.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancelot
Migrator schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:58:
Ik heb ook ergens een "komen" gezien in plaats van "kopen", weet alleen zo niet meer bij welke vraag dat was.
Dank, pakken we op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Belindo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:28:
[...]

offtopic:
Flashback naar Windows 95 :D
YouTube: Windows 95 Nostalgia

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal best goed bedoelt zijn allemaal ;) maar ik ben halverwege gestopt... teveel vragen allemaal :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
^ Idem, bij 38% heb je het gevoel dat je half nu.nl doorgelezen hebt qua teksten. Dan zet je nog ff door, echter kom je meteen de volgende ellende in. De teksten zijn iet wat groot waardoor je niet ff snel kunt scannen, merk dat ik echt heel aandachtig moet lezen om keuzes te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door graceful op 31-03-2020 14:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Het hele onderzoek lijkt een beetje op de vraag: "zou je willen betalen voor t.net?".

Mijn antwoord is ja maar niet zolang ik na een aanvaring met een mod, een ban op kan lopen waardoor ik betaald heb voor iets waar ik (al dan niet terecht) geen gebruik meer van kan maken en weer genoodzaakt ben om ublock aan te zetten.

Mij zul je dus niet meer zo snel als betalend lid terug zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:20
@Lancelot kan je ook iets met de reactie van @PcDealer met betrekking tot het delen van de resultaten?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Ik woon samen met mijn partner en (kind)eren.
Wel mijn keuze, maar denk dat de haakjes verkeerd staan, want ben niet zo van het eren van mijn partner.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Raznov schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:17:
Ik woon samen met mijn partner en (kind)eren.
Wel mijn keuze, maar denk dat de haakjes verkeerd staan, want ben niet zo van het eren van mijn partner.
Het meervoud van partner is toch partnereren?
:+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daveb1987
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Na een lange tijd gelukt (20min), met moeite. Het was zo traag als s.. dat kan natuurlijk ook gewoon op dit moment mijn trage wifi module in de laptop zijn (Lenovo.. zucht). Sommige vragen werden alleen niet altijd goed opgepakt en moest ik 2x op volgende drukken, niet echt een probleem verder. Ergens, weet niet meer precies waar, klopte de omschrijving (? icoon) niet, ik dacht ergens bij de vragen hoeveel geld je voor de features over had.

Zoals andere ook al aangaven hebben sommige vragen wat ruimte voor interpretatie, om het waarschijnlijk breed te houden. Het antwoord zal alleen dan wel minder in het voordeel vallen, omdat er teveel aannames gedaan moeten worden. Verder was de enquête goed te doen.

[rant]
Dataverwerking
Er werden vragen gesteld over dataverwerking en of je deze goedgekeurd onder bepaalde voorwaarde, niet delen met 3e partijen, niet verkopen etc. Alleen als je het onderstaande meeneemt, kan je daar niet erg positief over zijn.
  • Afgelopen jaren hebben bedrijven laten zien hoe 'veilig' en 'zorgvuldig' ze met deze gegeven omgaan. Excuses aanbieden bij een lek en weer verder gaan. Eerst ontkennen natuurlijk. ;)
  • DPG Media gaat nogal lost qua tracking scripts/cookies. Doel is duidelijk, tracking to the max!
  • Cookiewall tweakers.
  • Ik lees regelmatig dat sommige tracking scripts nodig zijn, omdat anders sommige video's en afbeeldingen niet ingeladen worden. Dit kan natuurlijk makkelijk en is geen technische beperking. Zelf op diverse sites al geïmplementeerd, haal een thumbnail/preview op en toon die, bij een klik pas de daadwerkelijk data inladen, of pas bij een akkoord via opt-in. Scheelt trouwens ook weer qua first pageload (zeker bij YouTube!).
  • Betaalde abbo? Wordt je nog steeds getracked.
  • Hoe wil tweakers garanderen/controleren dat het niet doorverkocht of gedeeld wordt met derde partijen? Nemen zij de verantwoordelijkheid indien dit toch gebeurd?
  • Etc.
[/rant]

Verder mis ik ook waarvoor dit onderzoek precies voor bedoeld is (nu een vrij generiek antwoord)? Worden de resultaten van deze enquêtes bekend gemaakt (lijkt mij wel interessant wat eruit komt)? Welke zakelijke keuzes worden aan de hand van dit onderzoek door Tweakers of DPG Media gemaakt? Dat laatste is meer persoonlijke interesse. :)

[ Voor 1% gewijzigd door daveb1987 op 31-03-2020 17:49 . Reden: typo's (again) ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lancelot
Freeaqingme schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:41:
@Lancelot kan je ook iets met de reactie van @PcDealer met betrekking tot het delen van de resultaten?
Ik ben het eens dat wij, na het vragen om mee te doen aan een onderzoek, de resultaten en wat wij er mee gaan doen op de een of andere manier met jullie moeten delen. Ik pak dit op met @Moonsugar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Nu vind ik dat iedere vraag uit principe al een "weet ik niet/anders/vertel ik niet" knop moet hebben.
Maar de vraag "Als je maar één online media-abonnement zou mogen hebben, wat zou je kiezen?" heeft er zeker een nodig. Dit is een geforceerde vraag en ik weiger te kiezen. Dus hier hield mijn enquête op.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gaat het nog om deze?
Tweakers-gebruikersonderzoek

Jullie dagelijkse feedback over de site, de functionaliteit en de content is voor ons enorm waardevol. Om nog meer van jullie te horen en een nog beter beeld te krijgen van jullie behoeften, hebben we een onderzoek opgezet. Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we een bol.com-cadeaubon van vijftig euro en nog twee Tweakers-goodiebags.
Als ik de link klik krijg ik dit:
Dit waren alle vragen. Hartelijk dank voor je deelname!

https://m.crowdtech.com/S...e6-4076-bb29-ee7fde1c4af8
Ik meende dat ik de survey eerder niet heb voltooid vanwege PcDealer in "Onderzoek Tweakers"

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 30-04-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Jullie dagelijkse feedback over de site, de functionaliteit en de content is voor ons enorm waardevol. Om nog meer van jullie te horen en een nog beter beeld te krijgen van jullie behoeften, hebben we een onderzoek opgezet.
En dat zijn nou net de dingen die ik niet ben tegengekomen. En waar ik mij nou zo op verheugd had om eens duidelijk te maken wat ik er van vind.

En je kan niet terug als je hebt misgeklikt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:54
Resistor schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:05:
[...]

En dat zijn nou net de dingen die ik niet ben tegengekomen. En waar ik mij nou zo op verheugd had om eens duidelijk te maken wat ik er van vind.

Hier heb je een link. Go nuts.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ben benieuwd naar de conclusie mbt adblock hierin voor Tweakers. Ja, ik heb een adblock (brave browser) en nee, Tweakers staat niet in de whitelist. Dit is vanwege het abonnement van Tweakers maar die optie is er niet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Resistor schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:05:
[...]

Ik kan wel terug, maar kan niet al het ingevulde wijzigen. Er zijn ook vragen die een keus bepalen, maar daarna moet ik daar toch een mening over geven over de niet gekozen opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38
Mooi, ben dus niet de enige die hem niet heeft afgemaakt... Ik vul dit soort dingen veelal wel in om zo tweakers als site verder te helpen. Minste wat ik na al die jaren kan doen.
Alleen duurde het me echt te lang en waren sommige antwoorden te veel tekst. Helaas dus deze keer afgehaakt.
Mocht er een nieuwe versie komen hoor ik het wel, geef ik het een nieuwe poging. (en het is zeker een pre als resultaten gedeeld gaan worden!)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Pagina: 1