Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik heb een Dell D6000 docking station met twee Iiyama g-master 24" monitoren. Daarnaast heb ik ook een PC staan met een enkel scherm. Ik zou graag mijn twee Iiyama schermen voor zowel de docking als de desktop gebruiken, zodat ik op het bureau de nodige ruimte bespaar. De Iiayma schermen zijn aangesloten via displayport kabels, en ik vroeg me af wat ik het beste kan gebruiken om te schakelen tussen de outputs (displayport) van beide opstellingen.

Hebben jullie advies wat te doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Topicstarter
Niemand een goede tip? Er is namelijk zoveel beschikbaar dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Je sluit toch gewoon je schermen op beide aan en kiest dan op basis van ingang tussen de docking of de pc. Lijkt mij niets spannends aan.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Beetje karige openingspost, als je bedenkt hoeveel types "G-master" monitoren Iiyama heeft....

Ervanuitgaande dat @YMGV4LIFE oplossing geen optie is (1x via HDMI, 1x via DP, of 2x via DP als hij 2 DP inputs heeft), dan zal je al gauw moeten gaan denken aan een KVM switch, en daar heeft de PW dan weer een mooie eigen categore voor: (gefilterd op DP voor je, maar anders filtertje even weghalen).
categorie: KVM-switches
Thomg schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:12:
Bij de D6000 kan je het ook gewoon aansluiten met een full sized USB 3.0 connector.
Werkt op iedere pc met USB3 aansluiting.
Fixed that for ya ;)

[ Voor 18% gewijzigd door zion op 05-04-2020 08:57 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 09:32
Heeft je pc geen output om op je docking aan te sluiten? Wellicht een andere situatie hier, maar een LG 27” 4K scherm met ingebouwd “Dock” waarbij ik de usb c kabel ofwel in mijn MacBook of Intel NUC prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:31

Thomg

Aww yiss

Bij de D6000 kan je het ook gewoon aansluiten met een full sized USB 3.0 connector.
Werkt op iedere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Vraagje: ik heb 3x 24" schermen en de Dell d6000. Kan iemand mij vertellen waarom ik niet tegelijk de 3 schermen kan zien.
2 via displaypoort en de andere via hdmi en aangesloten op de usbc poort van mijn laptop (hp probook) als ik de laptop aanzet krijg ik enkel beeld op beide monitoren die aangesloten cia de displaypoort, als ik vervolgens van 1van dezs 2 monitoren de displaypoort stekker eruit trek gaat automatisch de monitor aan die op de hdmi zit. Maar dus niet alle drie tegelijk. Wel krijg ik op 3monitoren tegelijk beeld als ik de hdmi kabel niet aansluit op de d6000 maar op de laptop zelf.
Moet ik nog ergens iets instellen om het weekend te krijgen op de d6000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Stitchie schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:59:
Vraagje: ik heb 3x 24" schermen en de Dell d6000. Kan iemand mij vertellen waarom ik niet tegelijk de 3 schermen kan zien.
2 via displaypoort en de andere via hdmi en aangesloten op de usbc poort van mijn laptop (hp probook) als ik de laptop aanzet krijg ik enkel beeld op beide monitoren die aangesloten cia de displaypoort, als ik vervolgens van 1van dezs 2 monitoren de displaypoort stekker eruit trek gaat automatisch de monitor aan die op de hdmi zit. Maar dus niet alle drie tegelijk. Wel krijg ik op 3monitoren tegelijk beeld als ik de hdmi kabel niet aansluit op de d6000 maar op de laptop zelf.
Moet ik nog ergens iets instellen om het weekend te krijgen op de d6000?
https://www.dell.com/comm...-7490/td-p/6233759/page/2

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
@YMGV4LIFE bedankt voor je link. Deze had ik al gevonden. Heb de d6000 geupdated en daarna deden alle 3 de schermen het wel als ik de d6000 aansluit op een usbc poort van de laptop. Echter. Mijn privé laptop heeft geen usbc maar wel usb3.2 gen1 maar helaas geven dan maar 2 schermen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Topicstarter
Ik heb het nu opgelost door de ene computer aan te sluiten via HDMI, de andere via DisplayLink. Dat is verre van ideaal, maar wel de goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
Dat betekent dat je dus niet beide schermen op 1 pc draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl