Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Ik ben toch potdomme weer lekker slim bezig. Ik heb hier een nieuwe Corsair H80i V2 welke je met 1 fan kan installeren of met 2 fans. Ik wil eerst 1 fan proberen en kijken of dat voldoende koeling is.

Nu schroef ik aan de buitenkant van de kast met de meegeleverde schroeven de radiator vast in de veronderstelling dat de schroefgaten doorlopen. Ontzettend stom natuurlijk en ik weet niet wat me bezielde maar de schroefgaten lopen natuurlijk dus niet door en ik heb +-0,3 cm in de radiator lopen schroeven.

Ik heb er niet zo veel verstand van maar zover ik kan zien loopt de koelvloeistof alleen door de dikkere buizen (achterin) en niet door de beschadigde vinnen.....correct? Of kan ik de AIO nu weg gooien?

Ik heb geprobeerd goede foto's te maken maar het is lastig van zo dichtbij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSxk5kzXZkEbZ6U1AN-WILkD4vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gSwn70cXB1VK96cjQzGc5yH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5OfTRuwej9wOKHvVNRi3hIVB1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtEfBJVuMJaJzYX4CRRL5B3Q.jpg?f=fotoalbum_large

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat zijn lamellen, en die zijn verbogen. Die dienen alleen om het koelopper te vergroten, dus als dat alles is wat je beschadigde dan gaat hij niet lekken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Ok en waar loopt de koelvloeistof? Is dat door horizontale balken boven/onder de lamellen?

Edit: en mocht die langzaam lek raken dan zou ik dat aan de pomp moeten horen toch? (Als m'n mobo in de tussentijd al niet is overleden door het vocht)

[ Voor 46% gewijzigd door temp00 op 30-03-2020 22:28 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ja, door die platte buizen. Geen idee waaraan je het zou horen verder; jaren geleden dat ik nog een waterkoeling gehad heb.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoor je niet. Maar zolang het enkel de lamellen zijn, no worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Ok ik dacht dat een waterpomp veel luider klinkt met weinig/geen water of lucht in de leiding. Iig bedankt voor de reacties. Vooralsnog lijkt alles het gewoon te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

temp00 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:33:
Ok ik dacht dat een waterpomp veel luider klinkt met weinig/geen water of lucht in de leiding. Iig bedankt voor de reacties. Vooralsnog lijkt alles het gewoon te doen.
Lucht kan je horen maar dan moet je wel heel goed luisteren. Waarschijnlijk is er niks aan de hand :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
@Nox het is in die situatie niet zozeer lucht die je hoort, maar doordat er wel lucht in de leiding zou zitten is de kring niet meer gesloten en je pomp meer hoorbaar.

Maar gelukkig niet van toepassing, niks aan de hand en alles lijkt idd in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-08 16:21
temp00 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:33:
Als je je pomp droog laat draaien, gaat deze vaak kapot (sommige speciale pompen niet, maar dat zijn uitzonderingen) maar als er veel lucht in je pomp komt, dan gaat deze caviteren. Hierdoor kan je pomp ook kapot gaan. Je hoort dan een harde ruis bij de pomp, luider dan normale rotatie ruis.

Maar dat is een beetje een uitstapje richting de pomp, de vraag is immers al beantwoord :). Je radiator zal niet gaan lekken indien die platte buisjes inderdaad nog intact zijn, daar loopt uiteraard de vloeistof doorheen.

Als er iets lekt, dan hoor je dit niet. Dat is ook het venijnige van waterkoeling; lekkage moet je zelf ontdekken, of een leaktest doen door je systeem onder (lucht)druk te zetten en kijken op een barometer of de druk afneemt. Dat kun je doen met zoiets, als je er zeker van wilt zijn:

https://www.highflow.nl/?...ducts.search&aff_id=39261
Pagina: 1