SFTP programma met automatische transfers

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldutrecht
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-07-2024
Dag,

Ik zoek een SFTP programma dat vooraf geplande uploads via schema's kan doen.

Heeft iemand een tip? Voorheen gebruikte ik bv Smart FTP maar dat werkt niet met SFTP dat ik nu heb.

Alvast erg bedankt,

Gr Ronald

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gezien je vorige topic; waarom vraag je het niet aan de IT-er?

Dat gezegd; de eerste Google op "sftp schedule" kom ik uit bij WinSCP maar ja, zoveel programma's, zoveel voorkeuren. Best lastig dat SmartFTP het niet meer doet. Terwijl toch ook "smartftp schedule" gewoon hits geeft naar hun website met features.

Van waar naar waar moet het? Kan je misschien niet beter met FlashFXP werken bijvoorbeeld? Of (heeeel ouderwets) een Linux-dingetje met sftp als cron?

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 30-03-2020 18:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Windows Task Scheduler of cron gebruiken om WinSCP of curl scripts af te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldutrecht
bedankt voor de antwoorden

@MAX3400 de IT-er doet voor mij al het andere programmeerwerk (Ruby) en serverwerk, heeft geen vba-kennis.
Ja SmartFTP werkt dus wel maar niet voor SFTP

Bedankt voor de andere tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@ronaldutrecht WinSCP is toch ook in je vorige topic al genoemd? Zelfs met voorbeeld!
Je zou erin duiken, schreef je...

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldutrecht
@Room42 klopt, maar ik kom daar niet uit.

Als ik de data lokaal opsla en dan upload (met SFTP-schema's waar ik nog naar zoek) dan zou het probleem met een tussenstap ook opgelost zijn (ik ben maar een VBA beginner nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
ronaldutrecht schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:43:
@Room42 klopt, maar ik kom daar niet uit.

Als ik de data lokaal opsla en dan upload (met SFTP-schema's waar ik nog naar zoek) dan zou het probleem met een tussenstap ook opgelost zijn (ik ben maar een VBA beginner nog)
3 vragen:

1. Wat bedoel je met lokaal opslaan? Want je hebt het nergens over externe data. Waar staat die data dan?

2. Wat zijn SFTP-schema's in deze context? Wat verwacht je hier?

3. Ook heeft dit (nog) niks met VBA te maken. Dat kun je later implementeren.

Zorg nou eerst eens dat je gewoon met de GUI, dus gewoon met de muis en inlog en kopieerslag kunt maken. Daarna kun je dit proberen te scripten. Hoe dit moet heeft WinSCP gewoon een hele documentatiepagina voor gemaakt. Pas als dat werkt, ga je dat proberen aan te roepen vanuit VBA, zoals je wilt.

Maar goed, ook dat VBA komt dus uit het niks, in dit topic. Daarom is het niet handig zomaar een nieuw topic te starten als je er even niet uitkomt. :z Zorg dan in ieder geval voor volledige informatie! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 30-03-2020 20:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldutrecht
Hoi @Room42 ,

1 bv op mijn harde schijf/dropbox

2. bv ieder uur een bepaalde map uploaden naar een bepaalde map

3. Winscp heeft wat VBA-toepassingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@ronaldutrecht Ok, top. Succes! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:18

g0tanks

Moderator CSA
@ronaldutrecht je hebt al een aantal suggesties gehad waaronder een link naar de WinSCP-handleiding.

Na een paar jaar op Tweakers zou je moeten weten dat enige eigen inzet gewaardeerd wordt. Omdat ik dat zowel in dit topic als je vorige topic mis gooi ik er voorlopig een slotje op. Als je vastloopt denken wij graag mee, maar dan verwachten we wel eerst dat je er zelf in duikt en dingen probeert, om vervolgens met specifieke vragen te komen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.