Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-09 09:15
Mijn vraag
Hoe krijg ik een goede overhead view voor het filmen met mijn smartphone(iPhone 7)? Dit om repair video’s te filmen van elektronica. Tafeltje waarom ik dit wil doet is denk 100 cm breed en een 100 cm lang.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- iPhone 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Je hebt van die hele lange tripods, maar voor zover ik kan zien zijn die alleen maar te gebruiken met een ‘echte’ camera.

Een boom pole holder zal niet kunnen lukken in verband met te weinig ruimte, hetzelfde geldt voor de mirror trick.

Ik zie ook van die DIY filmpjes op YouTube, maar ik wil liever niet in mijn tafel boren.

Dus ik vraag me af of er een andere manier is om dit te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door RazorMaron op 30-03-2020 15:04 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Ik weet niet precies wat je wil doen en waar, maar misschien kan je eens kijken naar een Gorillapod of soort gelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Stonehawk schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:58:
Ik weet niet precies wat je wil doen en waar, maar misschien kan je eens kijken naar een Gorillapod of soort gelijken.
Heb gelijk mijn startpost aangepast.

De vraag is alleen, waar moet ik zo’n pod plaatsen dan.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo'n echte camera heeft gewoon een universele aansluiting, daar kan je ook gewoon phone houders voor vinden.

Als het tafeltje tegen de muur staat, plank of dergelijke erboven.

YouTube: DIY overhead filming setup sept. '16
Ook makkelijk te doen :)

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 30-03-2020 15:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
SinergyX schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:07:
Zo'n echte camera heeft gewoon een universele aansluiting, daar kan je ook gewoon phone houders voor vinden.

Als het tafeltje tegen de muur staat, plank of dergelijke erboven.

YouTube: DIY overhead filming setup sept. '16
Ook makkelijk te doen :)
Tafeltje staat tegen een raam aan, zodat het inval van het licht beter is. Een smartphone die met zonder goed licht filmt resulteert in een hele nare kwaliteit. Daarom ben ik zo beperkt met ideeën haha. Want zodra ik een andere positie ga zitten, is mijn licht weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:55

Rannasha

Does not compute.

RazorMaron schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:13:
[...]

Tafeltje staat tegen een raam aan, zodat het inval van het licht beter is. Een smartphone die met zonder goed licht filmt resulteert in een hele nare kwaliteit. Daarom ben ik zo beperkt met ideeën haha. Want zodra ik een andere positie ga zitten, is mijn licht weg.
Is het dan geen optie om iets van een softbox te kopen?

Want met natuurlijk licht ben je zeer afhankelijk van het weer, het tijdstip, enz... Met iets als een softbox heb je de belichting volledig in eigen hand en zal iedere video dezelfde belichting hebben. En heb je de flexibiliteit om je opstelling te plaatsen waar je het meeste ruimte hebt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
https://www.google.com/se...=firefox-b-d&q=RODE+PSA+1

met een ball head voor een telefoon?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RazorMaron schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:13:
[...]

Zuignap op het raam, flinke stok, ductape, moet best wat DIY te doen zijn :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
SinergyX schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Zuignap op het raam, flinke stok, ductape, moet best wat DIY te doen zijn :P
Hahaha en vervolgens bij het verwijderen van de zuignap gelijk een nieuwe raam inzetten? :P
Dat systeem is opzich wel handig, wel duur maarja, dan heb je ook gelijk iets goeds.

Ik ben totaal niet thuis in de statiefwereld, dus heb geen flauw benul wat een balhead is enzovoort. Heb het wel even gegoogled, maar dan kom je uit op wat (denk ik) een soort verlenging is van de Rode PSA en je telefoonhouder? Zo ja, waar vind ik dan van die telefoonhouders die hierop passen?
Rannasha schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:18:
[...]

Is het dan geen optie om iets van een softbox te kopen?

Want met natuurlijk licht ben je zeer afhankelijk van het weer, het tijdstip, enz... Met iets als een softbox heb je de belichting volledig in eigen hand en zal iedere video dezelfde belichting hebben. En heb je de flexibiliteit om je opstelling te plaatsen waar je het meeste ruimte hebt.
Opzich ook wel een handige waar ik niet aan had gedacht, even kijken of zoiets überhaupt ergens gaat passen in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Zijn goedkopere varianten maar dan zul je even zelf moeten zoeken, dit is het idee:

https://www.amazon.com/Ov...ng-Crafting/dp/B07ZVCXLLF

https://www.amazon.com/Ne...g-Streaming/dp/B07TYVWKYT

Instagram

Pagina: 1