Welke 5700 XT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-01 15:57
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Grafische kaart

Wat is je budget?
max 450 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, liever geen XFX want die was in het verleden al niet heel best qua koeling, en met de 5700 XT nog veel rampzaliger zoals ik lees

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,-€ 174,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 99,83€ 99,83
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 79,90€ 79,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 90,75€ 90,75
1VoedingenCooler Master V550 Gold€ 107,75€ 107,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 552,23

De keuze was gevallen op 1 van deze 3. Dit omdat de prijs, clockspeeds en de rest van de performance redelijk dicht bij elkaar ligt
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 419,-€ 419,-
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT€ 444,-€ 444,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 423,-€ 423,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1286,-

Welke van deze drie is volgens jullie de betere keuze, of is geen van de drie een goede keuze en weten jullie een betere?

Ik ga voor nu voornamelijk 1080p gamen (scherm komt volgende keer aan de beurt, 1440p). Ik doe verder geen rendering, video editting, photoshopping etc. etc.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:11
Maar eh... allemaal boven je budget?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@batumulia heb je de rest van de HW al ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• batumulia
Uszka schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:07:
Maar eh... allemaal boven je budget?
Whoops, dat moest 450 zijn en niet 405.
Nee op dit moment nog niks. Ik wil eerst de lijst compleet hebben voordat ik ga bestellen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt al besparen op de voeding door pricewatch: Corsair TX550M V2 te kiezen ipv je nu gekozen. Ook is een goedkoper moederbord een optie

[ Voor 51% gewijzigd door Hackus op 30-03-2020 18:37 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• batumulia
Hackus schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:35:
Je kunt al besparen op de voeding door pricewatch: Corsair TX550M V2 te kiezen ipv je nu gekozen. Ook is een goedkoper moederbord een optie
Ik heb als basis het gamesysteem uit de BBG van maart gekozen. Opslag heb ik zelf al dus die heb ik achterwege gelaten. Alleen mijn 780ti is ondertussen gedateerd dus die mag wel vervangen worden. Zelfs als ik de PSU verander en ik spaar er 25 euro op uit, welke grafische kaart dan? Dan zou je op de snellere varianten uitkomen van de 3 die ik al had aangegeven. Weet niet of het prijsverschil dat waard is, maar volgens mij doet alles het wel prima op 1440p gaming.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou voor de Powercolor gaan in je lijstje. Geld wat je overhebt besteden aan
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:53

Thomg

Aww yiss

Onderdaan vermelden ze de prijs bij het opstellen en de actuele prijs. Dit doen ze om mensen te waarschuwen voor mogelijke prijsveranderingen sinds de BBG gemaakt is. Al gekeken naar het verschil met de voeding?

• batumulia
Thomg schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:40:
Onderdaan vermelden ze de prijs bij het opstellen en de actuele prijs. Dit doen ze om mensen te waarschuwen voor mogelijke prijsveranderingen sinds de BBG gemaakt is. Al gekeken naar het verschil met de voeding?
Yep, net al, vandaar dat ik zei dat de prijs dan wel naar 475 kon ook.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:22
batumulia schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:36:
[...]
Yep, net al, vandaar dat ik zei dat de prijs dan wel naar 475 kon ook.
Wat betekent dat die voeding geen bust buy meer is, prima voor 70 euro, veel te duur wanneer 100 euro.
Een goede 70 euro voeding staat hierboven, ben je bereid toch 100 uit te geven dan zijn deze twee veel betere keuzes: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1442126;1130239/

[ Voor 23% gewijzigd door mitsumark op 30-03-2020 23:37 ]

• batumulia
mitsumark schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:36:
[...]

Wat betekent dat die voeding geen bust buy meer is, prima voor 70 euro, veel te duur wanneer 100 euro.
Een goede 70 euro voeding staat hierboven, ben je bereid toch 100 uit te geven dan zijn deze twee veel betere keuzes: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1442126;1130239/
Afgezien van de rest van de componenten (laten we die nu even buiten beschouwing laten), wat voor 5700 XT raden jullie dan aan? Daar heb ik namelijk nog steeds geen concreet antwoord op. Graag wil ik weten waarom die specifieke 5700 XT wel of niet.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:59
Ik heb de sapphire, blijft lekker koel en maakt weinig lawaai.

Er is wel een grote maar, ik heb soms nog wel eens last van de black screen freezes waar deze kaarten last van hebben / hadden. Heb onlangs alle drivers helemaal verwijderd met removal tool en laatste versie geïnstalleerd en tot op heden gaat het goed.

[ Voor 71% gewijzigd door Dracula op 31-03-2020 09:42 ]

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01 12:12
Ik heb een pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
Als je het budget toch rekt tot €475 komt deze ook in aanmerking lijkt me.

Vanaf dag één geen last gehad van black screen issues.
Koel, relatief stil en krachtig.
Met de nieuwe driver van begin maart (v20.2.2) lijken een hoop problemen voor veel anderen ook opgelost te zijn.

Enige opmerking, ongeacht welke 5700XT je kiest, een undervolt is meer verplichting dan optie.
Zonder undervolt worden de kaarten onnodig warm en als gevolg ook onnodig luid.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:22
batumulia schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:35:
[...]
Afgezien van de rest van de componenten (laten we die nu even buiten beschouwing laten), wat voor 5700 XT raden jullie dan aan? Daar heb ik namelijk nog steeds geen concreet antwoord op. Graag wil ik weten waarom die specifieke 5700 XT wel of niet.
Kwestie van (roundup) reviews lezen, vaak zijn de duurdere modellen voorzien van een betere koeler, waardoor ze stiller (en/of koeler) zijn, en hierdoor soms ook net wat beter presteren.

Ook komen ze soms met een backplate (mooier/steviger) en eventueel (RGB) verlichting, ook dat zijn persoonlijke keuzes.

(Maximale) kloksnelheid zou ik niet echt naar kijken, scheelt een keer 5%, dat merk je niet. De koeler heeft hier meer invloed op.

Resultaten van verschillende websites (en zelfs verschillende review datums) niet zomaar met elkaar vergelijken, er zijn teveel factoren van invloed op de resultaten (geluid & temperatuur).
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 31-03-2020 13:43 ]

• Numblee
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2025
Ik kijk ook naar deze grafische kaart voor in mijn toekomstige build, echter zie ik niet het verschil tussen onderstaanden:
pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
en
pricewatch: Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Is de resolutie (8K tov 4K) het verschil?
Zijn er meer verschillen die ik over het hoofd zie of die belangrijker zijn (stil/koeling bv)

Wat zou jullie voorkeur krijgen, en belangrijker nog waarom?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Numblee schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:14:
Ik kijk ook naar deze grafische kaart voor in mijn toekomstige build, echter zie ik niet het verschil tussen onderstaanden:
pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
en
pricewatch: Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Is de resolutie (8K tov 4K) het verschil?
Zijn er meer verschillen die ik over het hoofd zie of die belangrijker zijn (stil/koeling bv)

Wat zou jullie voorkeur krijgen, en belangrijker nog waarom?
B3horen beide tot de top van de XT's. qua prestatie, koeling en geluidsproductie

• AWagen
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Weet niet of je er op zit te wachten maar heb zelf wel de gok genomen met de pricewatch: XFX Radeon RX 5700 XT THICC II 8GB GDDR6. Zat met hetzelfde dilemma en heb er nog geen moment spijt van gehad. Die 60 euro ten opzichte van andere 5700XT's was snel verdiend ;)

Voornamelijk na het lezen van de review* van Tweaktown durfde ik het wel aan. Koeling is echt geen issue meer. De fan curve is wel standaard vrij agressief ingesteld dus ik kan wel aanraden om de fan curve aan te passen en zoals met elke 5700XT te undervolten. Maar dan heb je een prima kaart!

*https://www.tweaktown.com...i-ultra-review/index.html

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AWagen schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:29:
Weet niet of je er op zit te wachten maar heb zelf wel de gok genomen met de pricewatch: XFX Radeon RX 5700 XT THICC II 8GB GDDR6. Zat met hetzelfde dilemma en heb er nog geen moment spijt van gehad. Die 60 euro ten opzichte van andere 5700XT's was snel verdiend ;)

Voornamelijk na het lezen van de review* van Tweaktown durfde ik het wel aan. Koeling is echt geen issue meer. De fan curve is wel standaard vrij agressief ingesteld dus ik kan wel aanraden om de fan curve aan te passen en zoals met elke 5700XT te undervolten. Maar dan heb je een prima kaart!

Met stabiele laatste driver en bios(build 10/2019), is de THICC 2 ook verbetert

• batumulia
AWagen schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:29:

Deze zag ik inderdaad ook, maar werd vrij hard aangepakt in de reviews. Goed om te lezen dat er ook positieve berichten zijn!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Houd er rekening mee dat de Powercolor Red Devil 5700 XT 270W pakt onder load. Ik heb getest met mijn systeem (met een 3900X) en die trok onder full load 776W uit de muur, met 80% efficiënt is dat dus 621W. Dus of een 550W voldoende is, misschien wel, maar het is op het randje.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wim-Bart schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:49:
Houd er rekening mee dat de Powercolor Red Devil 5700 XT 270W pakt onder load. Ik heb getest met mijn systeem (met een 3900X) en die trok onder full load 776W uit de muur, met 80% efficiënt is dat dus 621W. Dus of een 550W voldoende is, misschien wel, maar het is op het randje.
Wat klets je nu. 5700XT met 550w gaat prima. 1e 5700ref die uitkwam met 8600k op 4.8ghz bleef onder de 400w niemand hier heeft het over de RD of 3900X

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 01-04-2020 21:07 ]

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-01 23:48
@Hackus Doe maar rustig. Ts heeft het wel degelijk over de Red Dragon in zijn startpost. Die kaart trekt op OC bios wel ergens in de 260-270 watt. Ryzen 3600 is 65watt tdp maar tdp is sowieso een vage meeteenheid. Tel daar ook moederbord en alle andere componenten en kom je wel redelijk in de buurt van hetgeen wat een 550watt voeding kan leveren. Verder heeft verwijzen naar een 5700ref kaart niet zoveel zin. Dat is niet een XT kaart en ook niet overclocked. Dat kan al makkelijk meer dan 100 watt schelen.

Persoonlijk denk ik ook wel dat het in een 550 watt voeding gaat passen maar enorm veel buffer is er nou ook weer niet.

[ Voor 10% gewijzigd door MainframeX op 01-04-2020 21:41 ]

Idempotent.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MainframeX schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:34:
@Hackus Doe maar rustig. Ts heeft het wel degelijk over de Red Dragon in zijn startpost. Die kaart trekt op OC bios wel ergens in de 260-270 watt. Ryzen 3600 is 65watt tdp maar tdp is sowieso een vage meeteenheid. Tel daar ook moederbord en alle andere componenten en kom je wel redelijk in de buurt van hetgeen wat een 550watt voeding kan leveren. Verder heeft verwijzen naar een 5700ref kaart niet zoveel zin. Dat is niet een XT kaart en ook niet overclocked. Dat kan al makkelijk meer dan 100 watt schelen.

Persoonlijk denk ik ook wel dat het in een 550 watt voeding gaat passen maar enorm veel buffer is er nou ook weer niet.
Red Devil en 3900X is wat anders dan 3600 met Red Dragon. Ik heb veel meer builds met 5700XT gebouwd, met Nitro, Strix, Red Devil, Gaming X.
Ook overklokte CPU, maar nooit verbruik van 600+watt.

550w is continu vermogen die een kwaliteitsvoeding kan leveren, geen piek.
Gebruik zelf 7700K op 5GHz met 2080s strix en 550w voeding

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 01-04-2020 21:54 ]

• batumulia
Okay, ik ben er uit denk ik zover. Bedankt allemaal voor de bijdrages!

Dit is de samenstelling uiteindelijk:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,-€ 174,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 99,83€ 99,83
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT€ 469,99€ 469,99
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 79,90€ 79,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,05€ 74,05
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 90,75€ 90,75
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 114,61€ 114,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.183,03

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:18
@batumulia hoe bevalt de Nitro+ ondertussen? Zit er zelf aan te denken om deze ook aan te schaffen. Ben alleen een beetje bang voor de driver issues...

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dracoz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:16:
@batumulia hoe bevalt de Nitro+ ondertussen? Zit er zelf aan te denken om deze ook aan te schaffen. Ben alleen een beetje bang voor de driver issues...
AMD Radeon Software Adrenalin 20.2.2 WHQL is tot nu de meest stabiele driver. maar ook bij GeForce kun je tegen problemen aanlopen. Mijn advies blijft de XT Undervolten en lichte oc.

• batumulia
Dracoz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:16:
Heb ondertussen nog niks besteld. Ik woon in Hongarije, en de aanlevering van onderdelen bij de winkels duurt vrij lang vanwege de corona situatie. Kreeg vandaag een mailtje dat over een anderhalve week alles binnen moet zijn, en dan moet het nog naar mij opgestuurd worden.

Pagina: 1