Sonoff Mini DIY aansluiten op lamp met schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofsol
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik krijg een Sonoff Mini DIY maar snap nog niet helemaal hoe je deze aan moet sluiten op een lamp met een schakelaar. Ik wil dus zowel de schakelaar als de Sonoff gebruiken om de lamp aan en uit te zetten. In de tekening heb ik de huidige situiatie getekend en de, mijns inziens, manier om de Sonoff Mini daartussen aan te sluiten.

Kan iemand mij helpen of ik dit goed doe voordat ik de boel laat ontploffen ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAFm7YplXETnBA9BNQuGYYnCaHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwzTTLjbw3wphhgvKMdCSLXv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:33
Niet doen.Op S1 en S2 mag geen 230 volt komen. In uw tekening is dit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofsol
Enig idee hoe dit wel zou kunnen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:54
Door het aan te sluiten zoals op deze website staat

De switch komt tussen s1 en s2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofsol
Ik had gehoopt dit zonder draden trekken te kunnen doen, maar je moet een 2e schakeldraad hebben naar de S1 of S2 en de fasedraad niet gebruiken op je schakelaar. Ik hoop dat iemand anders een andere oplossing heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nope, Sonoff Mini kanniet werken met schakelen op de fasedraad. Je moet S1 en S2 verbinden. Op de plekken waar ik een Sonoff Mini toepas (WC en voorraadhok) had ik het geluk dat er geen stopcontact bij de schakelaar zit. Ik heb dus de fasedraad naar de schakelaar afgekoppeld en deze aan S1 gehangen. Schakeldraad die terug komt aan S2. Was daarmee kwartiertje werk om het netjes te doen :)

Wil je schakelen met de fasedraad is een Shelly of een Moeshouse switch een alternatief.

[ Voor 10% gewijzigd door Septillion op 01-04-2020 13:58 ]

Pagina: 1