Copy data Gezondheid/Activiteit Apple Watch van 5s naar 6s

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Een paar dagen geleden heb ik mijn oude iPhone data van de 5s naar een 6s overgezet. Echter ik was vergeten de data van Gezondheid - en daarmee volgens mij ook de ringen van de app Activiteit - mee te synchroniseren naar de iCloud. Hoe krijg ik die alsnog op mijn 6s?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de de app '2 health import' aangeschaft in een poging om gisteren vanuit de 5s geëxporteerde data van Gezondheid de 6s binnen te krijgen, maar de ringen van Activiteit blijven leeg (die nog wel gevuld zijn op mijn oude 5s voor de laatste anderhalf jaar).
Ook heb ik gisteren op mijn nieuwe 6s de iCloud synchronisatie uitgezet voor Gezondheid, en die op mijn oude 5s aangezet (in die volgorde), maar ik weet niet of als ik nu op mijn oude 6s de iCloud synchronisatie weer aanzet, dat ik dan juist voorgoed de data op mijn oude 5s kwijtraak. Anderzijds, beide telefoons hebben volgens mij nog steeds hun eigen reservekopie in de iCloud, dus wellicht is de vrees ongegrond.
Het lukt me niet meer mijn Apple Watch te koppelen aan mijn oude 5s (krijg telkens de melding dat mijn besturingssysteem niet de nieuwste versie is, maar juist die is gisteren bijgewerkt naar 12.4.6). Ik had gehoopt dat als dit was gelukt, ik via het koppelen van de Watch aan een recente backup van de Watch alsnog de oudste data binnen kon krijgen, waardoor ik alleen de data van de laatste paar dagen kwijt zou zijn (wat niet erg is). Het besturingssysteem van de 6s is 13.4.
Idealiter zou op mijn nieuwe 6s de iCloud van de 5s backup benaderd worden voor specifiek deze 2 apps, maar weet niet of dit kan, zoals ik ook niet weet of - nu de rest van alle data wel goed is overgekomen - op de 5s voor de iCloud Foto's kan worden uitgezet (ik ben als de dood dat deze ook op de 6s verdwijnen). Dit is verder niet zo relevant, maar geeft even mijn niveau aan, wat wellicht gelijk ligt aan dat van de gemiddelde persoon die eens in de zoveel jaar een nieuw toestel aanschaft, en dan ergens iets over het hoofd ziet.
Terig naar de 5s met 16GB wil ik hoe dan ook niet, de 6s heeft 64 GB.
Hulp en/of tips hierbij zouden me zeer welkom zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik snap je misschien verkeerd, maar als je 5S al je data heeft zoals je het wilt hebben en de 6S nog maar net geconfigureerd is - waarom doe je het dan niet gewoon opnieuw...? Dus 6S leegknikkeren, nieuwe backup van de 5S maken (doe gewoon met iTunes, sneller en alles d'r op en d'r an), 6S aan je Mac/PC hangen en de backup van de 5S op de 6S herstellen. Voila?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je meedenken. iPhone 5s bevat echter niet alle data meer. Ik had daar ook opslagprobleem mbt Whatsapp, waar al half jaar geen reservekopie meer van gemaakt kon worden. Ander punt was, dat Apple Watch niet meer te koppelen bleek aan 5s (zoals ik al schreef), en dat is nu van belang voor juist deze data. Inmiddels kan ik zeker vanwege Whatsapp niet meer op 5s terugvallen, wil niet data van laatste week kwijtraken en Whatsapp is me net wat meer waard. Ik hoop nu dat ik jou verkeerd begrijp, en dat er toch nog workaround is.