Beste Tweakers,
Na meer dan 20 jaar laptops of macbook gebruiker te zijn geweest weer een desktop kopen... Ga er maar aan staan. Na eenmaal in de it te zijn gaan werken en teleurgesteld te zijn in de macbook 32-bit vaarwel zeggende Catalina update ben ik om. Gamen doen we nu écht niet meer op de macbook
Na flink wat doorgespit te hebben over wat het moet worden, ben ik wel een beetje uit wat mijn wensen zijn. Maar één ding heb ik niet duidelijk terug kunnen vinden als het gaat om wat dit vraagt. Het zit namelijk zo dat ik een ultrawide LG Monitor heb gekocht (LG 34UM88-P) geschikt voor 3440x1440 resolutie.Ik zal eerst onderstaande vragen beantwoorden en dan mijn keuze lijstje toevoegen, maar enig advies over wat de invloed is van de monitor is zeer welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een solide basis leggen voor gamen van medium/medium-zware spellen voor de komende jaren.
Ik ben een grand strategy game fan (Crusader Kings II, Civilization VI), simulatiespellen (Football managers), rpg's (Pillars of Eternity, Skyrim) en in mindere mate shooters, dingen als Borderlands wel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wil max 1600 uitgeven waarin ik iig cpu, voeding, kast, koelers en moederboard enigszins futureproof wil hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor, muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis wil ik graag leggen om de komende jaren niet te vervangen. Ik weet al dat ik met een ryzen 7 3700X dan goed uit de voeten en wil daarom ook maar gelijk een X570 moederbord. Als latpopgebruiker ben ik kabbelloos gewend dus bluetooth en wifi moeten er in.
De
Asus ROG Strix X570-E Gaming kwam ik op uit als een goede kandidaat.
Grafisch gezien hoeft het niet het allerbest, medium is voldoende. Ik ben van plan om mocht ik het nodig vinden over 2-3 een goede videokaart er in te knallen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Veel reviews wijzen naar Ryzen, dus die kant op
verder niet veel specifiek.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast van 135,- vind ik 't waard. die blijf
Verder vind ik wat prestatieverlies tov wat stillers prima.
Ga je overklokken?
Misschien ooit als hobby, maar in beginsel niet
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop vooral te horen of mijn verwachting van mijn selectie overeenkomen met de games die ik kan spelen en hoeveel de impact is van het hebben van een ultrawide monitor aangezien ik daarover niet goed iets heb kunnen vinden. Maar als je liever mijn hele build omgooit omdat je simpelweg beter weet hoe jij mijn wensen zou invullen, voel je dan zeker geroepen om advies te geven
Bij voorbaat dank!
Na meer dan 20 jaar laptops of macbook gebruiker te zijn geweest weer een desktop kopen... Ga er maar aan staan. Na eenmaal in de it te zijn gaan werken en teleurgesteld te zijn in de macbook 32-bit vaarwel zeggende Catalina update ben ik om. Gamen doen we nu écht niet meer op de macbook
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een solide basis leggen voor gamen van medium/medium-zware spellen voor de komende jaren.
Ik ben een grand strategy game fan (Crusader Kings II, Civilization VI), simulatiespellen (Football managers), rpg's (Pillars of Eternity, Skyrim) en in mindere mate shooters, dingen als Borderlands wel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wil max 1600 uitgeven waarin ik iig cpu, voeding, kast, koelers en moederboard enigszins futureproof wil hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor, muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis wil ik graag leggen om de komende jaren niet te vervangen. Ik weet al dat ik met een ryzen 7 3700X dan goed uit de voeten en wil daarom ook maar gelijk een X570 moederbord. Als latpopgebruiker ben ik kabbelloos gewend dus bluetooth en wifi moeten er in.
De
Asus ROG Strix X570-E Gaming kwam ik op uit als een goede kandidaat.
Grafisch gezien hoeft het niet het allerbest, medium is voldoende. Ik ben van plan om mocht ik het nodig vinden over 2-3 een goede videokaart er in te knallen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Veel reviews wijzen naar Ryzen, dus die kant op
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast van 135,- vind ik 't waard. die blijf
Ga je overklokken?
Misschien ooit als hobby, maar in beginsel niet
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop vooral te horen of mijn verwachting van mijn selectie overeenkomen met de games die ik kan spelen en hoeveel de impact is van het hebben van een ultrawide monitor aangezien ik daarover niet goed iets heb kunnen vinden. Maar als je liever mijn hele build omgooit omdat je simpelweg beter weet hoe jij mijn wensen zou invullen, voel je dan zeker geroepen om advies te geven
Bij voorbaat dank!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix X570-E Gaming | € 309,91 | € 309,91 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT | € 444,- | € 444,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Black | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 74,55 | € 74,55 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB | € 83,34 | € 83,34 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 120,04 | € 120,04 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 116,90 | € 116,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.572,64 | ||
[ Voor 0% gewijzigd door NickoTippo op 30-03-2020 21:21 . Reden: Linkje naar monitor toegevoegd ]