Aanschaf receiver bij Atmos setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Ik ben een Atmos set 5.1.4 aan het samenstellen vanuit het merk Dali. Tot zover komen er 2x Oberon 7 front, Oberon Vokal center, 2x Oberon 1 surround, Dali 12" sub en 4x Alteco als Atmos voor en achter.

Ik zoek een?
Receiver voor goede geluidskwaliteit bij muziek en Atmos.

Wat is je budget?
Totaal incl speakers 3700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek en films 30/70

Wat heb je zelf al gevonden?
Voor gaat uit naar Denon, echter zit de twijfel tussen de 4500 of de 6500. Vermogen verschil is 125 t.o.v. 140 W. de 6500 heeft 11 versterkte kanalen t.o.v. 9 van de 4500. Qua features gelijk op monoblock na.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het prijsverschil het waard? Ik weet dat de 6500 monoblock versterking heeft en lijkt me daardoor betere geluidsweergave, echter ga je het verschil horen of is het slimmer het geld in me zak te houden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kost wat dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
4500 zit op 1117 en de 6500 zit op 2082 momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:00

FeaR

In GoT we trust

Blijf je bij 5.1.4 of wil je ooit naar toch twee speakers extra? Indien dat laatste zou dat de enige reden zijn voor mij om naar de X6500 te gaan. Dan scheelt het je weer een extra versterker omdat je simpelweg actieve kanalen mist. Voor de opbouw hoef je het echt niet te doen, marketing en niet hoorbaar. Vermogen is iets waar je je al helemaal geen zorgen over hoeft te maken. 15 Watt klinkt veel maar in de stap waar we het over hebben is het te verwaarlozen. Sowieso zit je met honderd plus Watt op vermogens die je in de gemiddelde huiskamer niet zal gebruiken. Mocht je toch op één of andere manier te weinig hebben aan 125 Watt dan gaat de stap naar 140 Watt je dus niets brengen. Dan zal je toch eerder naar duizend plus Watt moeten gaan kijken. Niet dat ik dat zie gebeuren, standaard gebruik in de woonkamer is een paar Watt. Zeker met relatief gevoelige speakers zoals de Dali.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
Staat voor nu niet op de planning in elk geval. En stel de stap zou naar beneden zijn dus i.p.v. de 4500 naar de 3600? Trekt deze een Atmos setup ondanks dat de Dali zich makkelijk laat aansturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe bedoel je "trekt deze een atmos setup"? De speakers worden niet als lood om de versterker gehangen he. Een atmos versterker "trekt" uiteraard een atmos setup. Elke speaker heeft gewoon zijn eigen eindversterker en zolang je geen bioscoop wilt spelen, gaat dat makkelijk.

Zelfs een marantz NR1710 trekt die set prima (behalve geen .4 kanalen dan B) ). Vermogen hoef je je niet echt durk om te maken, ik zou kijken naar features en naar wat goed voelt :).

[ Voor 61% gewijzigd door JvS op 30-03-2020 22:41 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@PsYkOfOoL Geheel eens met @FeaR en @JvS. Je gaat het verschil niet horen en het kan makkelijk. Als je dan nog twijfelt over je receiver, loop dan dit lijstje nog eens door: Jorgen in "Keuze tussen receivers" Wellicht brengt je dat wat meer zekerheid om te kiezen voor je receiver.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:00

FeaR

In GoT we trust

PsYkOfOoL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:32:
En stel de stap zou naar beneden zijn dus i.p.v. de 4500 naar de 3600?
Serie lager maar je hebt dan wel een modeljaar nieuwer (AVR-Xx6xx versus AVR-Xx5xx).
Ik zie zo geen noemenswaardige verschillen. Nog steeds Audyssey XT32 en volledige ondersteuning over Zone 2 doordat het een recent model is. Niet dat je Zone 2 gaat gebruiken. Er zou voor mij één reden zijn niet de X3600 te nemen: display van één regel. Maar dat is hoogstwaarschijnlijk een persoonlijk dingetje.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
FeaR schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 01:54:
[...]

Serie lager maar je hebt dan wel een modeljaar nieuwer (AVR-Xx6xx versus AVR-Xx5xx).
Ik zie zo geen noemenswaardige verschillen. Nog steeds Audyssey XT32 en volledige ondersteuning over Zone 2 doordat het een recent model is. Niet dat je Zone 2 gaat gebruiken. Er zou voor mij één reden zijn niet de X3600 te nemen: display van één regel. Maar dat is hoogstwaarschijnlijk een persoonlijk dingetje.
Herkenbaar. Voor mij is het tevens dat de 4500 er ook in het zilver is. De zones vind ik niet zo interessant.

Probleem is echter nu dat de partij die me een goede korting kan geven leveringsproblemen heeft en dus niet weet of en wanneer ze de 4500 weer krijgen. Zijn nu aan het kijken wat ze kunnen doen kreeg wel al een Marantz 7013 voor 1149 aangeboden, maar vind ze niks hebben qua uiterlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door PsYkOfOoL op 31-03-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06
Marantz en Denon zijn technisch vrijwel gelijk van bouw. Zelf vind ik de vormgeving van Marantz niet zo mooi met dat kleine ronde lcd-oogje en zelfs bij de hogere series is het front nog steeds gedeeltelijk kunststof.
Trouwens de Denon series t/m 3xxx hebben ook kunststof frontjes, de series vanaf 4xxx hebben metalen frontjes. Niet belangrijk voor het geluid, maar het oogt wel hoogwaardiger. Persoonlijk zou ik wat geduld opbrengen en voor een X4500h gaan, als deze op termijn leverbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 03-04-2020 02:12 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
Vulcan750 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 02:11:
Marantz en Denon zijn technisch vrijwel gelijk van bouw. Zelf vind ik de vormgeving van Marantz niet zo mooi met dat kleine ronde lcd-oogje en zelfs bij de hogere series is het front nog steeds gedeeltelijk kunststof.
Trouwens de Denon series t/m 3xxx hebben ook kunststof frontjes, de series vanaf 4xxx hebben metalen frontjes. Niet belangrijk voor het geluid, maar het oogt wel hoogwaardiger. Persoonlijk zou ik wat geduld opbrengen en voor een X4500h gaan, als deze op termijn leverbaar is.
Bij andere winkels is de zilvere 4500 wel op voorraad dus de speaker en receiver zullen van een andere winkel gaan komen dan is het resultaat hetzelfde. Deel je mening inderdaad ziet er gewoon stuk beter uit.
Pagina: 1