Mijn nieuwe systeem gaat niet aan. Ik krijg geen video output van de GPU. Zodra ik de machine aan zet gaat de CPU fan spinnen. De GPU fans bewegen niet. Ik zou verwachten dat deze tijdens POST wel aan zouden moeten gaan, al weet ik dat niet zeker.
Het ledje op de GPU gaat echter wel aan, wellicht krijgt deze spanning via PCIe slot.
Alle onderdelen met uitzondering van de PSU zijn nieuw. Voor alle zekerheid heb ik een nieuwe PSU besteld, die komt morgen binnen.
Ik heb geen post code, aangezien ik geen speaker/buzzer in mijn PC heb. Mocht het met een nieuwe PSU ook niet werken denk ik dat ik dat dit wellicht kan helpen. Helaas heb ik ook geen ander systeem om de GPU individueel te testen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Systeem:
Mis ik nog dingen? Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
Zelf vermoed ik een probleem met de GPU of de PSU, maar dat lijkt momenteel lastig vast te stellen. Ik kan niet zonder GPU proberen omdat de Ryzen 3600 geen onboard graphics heeft.
Het ledje op de GPU gaat echter wel aan, wellicht krijgt deze spanning via PCIe slot.
Alle onderdelen met uitzondering van de PSU zijn nieuw. Voor alle zekerheid heb ik een nieuwe PSU besteld, die komt morgen binnen.
Ik heb geen post code, aangezien ik geen speaker/buzzer in mijn PC heb. Mocht het met een nieuwe PSU ook niet werken denk ik dat ik dat dit wellicht kan helpen. Helaas heb ik ook geen ander systeem om de GPU individueel te testen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Bios is v3.70 en is compatibel met Ryzen 3600.
- Reseat van geheugen, CPU, GPU.
- Alle kabels zijn opnieuw en correct aangesloten.
- Geprobeerd zonder kast.
- Geprobeerd met 1 mem module, in beide slots.
- CPU pins zijn recht, en zit er goed in.
- GPU zowel met HDMI als DP aangesloten op monitor
Systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 174,- | € 174,- |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 109,95 | € 109,95 |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 423,- | € 423,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 45,90 | € 45,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 90,75 | € 90,75 |
1 | Voedingen | Antec Neopower 650 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 114,61 | € 114,61 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.033,46 |
Mis ik nog dingen? Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
Zelf vermoed ik een probleem met de GPU of de PSU, maar dat lijkt momenteel lastig vast te stellen. Ik kan niet zonder GPU proberen omdat de Ryzen 3600 geen onboard graphics heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 31-03-2020 10:20 ]