Exel cellen verbergen/zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert77
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-04-2020
Beste,

Ik ben op zoek naar formule of code die de inhoud van cellen (bv B5 t/m B30) kan doen verbergen of zichtbaar maken.

Ik ben op zoek naar iets waarmee ik een cijfer in een keuze lijst (validatielijst) selecteer waarmee ik cellen (bewerkte) zichtbaar krijg.
bv met 1 te selecteren krijg ik cel B5 t/m B30 zichtbaar.
bv met 2 te selecteren krijg ik cel B5 t/m B30 en C5 t/m C 30 zichtbaar.
bv met 3 te selecteren krijg ik cel B5 t/m B30 en C5 t/m C 30 en D5 t/m D30 zichtbaar.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb al veel zitten zoeken maar van VBA codes heb ik niet veel verstand.

Alvast bedankt
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Moeten je cellen echt worden verborgen of is alleen de waarde niet meer laten zien ook voldoende?

Echt verbergen moet je via een VBA code doen.
Waarde niet zichtbaar tonen zou je kunnen doen met voorwaardelijke opmaak en dan gewoon de kleur wit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-05 22:21

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Of ze misschien wegschrijven in een ander werkblad en met een ALS-formule en/of een Vert.zoeken formule weergeven op het moment dat jij ze nodig hebt?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind de omschrijving van de exacte wens ook zeer onduidelijk.

Als je puur wilt dat de inhoud niet zichtbaar is, kun je de tekst met voorwaardelijke opmaak dezelfde kleur als de achtergrond maken, dan zie je ze niet meer.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert77
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-04-2020
Het gaat er om het document overzichtelijk te houden.
Het is een algemeen document wat ingezet kan worden voor verschillende klanten.
Het doel is om als we 1 selecteren er 1 rij met cellen (bv B5 t/m B30) zichtbaar worden, dit zijn weer cellen waarmee dmv validatie een keuze optie in staat.
Als we 2 selecteren er 2 rijen met cellen (bv B5 t/m B30 en C5 t/m C 30) zichtbaar worden.
Als we 3 selecteren er 3 rijen met cellen (bv B5 t/m B30 en C5 t/m C 30 en D5 t/m D30) zichtbaar worden.

bij het selecteren van 1, 2, 3, 4, ..... in een validatie cel is de bedoeling om aan te geven hoeveel kolommen er zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eppo © in "Exel cellen verbergen/zichtbaar maken" geeft dan toch al het antwoord? Je wilt even in de online help dat voorwaardelijke opmaak uitzoeken en uitproberen. Als je dan vastloopt kan je concretere vragen stellen o.b.v. de formules die je hebt geprobeerd. :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1