Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0ip
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-10-2024
Beste,

Ik wil een aantal 3CX VoIP centrales gaan hosten in Azure.
Via de website van 3CX activeer je een VM door op je tenant in te loggen en je VM te kiezen op je subsciption id.

Geen probleem en met 15min is het geregeld.

Echter wanneer je nog een VoIP centrale wilt hosten, word er dus weer een VM aangemaakt.
Ook geen probleem, echter omdat dit een automatisch proces is word alles in dezelfde resource groep gezet.

Je hebt nu dus geen overzicht welke services van welke klant is aangezien je de resource groep niet makkelijk kan veranderen.

Heeft iemand een idee om dit overzichtelijk te maken in azure?
Op de bijgevoegde afbeelding een voorbeeld van 2 VoIP centrales waar niet overzichtelijk is welke services van wie is en wat bij elkaar hoort.

Hoor graag hoe je dit overzichtelijk kan krijgen per klant.

Alvast bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UTcjZgubC-s2C3jO5LHqpEivCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aschdzGiixmuhsLmzglHjyEu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je in Azure geen tags meegeven? Waarmee provision je?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:47
Je kan in Azure de vm toch moven naar een andere resource groep?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0ip
Niet dat ik kan zien, nadeel is dat je niet alleen een vm hebt maar ook de daarbij horende wan ip/netwerkkaart/ storage. Dat moet je dan allemaal eerst gaan zoeken en naar de juiste resource groep slepen zeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 13:42
v0ip schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:40:
Niet dat ik kan zien, nadeel is dat je niet alleen een vm hebt maar ook de daarbij horende wan ip/netwerkkaart/ storage. Dat moet je dan allemaal eerst gaan zoeken en naar de juiste resource groep slepen zeg je?
Als je binnen Azure een move van een VM doet, zul je een overzicht krijgen van alle bijbehorende resources die mee verplaatst (kunnen) worden naar de nieuwe Resource Group.

Let op: VM's met managed disks kun je (nog) niet verplaatsen naar een andere resource group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0ip
Bedankt voor bovenstaande antwoorden allemaal.

Heb nu door hoe je deze kan MOVEN ;)

Waar ik dus rekening mee moet houden is dat wanneer ik een centrale laat aanmaken door 3CX in mijn azure omgeving, ik deze gelijk moet ''Moven'' naar een resource groep waar ik een klantnaam aan hang.
Wanneer ik dit niet doe staat alles bij/door elkaar en weet je bij opzeggingen niet wat je moet opzeggen in Azure. CORRECT ME IF IAM WRONG!

Wie kan mij onderstaande melding toelichten?
Wat en waar moet ik updaten?

''I understand that tools and scripts associated with moved resources will not work until I update them to use new resource IDs''

UPDATE: Kreeg deze melding na dat de ''MOVE'' klaar was:

There was an error moving resources. All move in provider succeeded. However, the batch move job failed.

Ik zie wel dat alles verplaatst is...

[ Voor 14% gewijzigd door v0ip op 31-03-2020 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:26
Heb je het al met 3CX VoIP besproken? Want het zou nog handiger zijn als je vanuit hun systeem het direct in de juiste resource group kunt plaatsen. Hebben zij geen ARM templates beschikbaar, waardoor je zelf meer vrijheid hebt in de naamgeving en de resource group o.a.

Zoals eerder al genoemd, tags kunnen je ook helpen om je Azure omgeving overzichtelijker te houden.
Use tags to organize your Azure resources and management hierarchy
Recommended naming and tagging conventions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0ip
iMick schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:11:
Heb je het al met 3CX VoIP besproken? Want het zou nog handiger zijn als je vanuit hun systeem het direct in de juiste resource group kunt plaatsen. Hebben zij geen ARM templates beschikbaar, waardoor je zelf meer vrijheid hebt in de naamgeving en de resource group o.a.

Zoals eerder al genoemd, tags kunnen je ook helpen om je Azure omgeving overzichtelijker te houden.
Use tags to organize your Azure resources and management hierarchy
Recommended naming and tagging conventions
Handige tip, ga dat eens navragen aan 3CX.
M.b.t. het Taggen moet ik nog handigheid in krijgen.
Ga daar mee aan de slag.

Vraag me wel af of de move nu goed is uitgevoerd n.a.v. die foutmelding.
Ik kan wel gewoon inloggen op de VM...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

iMick schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:11:
Hebben zij geen ARM templates beschikbaar, waardoor je zelf meer vrijheid hebt in de naamgeving en de resource group o.a.
Als ik even snel in de Azure marketplace kijk zie ik gewoon een ARM template beschikbaar. Lijkt me inderdaad the way to go. Vanuit deployment kun je deze systemen dan rechtsreeks in de juiste resource group plaatsen.

Ik ken het 3CX platform niet, maar zijn deze niet multi-tenant in te richten? Kan aardig schelen in Azure resources.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0ip
Question Mark schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:36:
[...]

Als ik even snel in de Azure marketplace kijk zie ik gewoon een ARM template beschikbaar. Lijkt me inderdaad the way to go. Vanuit deployment kun je deze systemen dan rechtsreeks in de juiste resource group plaatsen.

Ik ken het 3CX platform niet, maar zijn deze niet multi-tenant in te richten? Kan aardig schelen in Azure resources.
Helaas niet, dat was ook het eerste waar ik naar gezocht had.

Ik ga met de arm templates werken, bedankt allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even een randvraag, waarom zet je juist deze tool in en waarom niet kiezen voor MS Teams in combinatie met Phone System en eigen siptrunk via Direct Routing? Verreweg de meeste klanten hebben toch al Teams licenses...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0ip
Question Mark schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:25:
Even een randvraag, waarom zet je juist deze tool in en waarom niet kiezen voor MS Teams in combinatie met Phone System en eigen siptrunk via Direct Routing? Verreweg de meeste klanten hebben toch al Teams licenses...
Ben zelf al met Direct Routing aan de slag gegaan maar merk dat er nog wel wat functionaliteiten missen.
Het is nog te veel gericht op een omgeving waarin iedereen een direct aankiesbaar nummer heeft.
Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

v0ip schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:38:
[...]
Maar dat is mijn mening.
Nee hoor... Terechte constatering, ik deel je mening :)

De huntgroup features die erin zitten zijn redelijk basic. Voor sommige receptionisten, bedienposten en zeker call/contactcenters is de functionaliteit die in Teams zit nog onvoldoende.

Pagina: 1