[retro] Prodikeys DM aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:10
Heel lang geleden zag ik ooit de Creative Prodikeys DM voorbijkomen op het magische interwebs en recent kwam er eentje te koop voor weinig.

Meteen in mijn bezit en behold! het is enkel PS/2 en voor windows XP/2000...
Intussen een ISO in mijn bezit van de originele install disc en alles installeert in windows 10 Pro 64Bit prima en het toetsenbord werkt volledig als een standaard toetsenbord werkt.

MAAR de software van creative vind hem niet als midi.

Na mijn avondje google en reboots en reinstalls, etc... en tot de constatering komen dat de support is gestopt na VISTA en niet een van mijn retro laptops een PS/2 poort heeft volgt de vraag van 1 miljoen:

Heeft iemand dit ding nog en heeft ie hem ooit aan de praat gekregen via USB en/of windows 7 of 10 ?
Kwestie van uit verveling dingen uit te proberen om de tijd te doden dezer dagen.
Anders gaat hij de kast in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_aHGkw1UkM33wxjTgJw4DgILGo=/f/image/v9o073kyncKLwcpPm4QCp5EQ.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door TNG128MB op 30-03-2020 21:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zelf nooit in handen gehad, maar wel van gelezen en je bent zeker niet de enige met dit probleem. Er is voorzover bekend geen softwarematige oplossing, wel een hardwarematige: gebruik een Arduino om PS/2 en MIDI uit elkaar te trekken en sluit MIDI dan aan op iets anders dat MIDI praat (een soundmodule, een geluidskaart met MIDI support etc).

https://github.com/hotkeymuc/ProdikeysDM_Adaptor

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
ook al gevonden die arduino adapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
Geprobeerd met hyper-V een XP install te doen maar geluid werkt hier niet mee.
Geprobeerd met een externe schijf XP install te doen maar krijg hemt niet geboot.

next step: linux ! :D of een gratis pc zoeken