Nieuwe pc start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konzi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-03-2020
Goedenavond,
Vandaag is mijn nieuwe bij alternate bestelde pc binnengekomen. Ik startte hem op en ging gewoon zoals normaal windows instellen (hij werd met windows geleverd). Nadat ik dit deed en hij klaar voor gebruik was ging ik de updates doen van windows. Daarna ging ik de drivers van de moederbord downloaden, en hier ging het denk ik mis. Nadat ik alle drivers gedownload had startte ik de computer opnieuw op en het gaf me een bluescreen. Ik startte hem opnieuw op en weer kreeg ik een bluescreen. Daarna besloot ik in safemode te gaan en aangezien ik geen computer expert ben koos ik ervoor om de computer te resetten en windows opnieuw te laten installeren aangezien ik er toch nog geen bestanden op had. Dit heb ik gedaan en na een tijdje gewacht te hebben was het klaar. Hij startte op en gelijk kreeg ik weer een bluescreen. Wat kan ik doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29
Het blauwe scherm wat je krijgt is vast niet alleen maar blauw, maar bevat ook wat tekst. Wat staat erop?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat, en sowieso zijn wat specs wel handig. Moest je echt nog drivers downloaden?

Wellicht kun je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even volgen voor wat tips.

[ Voor 41% gewijzigd door Room42 op 30-03-2020 18:06 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat kan ik doen?
Dooddoener maar wat zegt Alternate van dit geval?

Kijk, het lijkt me overduidelijk een nieuwe PC zou moeten werken maar als ik moet aannemen dat een nette/kale installatie van Windows ook niet goed gaat, is er een kans (nadruk) dat er toch een defect in de PC zit of misschien tijdens transport iets beschadigd is.

Neemt niet weg dat je met foutcodes van de blauwe schermen allicht verder kan komen; even de code Googlen en vaak krijg je een aanwijzing wat het mogelijk kan zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konzi
Hahn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:04:
Het blauwe scherm wat je krijgt is vast niet alleen maar blauw, maar bevat ook wat tekst. Wat staat erop?
Bedankt voor je reactie!
Dit is wat er staat:

“Your pc run into a problem and needs to restart. We’ll restart for you”.

“For more information about this issue and possible fixes, visit https://www.windows.com/stopcode

if you call a a support person, give them this info: Stop code: INACCESSIBLE BOOT DEVICE”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konzi
MAX3400 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:06:
[...]

Dooddoener maar wat zegt Alternate van dit geval?

Kijk, het lijkt me overduidelijk een nieuwe PC zou moeten werken maar als ik moet aannemen dat een nette/kale installatie van Windows ook niet goed gaat, is er een kans (nadruk) dat er toch een defect in de PC zit of misschien tijdens transport iets beschadigd is.

Neemt niet weg dat je met foutcodes van de blauwe schermen allicht verder kan komen; even de code Googlen en vaak krijg je een aanwijzing wat het mogelijk kan zijn.
Heb alternate nog niet benadert maar zal dit doen als ik het zelf niet op kan lossen.

Dit is wat er staat bij de bluescreen:

“For more information about this issue and possible fixes, visit https://www.windows.com/stopcode

if you call a a support person, give them this info: Stop code: INACCESSIBLE BOOT DEVICE”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Konzi schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:09:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Dit is wat er staat:

Lijkt dus iets aan de hand te zijn met je harde schijf. Heb je al gekeken of de kabels wel allemaal goed vastzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konzi
Room42 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:05:
Dat, en sowieso zijn wat specs wel handig. Moest je echt nog drivers downloaden?

Wellicht kun je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even volgen voor wat tips.
Drivers downloaden leek me wel handig. Specs zijn ryzen 7 3700x, inno3d RTX2070, Aorus x570 I PRO wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Laatst online: 22:38
Wellicht bios update gedaan, waarna drive met Windows niet meer als boot device wordt herkend?

Denk dat je in je bios even je ssd / hdd vooraan in de boot priority moet zetten..

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alles behoort werkend en getest geleverd te worden @Konzi

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 30-03-2020 19:06 . Reden: Link aan ts ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Konzi schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:11:
[...]

Drivers downloaden leek me wel handig.
Grote kans dat Alternate al de correcte drivers & settings in Windows had gezet. Of had je de instructie van Alternate om zelf nog drivers etc te gaan installeren?

Iets zegt me dat je ook geen clean install aan het doen bent; hierdoor gebruik maakt van een driver of bootsector van je vorige/kapotte Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konzi
Hahn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:10:
[...]

Lijkt dus iets aan de hand te zijn met je harde schijf. Heb je al gekeken of de kabels wel allemaal goed vastzitten?
Pc werd door alternate geassembleerd, dus ging ervan uit dat alles goed zat. Er zit een 1tb nvme ssd in. Hij deed het wel toen ik nog in de pc kwam.
Er staat trouwens dat windows de pc voor me restart, maar als dit gebeurt blijft het scherm zwart, pc word herstart, dus alles gaat uit en aan, verder gebeurt er niks met het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Konzi schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:14:
[...]

Pc werd door alternate geassembleerd, dus ging ervan uit dat alles goed zat. Er zit een 1tb nvme ssd in. Hij deed het wel toen ik nog in de pc kwam.
Er staat trouwens dat windows de pc voor me restart, maar als dit gebeurt blijft het scherm zwart, pc word herstart, dus alles gaat uit en aan, verder gebeurt er niks met het scherm
Je computer is van Alternate naar jou toe vervoerd, het zal niet de eerste keer zijn dat er toch iets los is gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konzi
MAX3400 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:13:
[...]

Grote kans dat Alternate al de correcte drivers & settings in Windows had gezet. Of had je de instructie van Alternate om zelf nog drivers etc te gaan installeren?

Iets zegt me dat je ook geen clean install aan het doen bent; hierdoor gebruik maakt van een driver of bootsector van je vorige/kapotte Windows.
Nee die instructies heb ik niet gekregen, alleen dacht dat de chipset drivers en de wifi en bluetooth enzo geen kwaad konden.
Wat is het beste wat ik nu kan doen?
PS: Bedankt voor de hulp, ik waardeer het enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konzi
Cyriel85 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:12:
Wellicht bios update gedaan, waarna drive met Windows niet meer als boot device wordt herkend?

Denk dat je in je bios even je ssd / hdd vooraan in de boot priority moet zetten..
Hoe zou ik dit moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Konzi schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:17:
[...]

Hoe zou ik dit moeten doen?
Sorry maar stop even met posten.

Alle vragen en ideeen die je zelf neerzet: leuk dat je het zelf wil oplossen maar echt kennis lijkt er niet van te zijn. Dat zou inhouden: handleiding lezen, de README.TXT van (bijvoorbeeld) een BIOS-flash etc. Zoals @Hahn aangeeft, kan er ook een kabeltje los zitten of misschien ligt er wel een losse condensator in je kast (afgebroken tijdens vervoer).

Omdat wij niet zien wat je doet en hoe je denkt: bij voldoende kennis kast open maken, kabels controleren (desnoods los halen en opnieuw plaatsen waar mogelijk). Dan Windows opnieuw installeren en de hele SSD laten formatteren en *fingers crossed* dat Windows in ieder geval installeert.

Alternatief: Alternate bellen, uitleggen wat er gebeurd is en samen tot een oplossing komen? Een los kabeltje kon de oorzaak zijn maar omdat ik eenvoudigweg nu niet meer snap wat je wel/niet hebt gedaan en waarom, vermoed ik nog steeds dat je met een corrupte Windows aan het herinstalleren bent. En dat "klinkt" als een mooi klusje voor Alternate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konzi
Cyriel85 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:12:

Dit is de boot order:

Option #1 Windows Boot Manager (ADATA SX8200PNP)

Option #2 UEFI:PXE IP4 Intel(R) Gigabit Network Connection

Option #3 ADATA SX8200PNP

Is er iets wat ik moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 17:02
Wat vreemd is dat hij na de updates voor het moerderbord opeens niet meer werkt
Je zou met de windows die het wel deed, de drivers zelf bij de moederbord fabrikant kunnen halen, Doe dan alleen chipset en usb(lees eerst of driver updates die de bugs verhelpen ook met jou probleem overeen komen.

En dan hoor je de laatste tijd dat windows ook nog wel eens zomaar aan je biosfirmware gaan zitten, misschien is dat bij jou ook het geval, Starke in "Windows 10 UEFI updates uitschakelen?"

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Laatst online: 22:38
Konzi schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:30:
[...]

Dit is de boot order:

Option #1 Windows Boot Manager (ADATA SX8200PNP)

Option #2 UEFI:PXE IP4 Intel(R) Gigabit Network Connection

Option #3 ADATA SX8200PNP

Is er iets wat ik moet veranderen?
Hoi, ik twijfel even hoe ver je komt met booten, mocht je gewoon in begin Windows komen en dna een blue screen, werkt dit niet. Als je niet eens aan booten toe komt:

Vind het vreemd dat je een boot option genaamd "Windows Boot Manager" hebt, ben gewend dat hier enkel hardware staat. Maar zie online dat dat vaker gebeurd.

Wat gebeurd er als optie 3 en 1 omwisseld? Als het niet helpt kan je ze gewoon weer terug wisselen.
Andere optie om mee te spelen is UEFI aan of uit zetten..

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:14
Je hebt een geassembleerd systeem gekocht waarvan je maag uitgaan dat het werkt en waar je betaald hebt voor garantie. De enige juiste oplossing is dat ding terug sturen naar Alternate. Laten ze het daar maar lekker uitzoeken.
Pagina: 1