Windows Defender wil niet aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:53
druipgrot schreef op woensdag 1 april 2020 @ 00:32:
Nou @Starke ik heb het bestand Starke.reg genoemd, maar het werkte niet. Veranderde niets. Backup van het register voor de import van Starke.reg niet terugzetten neem ik aan. Je zei iets over Security Policies?
Backup hoeft inderdaad niet teruggezet te worden gezien die hives verwijderen (wat die als het goed is heeft gedaan) geen effect heeft op de computer verder worden deze ook opnieuw aangemaakt bij de computer opstarten / of een gpupdate /force uitvoeren.

Heb je ook gekeken of die "Group Policy" mappen hives uit het register verdwijnen bij de import van het bestand voor het opnieuw opstarten?

Ik heb nog niet meegemaakt dat door betreffend bestand te importeren en opnieuw op te starten er nog policies aanwezig waren namelijk. (Desnoods ze even handmatig uit het register verwijderen).

Even ter illustratie het reg bestand moet er (in Notepad++) als volgt uit zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1bfXAN8b5ijt7MWAhnnzoF9CR0=/f/image/rRpUn5u6yx133I5VQEpo85Om.png
En dan importeren vanuit regedit opgestart met admin rechten (anders worden mogelijk alleen de user policies weggehaald), ik ga er hierbij wel vanuit dat je gebruiker ook beheer rechten heeft (maar waarschijnlijk zit de template sowieso in de computer policies/administrative templates).

Je zou ook nog na het opnieuw opstarten dan eventueel vanuit command prompt:
gpupdate /force

Kunnen doen om te zorgen dat alle policies weer opnieuw toegepast worden (anders worden standaard alleen nieuwe settings toegepast)..

(Ik zou uitkijken met sites als: http://woshub.com/reset-l...cies-settings-in-windows/ omdat ik na het verwijderen van die folders, met de gegeven commando's vaak genoeg heb gezien dat die mappen niet terugkomen). Je kan echter wel kijken of er mogelijk administrative templates aan staan die het veroorzaken.

Verder natuurlijk ook goed kijken of er toevallig geen dingen zijn geïnstalleerd die zichzelf in security center registreren en daardoor mogelijk Windows Defender uitschakelen (zoals bijvoorbeeld Spybot Search & Destroy). Ik geef het toch maar aan ook al zeg je dat er niks staat geïnstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Starke op 02-04-2020 23:11 ]

Pagina: 1