Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Topicstarter
Mijn vraag
Ik probeer weer sinds korte tijd weer PC-games te spelen.
Games zoals Simcity, Command & Conquer, GTA, Unreal tournament, dat vind ik geweldig!

Maar! Wanneer ik een game probeer te spelen die nieuwer is als Simcity 3000, Unreal tournament 2 en GTA 3.. Dan heb ik ALTIJD problemen met het spel... Ik kom nooit voorbij de opstart!
o Of Application load error 5:0000065434
o Of Failed to allocate a graphics resource -1008
o Andere errors weet ik even niet meer..!

Relevante software en hardware die ik gebruik
o Windows 7 Home premium 7, 64 bit
o ATI radeon 1950XT
o Quad core 2 Q9400
o 4GB , 1333Ghz FSB
o Crucial MX500 SSD
o Samsung EVO 860 SSD
o ASUS P5KLP/1600

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
o Als administrator de game starten...
o In windows XP compatability mode...
o Video kaart opnieuw deinstalleren en opnieuw instaleren
o Origin & Steam uninstallen en opnieuw installen
o GTA 4 opnieuw geinstalled en uninstalled!
o Zelfde met Command & conquer Tiberium wars
o Youtube video's bekeken voor fixes van die errors of voor vergelijkbare games

Nu moet ik eerlijk zeggen... Dat na gefaalde officiele aankopen van Simcity 2013 en GTA 5, die ik dus niet aan de praat kreeg... Probeer ik versies op de niet legale manier te vinden... om te kijken wat wel werkt...
Maar nieuwer als die simcity 3000, UT 2000... werkt simpelweg gewoon niet!

Maar wat is het nu... officiele demos van Command & Conquer Tiberium wars... Red alert 3... Die kan ik WEL spelen!

Wie kan mij helpen... Ik wordt er helemaal gek van!
o Zou er iets mis met mijn Direct X kunnen zijn?

Wat ik geweldig zou vinden, is als ik uiteindelijk Command & COnquer - Tiberium wars zou kunen spelen. Ik heb hem voor €20 euro te koop gezien... Maar ik zou natuurlijk wel eerst graag willen weten of ik het uberhaubt kan spelen, voordat ik weer geld erin gooi... Mijn portemonee is zeer klein!

Mvg,

Novardi

8 )

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Denk dat hier het probleem zit:
The Radeon X1950 XT was a graphics card by ATI, launched in October 2006.
Built on the 90 nm process, and based on the R580+ graphics processor, in its R580+ XT variant, the card supports DirectX 9.0c. Since Radeon X1950 XT does not support DirectX 11 or DirectX 12.

Dus hoger als directX 9.0c gaat hem niet worden en kan je het niet spelen.
Goed op het doosje kijken vanaf welke directx versie het word ondersteund, staat er versie 10 of hoger, dan werkt het dus niet.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

Topicstarter
GVD... dacht dat mijn videocard al oud was... Maar zo oud..!

Wat een frustratie zeg... en dan is het alleen de videokaart..!

Dus zou je om de 2 jaar een nieuwe videokaart moeten kopen?

Want is toch wel heel erg frapant, dat 2 jaar verschil het al onmogelijk maakt om iets op te strarten ipv met minder specs te draaien!

Is er niet een soort van software emulatatie voor mogelijk?

Ik snap dat het deels van het antword is... Maar ik mis toch noch nog wat aanvulling...
Want waarom kan ik bijvorbeeld wel de DEMO's spelen?

Daarnaast zit er bij Tiberium Wars, maar 1 jaar verschil tussen...

[ Voor 21% gewijzigd door hetisik op 30-03-2020 20:07 ]

8 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:13
hetisik schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:04:
GVD... dacht dat mijn videocard al oud was... Maar zo oud..!

Wat een frustratie zeg... en dan is het alleen de videokaart..!

Want is toch wel heel erg frapant, dat 2 jaar verschil het al onmogelijk maakt om iets op te strarten ipv met minder specs te draaien!

Is er niet een soort van software emulatatie voor mogelijk?

Ik snap dat het deels van het antword is... Maar ik mis toch noch nog wat aanvulling...
Want waarom kan ik bijvorbeeld wel de DEMO's spelen?
Om de 2 jaar? Nee dat is onzin. En jouw videokaart is meer dan 12 jaar oud.
Als je dit systeem net 2 jaar hebt dan heb je wat dat betreft inderdaad een miskoop gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:12
hetisik schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:04:

Nieuwste directX versie van nu is 12 als ik mij niet vergis, een kennis van mij heeft nog z'n oude laptop die hij in 2010 kocht die directx 11 ondersteund.

Dus nee het gaat niet zo snel, het is dat de hardware die jouw PC heeft gewoon erg oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Ook weer een onvolledige reactie, sorry jongens en dames...

Ik gaf als voorbeeld in de reactie aan, dat het fijn zou zijn als ik Tiberium wars al zou kunnen spelen.

Dat spel is uit 2007. Dus ik vraag ook helemaal niet om de nieuwste Direct X of bij welke Direct X we nu zitten. Dat is ook niet van belang... Want ik gaf ook aan: Mijn portemonee is erg klein!

Mijn vraag is, wie kan mij serieus helpen, of advies geven hoe, gezien mijn situatie, met de eisen die ik heb, dit kan oplossen.

Ik zal voor de duidelijkheid aangeven.. ALs ik spellen uit 2015 zou kunnen spelen.. Dan ben ik al helemaal happy!

Als je zegt: Nou met die PC van jou, en wat na wat upgrades... dan kom je echt niet verder als 2013.. Dan vind ik dat ook oke! Maar zoals ik zeg: mijn budget is erg klein!

8 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 09:11
Met een oudere pc moet je ook oudere games kunnen spelen. Tenzij er defecten zijn, dan zal het lastiger worden.

Ik weet niet of een herinstallatie van windows in je kennisgebied zit, maar om driver problemen uit te sluiten zou ik daar mee beginnen.
Of zijn de drivers uberhaupt wel goed geinstalleerd? Wat zegt het apparaatbeheer? Staat je videokaart daar wel goed aangegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:12
hetisik schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:51:
Ook weer een onvolledige reactie, sorry jongens en dames...

Ik gaf als voorbeeld in de reactie aan, dat het fijn zou zijn als ik Tiberium wars al zou kunnen spelen.

Dat spel is uit 2007. Dus ik vraag ook helemaal niet om de nieuwste Direct X of bij welke Direct X we nu zitten. Dat is ook niet van belang... Want ik gaf ook aan: Mijn portemonee is erg klein!

Mijn vraag is, wie kan mij serieus helpen, of advies geven hoe, gezien mijn situatie, met de eisen die ik heb, dit kan oplossen.

Ik zal voor de duidelijkheid aangeven.. ALs ik spellen uit 2015 zou kunnen spelen.. Dan ben ik al helemaal happy!

Als je zegt: Nou met die PC van jou, en wat na wat upgrades... dan kom je echt niet verder als 2013.. Dan vind ik dat ook oke! Maar zoals ik zeg: mijn budget is erg klein!
Application load error 5:0000065434 is een Steam issue omdat of je game files corrupt zijn of ze zijn niet op de schijflocatie waar Steam ze zou verwachten.

- deinstaalleer je Steam games en daarna Steam zelf
- Download directX 9 (link onderin) en installeer dat
- Herstart je PC, installeer Steam opnieuw en zo ook je games

https://www.microsoft.com...load/details.aspx?id=8109 DirectX 9 download

Maar let op er bestaat een kans dat dit niet helpt, die Ati X1950 is een videokaart uit 2006 en officieel zie ik dat er helemaal geen Windows 7 drivers voor bestaan (ik keek op de AMD website), best logisch want Windows 7 zelf kwam pas paar jaar later uit, kijk dus in apparaat beheer of je videokaart überhaupt geïnstalleerd is.

Mocht je absoluut niet een andere kaart kunnen kopen dan kun je eventueel Windows Vista erop installeren en dan de Vista drivers gebruiken, nieuwer dan Vista gaan ze niet voor die videokaart.

Mocht je geen Windows Vista kunnen installeren om welke reden dan ook, je kan de Vista drivers 64 bit downloaden van de AMD website en die in Vista compatibiliteit modus installeren, echter dat het (stabiel) zal werken is niet gegarandeerd maar eventueel de gok waard.

Persoonlijk gezien dat jij zegt geen budget voor upgrades te hebben en je gebruikt verouderde hardware, is mijn advies om op die PC Windows XP te installeren en de PC puur voor die oude games en niks anders te gaan gebruiken.

Probleem is dat de hardware oud is, zelfs als je DirectX 11 of nieuwer support had zouden nieuwe games gewoon niet of zeer slecht draaien, oude games zoals C&C Tiberium Wars, Red Alert 3, Simcity 3000 of misschien zelfs de oude Quake zullen (prima) op werken, GTA V of Simcity 2013 zou ik er zelfs met een GPU upgrade niet op spelen.

Waarom ik zeg installeer Windows XP is simpel, Vista is zwaar en Windows 7 (en ouder) wordt niet meer ondersteund door Microsoft (niet de consumenten versie) dus qua beveiliging updates zou ik met zo'n PC toch niet online gaan als ik jouw was.

Maar tegelijk praten wij hier over 12+ jaar oude hardware dat pre Windows 7 is en waarvan voor de videokaart officieel geen drivers voor bestaan, en gezien dat je videokaart toch maar DirectX 9 max is zou Windows XP een betere optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Hennie-M & Mizgala28, ik heb jullie reactie gelezen, ik kom op ze terug!

Ik moet veel opschrijven om uitgebreid te reageren,

Wat zou bijvoorbeeld een goede, maar betaalbare videokaart zijn, om toch in iedergeval qua graphics en compatibiliteit, mijn systeem toch nog om hoog te tillen naar 2013... Heeeeel misschien 2015...
Kijk, die videokaart kan altijd mee naar een "nieuw" systeem. En als ik iets met lage instellingen kan spelen. Vind ik ook goed.

Ik wil sowieso niet terug naar windows XP, want ik merk dat windows 7 toch aardig op zijn eind begint te lopen. Ik merk dat ik meer support, online, over problemen terug kan vinden in combinatie met windows 8 en hoger, dan met windows 7.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ik weet niet hoeveel je te besteden hebt en of dit echt het probleem is maar je zou altijd even en de pricewatch kunnen kijken naar een goedkope kaart:
categorie: Videokaarten
Dit is alles onder de 250 euro, wat mogelijk al een boel geld is.

Verder zou je op V&A ook nog even kunnen kijken.
Dit is hetzelfde in V&A.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Je zou de videokaart kunnen vervangen, maar dan loop je weer tegen het windows 7 probleem op.
Directx 12 en windows 7 gaat niet werken, bovendien zijn veel nieuwe kaarten niet meer voorzien van windows 7 drivers en ondersteuning.
Alternatief is een 2e hand videokaart met directx 10 of 11, je kan bij vraag en aanbod filteren op de directx versie bij ondersteuning 😉
Kijk dan wel of er drivers zijn voor Windows 7

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:02
Als je budget klein is, zou ik gewoon 2e hands hier op V&A kijken. Mijn vorige highend kaart (Radeon 290X) heb ik pas aan mijn broer verkocht voor 90 euro.
Maar denk dat je voor een redelijk bedrag wel voor jouw systeem een prima kaart kunt kopen 2e hands. Dan ben je met een paar tientjes weer soort van up to date. Met alles wat er nu uit is is je systeem zelf toch wel de bottleneck.
Zou dan daar eerder onder kijken, maar wat er beter is, geen idee. Zag een R9 380 3GB bijvoorbeeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 31-03-2020 10:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Beste mensen, even een update!

Uit alle reacties was wel duidelijk dat min PC in alle gevallen, het gebrek was.... Van Videokaart tot voeding...

Zelfs als ik er een modernere Videokaart in zou stoppen, die wel windows 7 drivers ondersteund. Dan alsnog zou die op PCI-E 1.0 snelheid draaien!

Nou is er 1 iemand geweest die zo lief was mij een videokaart te schenken, die opzichzelf al weer 6-7 jaar nieuwer was dan die van mij uit 2006, voor alleen de verzendkosten!

Gezien alles is het dus de NVIDIA GTX 650 1GB (medion) geworden!

Het mooie ook is dat Simcity Skylines direct werkt en Command, en concquer Tiberium wars na legale aankoop ook!

Dus zijn bij deze inprinciepe alle problemen opgelost!

Nooit verwacht dat gewoon op mindere sttings spelen niet meer mogelijk was...
Overigens waren er voor mijn oudere ATI Radeon 1950XT wel windows 7 drivers... Maar goed, dan zat je nog met het probleem dat niets functioneerde!

8 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:27
Dus nu maar sparen voor een betere GamePC?
Genoeg 2e hands pc's hier op Tweakers die aardig performance hebben.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:00
@hetisik veel plezier met spelen! Je zou eens op https://cnc-online.net/en/ kunnen kijken als je ook online wilt spelen. De normale servers zijn offline, maar dit wordt door fans online gehouden.
Pagina: 1