Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justasking
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Ik zoek een?
Ik wil twee 4K schermen aansluiten op mijn laptop om een dual screen set-up met verschillende scherm output te verkrijgen. Aangezien ik 1 HDMI uitgang heb zoek ik een USB(-C) naar HDMI hub/converter/docking station (eventueel + externe videokaart). Ik heb voorkeur voor een dockingstation/hub aangezien ik ook graag een ethernet poort en een paar extra USB-poorten zou willen.

Wat is je budget?
Als het lukt om vanuit mijn laptop de twee schermen op 4K resolutie aan te sturen mag het best wat kosten, erg afhankelijk van wat ik er voor krijg dus niet perse een begrensd bedrag.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, wat het beste werkt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik wil met mijn xbox one x 4k gamen en Netflix streamen en daarnaast graag een 4K dual screen set-up voor online poker, studiewerk etc. Verder op de pc niet echt heftige taken, multi table online poker en wat python coding is het zwaarste. Ik heb slechte ogen dus vandaar de hogere resolutie wens. Ik heb daarom twee 4K monitoren besteld, zie onder voor de link met specificaties van de schermen.

De xbox aansluiten is vrij eenvoudig, het probleem is hoe ik de 2 schermen vanuit mijn laptop ga aansturen en of dat uberhaupt wel op 4K resolutie kan (en zo ja wat ik daar voor nodig heb). Ik heb een Lenovo Ideapad S540 met een i7-8565 en een GTX 1650 max Q erin, ook heeft ie een standaard intel graphics kaart. Het is een 1080p laptop dus misschien maakt dat 4K wel direct onmogelijk zonder externe videokaart.

Ik heb behoorlijk wat tijd rond gegoogled maar ik heb erg moeite om het kaf van het koren te scheiden en te ontdekken wat ik precies nodig heb. Ik hoop dat een dockingstation waar ik een extra video uitgang creeer voldoende is, maar misschien is dit totaal niet voldoende met mijn laptop specificaties. Een externe videokaart is ook een optie, ik overweeg namelijk op termijn een pc-systeem te bouwen naast mijn laptop, maar een bovengenoemde constructie zou een stuk goedkoper zijn verwacht ik.

Ik hoor graag suggesties en mijn excuses dat ik een beetje een nitwit ben op dit gebied. Alvast bedankt!

Mijn laptop specificaties:
http://psref.lenovo.com/P...Pad/ideapad_S54015IWL_GTX (deze vond ik via het Lenovo forum, is wat uitgebreider)

De 4K-schermen (kon m niet in de Pricewatch vinden):
https://www.bol.com/nl/p/...a=#product_specifications

EDIT: Ik heb de monitoren besteld maar nog niet binnen, in principe heb ik mijn keus gemaakt maar mochten er beter opties qua schermen zijn of dit echt ongeschikte monitoren blijken dan hoor ik het graag.

EDIT 2: Ik heb de schermen binnen en er een aangesloten. Ik kan vanuit mijn laptop in ieder geval 4K uitsturen maar het beeld vertoond erg veel happering/ghosting dus het lijkt niet echt goed te werken, laat staan straks met 2 schermen, iemand suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door justasking op 08-04-2020 00:10 ]