Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TDomenick
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-02-2021
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar nieuwe hardware voor mijn PC om simpelweg het gamen te verbeteren en om voor de toekomst games te kunnen runnen.
de games die ik nu speel zijn: League of Legends, CS:GO en COD warzone

Mijn PC: https://www.userbenchmark.com/UserRun/26008096

wat ik zeker wil veranderen is mijn videokaart en geluidskaart(omdat inputs niet meer goed werken) als er andere componenten verbetering nodig hebben hoor ik dat ook graag. ;)

Wat is je budget?
500€ mag afwijken.

ik heb geen voorkeuren welk merk als het maar goed zijn werk doet voor nu en in de toekomst.

alvast bedankt voor de reactie! d:)b

Beste antwoord (via TDomenick op 31-03-2020 15:07)

Verwijderd

Ludwig005 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Dat ziet eruit als een Itx moederbord. De behuizing is zeer compact.
https://images10.newegg.c...298474117692FXf6mTG8W.jpg
Ziet er echt niet custom uit.
Je hebt gelijk, denk dat ik een verkeerde afbeelding voor me had 8)7

Al blijf ik eerlijk gezegd alsnog achter mijn advies staan: verkoop je Alienware en koop een "normale" desktop. Maar dat is slechts mijn mening.

Alle reacties

Verwijderd

Heb je ook een specifiek model van je PC, in plaats van een Alienware X51 (daar zijn meerdere versies van).
Verder is het met zulke prebuilt en custom ontworpen PC's niet altijd even makkelijk om onderdelen zo maar te upgraden. Kijk dus vooral ook ff in de handleiding van je PC of er specifiek iets wordt genoemd of je überhaupt onderdelen kunt upgraden.

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-01 20:13
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:34:
Heb je ook een specifiek model van je PC, in plaats van een Alienware X51 (daar zijn meerdere versies van).
Verder is het met zulke prebuilt en custom ontworpen PC's niet altijd even makkelijk om onderdelen zo maar te upgraden. Kijk dus vooral ook ff in de handleiding van je PC of er specifiek iets wordt genoemd of je überhaupt onderdelen kunt upgraden.
Dit is inderdaad een punt waar je op moet letten.

Met €500 zou je momenteel kijken naar een
pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Boxed Wraith Stealth koeler in een pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX met pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK als basisset voor ~€300. Gooi daar een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G bij en je hebt een redelijke upgrade. ten opzichte van je huidige systeem.

• TDomenick
@Verwijderd waar kan ik dit vinden? ik heb de pc tweedehands gekocht.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Draai eens Speccy. Die sppugt een hoop nuttige en minder nuttige informatie over je systeem uit. Alleen de voeding moet je even visueel checken (merk, type en vermogen) want die is niet softwarematig uit de lezen.

Verwijderd

JH34D schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Dit is inderdaad een punt waar je op moet letten.

Met €500 zou je momenteel kijken naar een
pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Boxed Wraith Stealth koeler in een pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX met pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK als basisset voor ~€300. Gooi daar een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G bij en je hebt een redelijke upgrade. ten opzichte van je huidige systeem.
Dit is een leuk voorstel, maar als ik zo naar het huidige moederbord kijk, dan is dat volledig custom, ook qua afmetingen... Dat is het nadeel van zulk soort PC's.

Mijn tip: verkoop je Alienware en koop met het geld van de verkoop + je huidige budget een "gewone" desktop PC die je wel normaal kunt upgraden. Daar ga je ook in de toekomst veel meer plezier en profijt van hebben.

Edit: met die custom afmetingen bedoel ik te zeggen dat ik vermoed dat er geen enkel normaal formaat (ATX, ITX, whatever) in de case gaat passen. Met alle gevolgen van dien...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2020 15:06 ]

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-01 22:04

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:05:
[...]

Dit is een leuk voorstel, maar als ik zo naar het huidige moederbord kijk, dan is dat volledig custom, ook qua afmetingen... Dat is het nadeel van zulk soort PC's.

Mijn tip: verkoop je Alienware en koop met het geld van de verkoop + je huidige budget een "gewone" desktop PC die je wel normaal kunt upgraden. Daar ga je ook in de toekomst veel meer plezier en profijt van hebben.

Edit: met die custom afmetingen bedoel ik te zeggen dat ik vermoed dat er geen enkel normaal formaat (ATX, ITX, whatever) in de case gaat passen. Met alle gevolgen van dien...

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

[...]

Je hebt gelijk, denk dat ik een verkeerde afbeelding voor me had 8)7

Al blijf ik eerlijk gezegd alsnog achter mijn advies staan: verkoop je Alienware en koop een "normale" desktop. Maar dat is slechts mijn mening.

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-01 20:13
[...]

Dan zou je een pricewatch: MSI B450I Gaming Plus AC als moederbord moeten hebben, maar ik betwijfel of de PSU wel een 8-pin EPS heeft (aangezien het standaard moederboardje een 4-pin heeft). Ook moet je even kijken of je de 6-pin PCI-e hebt voor de GTX1650S

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-01 22:04

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

JH34D schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Dan zou je een pricewatch: MSI B450I Gaming Plus AC als moederbord moeten hebben, maar ik betwijfel of de PSU wel een 8-pin EPS heeft (aangezien het standaard moederboardje een 4-pin heeft). Ook moet je even kijken of je de 6-pin PCI-e hebt voor de GTX1650S
Sommige moederborden werken ook met 4 pin. Je moet er dan alleen geen 3950X op zetten.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Intel Core i5-3450, Alienware 0KM92T, PNY Nvidia GTX 960 4GB, Samsung 860 Evo 500GB, Seagate Barracuda 7200.14 2TB, Corsair Vengeance DDR3 1600 C9 2x4GB. kon ik zo uitlezen van TS zijn PC, zonder Speccy :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 30-03-2020 16:49 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:05
JH34D schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Een 4-pin EPS PSU connector past ook in een 8-pin moederbord connector, dat vormt geen enkel probleem zolang je geen te zware CPU gebruikt. Ik heb zo al jaren een systeem in gebruik. Voor een CPU met laag TDP zoals die R5 3600 zou een 4-pin EPS connector geen probleem mogen vormen.

Een GTX 960 heeft normaal gezien twee 6-pin PEG-connectors, dus de voeding zou het probleem ook niet mogen vormen om naar de meeste mid-range videokaarten te kunnen upgraden.

Wat wel een probleem vormt, is de manier waarop de videokaart in die behuizing zit. Er kan eigenlijk nauwelijks lucht aan uit de directe omgeving want die zit helemaal ingesloten, dus je zou een videokaart met blower koeler moeten voorzien, maar blower koelers zijn helemaal niet populair meer en volgens mij zijn er van de huidige generatie Nvidia kaarten gewoon geen meer (niet in de GTX 1600 serie en ook niet in de RTX 2000 serie), en bij AMD zit men dan bij de RX 5700 serie, die een 6- en 8-pin PEG connector nodig hebben dus door de voeding af vallen. Nieuw kun je hier eigenlijk gewoon niet aan beginnen. Tweedehands kun je zoeken naar een GTX 1060, 1070 of 1080 met blower, ik zie er nu geen op V&A staan. bij die 1070 of 1080 heb je nog tussenstukjes nodig voor de voeding, ik zou het bij een 1060 houden.

Deze man heeft toch een videokaart met open koeler in die behuizing proberen steken en had belachelijk hoge temperaturen: YouTube: Is this the WORST PC Case Design Ever? GTX 1060 6GB Meets Alienware .... En heeft er ook zijn hand serieus bij gesneden, dus let op bij het openen van die pc.

Koeling van de processor is ook een probleem, de behuizing heeft een soort paneel dat de lucht van de CPU koeler naar het zijpaneel geleidt. Geen idee hoe hoog die CPU koeler is, maar als je nieuwe CPU koeler hoger is, krijg je dat paneel er niet meer tussen (je kunt het misschien wel aanpassen). Als je naar een ander Intel moederbord gaat, kun je de huidige koeler wel herbruiken, de koelers zijn niet zo verschillend tussen socket 1155 en socket 1151, maar die koeler gaat niet passen op een AMD AM4 socket.

Er is vast wel redelijk wat te knutselen met die pc, maar zonder er zelf één voor mij te hebben, moet ik heel voorzichtig zijn met welke componenten aan te bevelen. Bij sffpc's moet je altijd met 101 zaken rekening houden, als je er dan zelf niet zoveel van kent, volg je best wat iemand anders al met zo'n systeem gedaan heeft. Het totale gebrek aan foto's en vermelding van het juiste type in dit topic helpen ook niet echt.

• TDomenick
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb uit jullie reacties en onderzoek op internet besloten om de PC te verkopen en een nieuwe aan te schaffen die ‘normaal’ is. *knip* taxatie is niet toegestaan. Je kunt zelf een educated guess doen door te vergelijken met Marktplaats en de Pricewatch.

[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 31-03-2020 15:04 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TDomenick schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:58:
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb uit jullie reacties en onderzoek op internet besloten om de PC te verkopen en een nieuwe aan te schaffen die ‘normaal’ is. [mbr]*knip* taxatie is niet toegestaan. Je kunt zelf een educated guess doen door te vergelijken met Marktplaats en de Pricewatch.[/]
Nieuwe build na verkoop
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 144,99€ 144,99
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G€ 190,05€ 190,05
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 57,-€ 57,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 72,75€ 72,75
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 45,04€ 45,04
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 651,63

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1