Beste rally game voor beginners

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06 08:59
Mijn vraag:
Wat is de beste rally game met een goede en diepgaande tutorial/school voor absolute beginners in het rally racing genre?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
PS3, ps4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Wrc 5 rally school vind ik wel ok, maar er word geen of weinig uitleg gegeven over pacenotes.
Dus halverwege gestopt omdat ik door het missen van de ervaring met die pacenotes een bepaalde tutorial niet in slaag om te voltooien.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je die kennis over pacenotes niet op internet vinden dan? Je kunt toch ook googlen naar let's plays / tutorials over die game?

En welke andere rally games had je al gevonden? Zoektip: zoeken naar 'rally ps4' ;)

offtopic:
@Cyberdemon, ik zie dat je al sinds 2016 alleen maar vragen stelt, hier. Vind je het niet leuk om zelf ook eens wat bij te dragen? Kijk bijvoorbeeld eens tussen de Actieve Topics, daar staat vast wat tussen waar jij wat van weet of een mening over hebt. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 31-03-2020 00:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Cyberdemon Uitleg over pacenotes is online prima te vinden. Als je Google gebruikt heb je binnen een mum van tijd uitleg. Korte uitleg:
Right 1 is zeer scherp (alleen hairpin is scherper). Right 6 is zeer flauw. Alle cijfers er tussen in betekenen hoe scherp de bocht is met 1 zeer scherp, 6 zeer flauw. Don't cut betekent dat je niet af moet snijden (lees de apex niet moet raken). Camber is een verhoging op de weg. Dus: right 4, dont cut, camber outside betekent blijf midden op de weg tijdens deze bocht van ongeveer 60 graden. Omdat, in dit voorbeeld, je als je snijdt een boom raakt en als je naar buiten gaat je linkerwielen over een heuveltje verdwijnen.

Qua games: Dirt 4 heeft een OK rally school. Als je het echt wil leren zou ik echter YouTube filmpjes aanraden terwijl je dirt rally speelt. Let wel Dirt Rally is niet vergevingsgezind.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2020 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, ik heb het als klein jochie gewoon geleerd met de lading aan rallygames die er toen waren.

Volgens mij kom je nu niet veel verder dan de WRC games, Dirt en Gran Turismo heeft volgens mij ook wat rally-dingen.

Ik heb het idee dat de WRC-games het meest toegankelijk zijn, qua stages vind ik de nieuwste sowieso beter dan Dirt, ze voelen veel echter, waarschijnlijk omdat ze dat ook zijn :+

Al moet ik zeggen dat fijnste rallygame voor mij nog wel de eerste Dirt is. Volgens mij alleen totaal geen tutorial, maar omdat het nog niet zo sim is als de Dirt serie nu is, wel een mooie om mee te beginnen. En de stages zijn ook veel beter dan die van 2, 3 en 4.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ik heb dit, heb hier al veel aan gehad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2OWK6gmvDndzbYSHmK4urWGgCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Le0blx7NzHKUJFSM9cR0Gv4t.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het lijkt wel of dit bij elke rally game zowat anders is. Als ik de pace notes in dirt 1 hoor, hoor ik andere woorden voorbij komen dan in wrc bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ook dit gevonden ondertussen:
https://www.automobilemag...uide-to-rally-pace-notes/

Ik had alleen gehoopt dat iemand me 1 van de rally games zou aanraden die past bij een beginner. Met dus een uitgebreide tutorial.
Spaart mij heel wat moeite

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberdemon op 31-03-2020 03:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRaD
  • Laatst online: 11-09 08:14
De uitleg bij Dirt Rally heeft me wel een hoop geleerd over wat je nou juist wel of niet moet doen met fwd / rwd / awd in bochten en op hellende vlakken.

De game is zeker niet vergevingsgezind inderdaad, maar wel leerzaam. Is al een tijdje geleden, maar volgens mij kreeg je na een filmpje de mogelijkheid het zelf te doen.

psn drad83

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:12
Richard Burns Rally heeft een goede tutorial. Is alleen wel op de pc en een klassieker en zal je via alternatieve wegen moeten verkrijgen aangezien het niet meer verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Bedankt voor jullie antwoord. Ik moet mezelf hier echt in vinden in dit genre.
Komt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Cyberdemon schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 01:12:
Ik heb dit, heb hier al veel aan gehad:
[Afbeelding]

Maar het lijkt wel of dit bij elke rally game zowat anders is. Als ik de pace notes in dirt 1 hoor, hoor ik andere woorden voorbij komen dan in wrc bv.
Ja, de notes zijn eigenlijk vrij persoonlijk, maar volgens mij gebruiken alle Codemasters rallygames ongeveer dezelfde pacenotes.

Heel vroeger wel een game gehad die de cijfers had omgedraaid. Left 1 was een zwakke bocht, left 6 was een handrembocht, dat is onhandig :+

Wat ook ontzetten helpt is de icoontjes gewoon aanzetten, misschien niet realistisch, maar dan kun je ook zien wat je moet doen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:20
Ik vind Dirt 3 nog steeds een van de beste rallygames. Daar kan je ook racelijnen aanzetten, dus kan je precies zien wat je moet doen.
Als je dan een beetje weet hoe en wat kan je later remmen, scherper sturen, wat meer je eigen ding doen.
En als je dan echt aan de slag wil kan je het uit zetten.

Daar heb je ook de stem, maar ik denk dat ik nu dat ik even een filmpje kijk ook weet wat je bedoelt.
In Dirt 3 zeggen ze eazy left, hard right etc.
Eazy is een flauwe bocht, tight een scherpe bocht. Medium is medium. ;) De rest is volgens mij wel redelijk hetzelfde.

Zie ook een aantal dingen niet op die afbeelding, hier zie ik er nog een aantal:
http://www.saabworks.com/projects/stagenotes.html

Crest is ook een belangrijke, staat ook een mooie afbeelding van de bochten.

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 01-04-2020 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaD
  • Laatst online: 11-09 08:14
Komende maand Dirt rally 2 als psn plus game 😉

psn drad83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ken je geen mensen die ervaring hebben met rallygames? Ik heb het geleerd van iemand waar ik destijds vrienden mee was. Dat wil zeggen, hij had één of ander momo stuur en daarmee heb ik weleens een rondje gereden en gaf hij mij een beetje uitleg wat ik moest doen. Later had ik zelf een G27 gekocht, die stond weleens een hele vakantie bij hem, zodat ik als ik toevallig in de buurt kwam, even een rondje kon rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27
GA in het begin niet te snel neem een wat trage auto en leer de route kennen , bij diverse rally games kan dat ook een shake down doen voor dat je een record gaat neer zetten

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Dirt 3 lijkt me wel interessant om het rally genre te leren. Ik vind het vooral fijn als je zoals in wrc die icoontjes kan aanzetten. Ik kan me namelijk moeilijk focussen op die vocale aanwijzingen.
Ik heb iig nu genoeg tips gekregen :)
Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 18:22
Ik vind rally's vrij intensief, maar het is eigenlijk makkelijker voor mij dan een circuit. Nu ik een nieuw stuur/pedalen setje heb (de vorige was praktisch speelgoed, Thurstmaster Ferrari Legend) de Thrustmaster T150 pro (met T3PA pedalen) gaat het ook een stuk makkelijker met de FFB.
[EDIT] Die aanwijzingen voegen voor mij niet heel veel toe, je moet gewoon (voor zover mogelijk) goed voor je uitkijken. Alleen als ze zeggen hairpin of scharp turn, dan moet je echt opletten. Ik crash af en toe maar veel minder dan eerst. Ben ook steeds sneller.

[ Voor 31% gewijzigd door stormbreaker op 11-04-2020 18:58 ]

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Pagina: 1