Waarom is mijn externe harde schijf niet zichtbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe harde schijf van Toshiba Seagate waar ik veel foto's op heb gezet.
Toen ik deze enige tijd geleden wilde opstarten, viel mijn laptop uit.
Sindsdien leest de laptop (HP) de harde schijf niet meer.

Ik ben al bij een bedrijf geweest, die hebben de schijf nagekeken voor 50 euro en kunnen hem maken met een slagingskans van 75% maar dat kost mij 250 euro, dat vind ik een hoop geld, ondanks dat foto's waardevoller zijn.
Na deze check brandt het lampje op de schijf niet meer blauw. Ik hoor wel geluid dat de schijf 'werkt'

Ik heb ook 3 programma's gedownload en zelf geprobeerd om een herstel te doen maar of de schijf is niet zichtbaar of er dient ook betaald te worden, best veel...
Lijkt mij toch eigenlijk dat het makkelijker moet kunnen.
Ook heb ik een andere laptop en pc geprobeerd maar geen resultaat, ander USB snoer gaf ook niet het gewenste resultaat.

Het vreemde is dat als de schijf is aangesloten via USB dat hij niet zichtbaar is via DEZE-PC maar wel in de taakbalk onder het kopje hardware veilig verwijderen, daar staat de expansion.

Wie o wie heeft enig idee wat ik kan doen om mijn foto's terug te halen?

Alvast bedankt voor jullie reacties d:)b

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:11:
Ik heb een externe harde schijf van Toshiba Seagate waar ik veel foto's op heb gezet.
Toen ik deze enige tijd geleden wilde opstarten, viel mijn laptop uit.
Sindsdien leest de laptop (HP) de harde schijf niet meer.

Ik ben al bij een bedrijf geweest, die hebben de schijf nagekeken voor 50 euro en kunnen hem maken met een slagingskans van 75% maar dat kost mij 250 euro, dat vind ik een hoop geld, ondanks dat foto's waardevoller zijn.
Na deze check brandt het lampje op de schijf niet meer blauw. Ik hoor wel geluid dat de schijf 'werkt'

Ik heb ook 3 programma's gedownload en zelf geprobeerd om een herstel te doen maar of de schijf is niet zichtbaar of er dient ook betaald te worden, best veel...
Lijkt mij toch eigenlijk dat het makkelijker moet kunnen.
Ook heb ik een andere laptop en pc geprobeerd maar geen resultaat, ander USB snoer gaf ook niet het gewenste resultaat.

Het vreemde is dat als de schijf is aangesloten via USB dat hij niet zichtbaar is via DEZE-PC maar wel in de taakbalk onder het kopje hardware veilig verwijderen, daar staat de expansion.

Wie o wie heeft enig idee wat ik kan doen om mijn foto's terug te halen?

Alvast bedankt voor jullie reacties d:)b
Hoe staat je schijf in Disk Management? Op softwaregebied kan ik alleen maar Recuva aanraden, probeer het daar eens mee.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@VapingQueen

In diskmanagement staat de schijf er de ene keer wel en de andere keer niet...

Ik ga ook Recuva eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:31:
@VapingQueen

In diskmanagement staat de schijf er de ene keer wel en de andere keer niet...

Ik ga ook Recuva eens proberen.
En als die er wel staat, staat die dan online, offline of als raw?

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Eerst zou je de USB controller en/of aansluitingen uit kunnen uitsluiten door de HDD direct te verbinden met een PC. Dus schijf voorzichtig uit de externe case halen en direct verbinden met SATA.

Een SMART controle is ook verstandig voordat je met allemaal (dubieuze) recovery programma's aan het werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem?
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-04-2020
1. Welke harde externe harde schijf is het?
Is het een normale 3.5inch in een doos met een data aansluiting, dan zou ik hem er idd even uithalen en rechtstreeks aansluiten op een pc.

Is het een harde schrijf met een integrale usb aansluiting en bord, dan zou ik even stoppen en nadenken over hoeveel je foto's je waard zijn.
250 euro is nu niet echt veel geld, meestal zit start het bij 500 en klimt rustig naar de 1000/1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@VapingQueen Dan staat er RAW

@anoniem? Het is een schijf met integrale USB inderdaad.
Ik ga er nog eens over nadenken dan. Want wat je zegt, foto's zijn waardevoller natuurlijk maar ik dacht het moet toch makkelijker kunnen dan zoveel geld betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem?
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-04-2020
Ik zou even wat YouTube filmpjes gaat kijken met de zoekterm "RAW+HDD"

Misschien dat je dan kan zeggen, ja ik ga zelf kloten.
Of nee ik betaal een "gerespecteerd" data recovery bedrijf

P.s. Ik had ooit gezeur met een HDD die slecht toegankelijk was.
Kabel vervangen was de optie,. Maar deze hdd had zichtbare data, geen RAW data... Dus ik vrees een long shot in jou geval, baat het niet dan schaadt het niet

[ Voor 37% gewijzigd door anoniem? op 31-03-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:03:
@VapingQueen Dan staat er RAW

@anoniem? Het is een schijf met integrale USB inderdaad.
Ik ga er nog eens over nadenken dan. Want wat je zegt, foto's zijn waardevoller natuurlijk maar ik dacht het moet toch makkelijker kunnen dan zoveel geld betalen?
Dus de HDD heeft geen SATA aansluiting bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:04
De schijfstructuur kan (door een crash/vastloper) zo beschadigd zijn dat deze alleen zichtbaar is "RAW".
De inhoud kan dan hersteld worden een zgn device full/deep scan met geschikte recovery software.
Maar als de schijf inconsistent zichtbaar of onleesbaar is gaat dat niet werken
Maar vooral NIET naar de schijf schrijven!

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 31-03-2020 13:35 ]

Pagina: 1