Autonoom informatie projecteren met monitor televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geo_online
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-08 15:26
Ik zoek een?
Een (klein) device met wifi en video capabilities om aan te sluiten op een monitor of televisie die zorgt dat de monitor informatie / websites of video presenteert, zonder dat er een ander apparaat nodig is die aan blijft om te casten zoals het geval is met chromecast

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......[/b]
Eigenlijk niet zozeer video te streamen maar ik wil een monitor op hangen aan de muur die stats en grafieken projecteert o.a. uptime stats projecteert van een webserver. De monitor heb ik, maar zoek een goede eenvoudige device om de presentatie op de monitor mogelijk te maken

Wat heb je zelf al gevonden?
Chromecast is niet autonoom, maar heeft een casting apparaat nodig die aan blijft dus die valt af, iemand rade mij Raspberry Pi aan, maar ik weet niet of dat optimaal is en ik wil liever niets zelf hoeven prutsen. Liever wellicht een dedicated apparaat die software matig ondersteund wat ik wil, monitor inzetten als projector / video streaming, en daarin brede ondersteuning heeft, zonder te veel verdere toepast

Welke vragen heb je hier nog over?
Het zal vast een naam hebben, die ik niet ken, anders dan casten, basically wil ik dus een monitor gebruiken om informatie te projecteren, denk aan datadog stats van de website, of andere websites in een source /website wisselende loop

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mag het kosten? Als je niet de hoofdprijs wilt betalen voor een prof narrowcasting platform kom je toch snel op een raspberry pi uit.

Waarom twijfel je? Verdiep je eens in de mogelijkheden voordat je een pi wegstreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raspberry of een willekeurige Android box. Kost een paar tientjes maar je moet wel duidelijker zijn wat de bron van je data is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij ons in de kerk hangen een stuk of 4 schermen op deze manier met een RPi er aan. Door middel van het OS en een bepaald narrowcasting programma hoe je met de Pi's niks te doen, het enige wat die doen is info van de narrowcastserver halen en op de beeldschermen laten zien. Daar is weinig prutsen aan.

Het mooie van de RPi' is dat je 'm rustig met klittenband op de achterkant van de TV kunt hangen en met een korte HDMI kunt verbinden met de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat zoek je dat een standaard PC of RPI met Linux of Windows niet heeft, kan of doet?

Met een beetje moeite kun je zelfs een tablet aansluiten, ofwel via een USB-HDMI converter ofwel via de ingebouwde screencast functie (zoekwoord: 'miracast').

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geo_online
bedankt voor de reacties, en tips

@Verwijderd tja wat mag het kosten ik hoop op iets < 100 EUR

@Verwijderd bron van data? websites / video van externe data bron via het internet

@sypie narrowcastserver, toch een server nodig voor die setup of kan het ook zonder? zal eens googlen wat zon narrowcasting programma is, maar ik wil iig niet in huis een server dag en nacht draaien, kan mss op de webserver erbij, in datacentrum/cloud

@CAPSLOCK2000 bedankt voor het keyword, tablet tja, misschien nog niet vermeld maar gaat nu over 1 monitor maar worden waarschijnlijk meerdere monitoren in meerdere ruimtes met eigen databronnen website/video die via internet te benaderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@geo_online Het is een online dienst waar een abonnement op is afgesloten volgens mij. (ik beheer het zelf niet). De RPi haalt daar de boel vandaan. Het enige wat je RPi nodig heeft is een internetverbinding en een client geïinstalleerd om de data op te halen. Zo kun je meerdere RPi's in je gebouw hangen die allemaal andere content laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geo_online
@sypie interessant, ik ben benieuwd of dat duur is die dienst. je weet zo niet welke online dienst dat is, of anders zoek ik zelf even of ik wat kan vinden op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@geo_online Even nagevraagd welke service er bij ons gebruikt wordt en het is Yodeck.
Pagina: 1