Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Dag mede iter's,

Ik heb een vraag aan jullie met betrekking tot studie ervaringen en werk etc. Momenteel werk ik voor een top bedrijf, ik heb het naar me zin en ik volg me studie. Momenteel studeer ik niveau 4 systeembeheerder BBL. Ik heb nu al een bijna anderhalf jaar op een servicedesk gezeten. Ik heb telefoontjes aangenomen problemen opgelost en gelogd in topdesk. Na anderhalf jaar begin ik dit werk wel een beetje zat te worden. Ik vindt het voor mezelf ontzettend moeilijk wat ik eventueel anders zou kunnen doen. IT is natuurlijk een vak wat nooit stil staat en altijd beweegt. Je hebt ontzettend veel verschillende takken onder de IT. Ik heb dit al met mijn werkgever overlegd en die vertelt me dat ik door moet gaan met de servicedesk. Maar voor mezelf ben ik hier wel op uitgekeken. Het lang zitten en staren naar dat beeldscherm wordt nu ondertussen wel minder leuk. Graag zou ik dan ook meer met me handen willen doen. Heeft er iemand suggesties wat ik eventueel zou kunnen doen? Ik hoor het graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bogatyr schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:34:
Dag mede iter's,

Ik heb een vraag aan jullie met betrekking tot studie ervaringen en werk etc. Momenteel werk ik voor een top bedrijf, ik heb het naar me zin en ik volg me studie. Momenteel studeer ik niveau 4 systeembeheerder BBL. Ik heb nu al een bijna anderhalf jaar op een servicedesk gezeten. Ik heb telefoontjes aangenomen problemen opgelost en gelogd in topdesk. Na anderhalf jaar begin ik dit werk wel een beetje zat te worden. Ik vindt het voor mezelf ontzettend moeilijk wat ik eventueel anders zou kunnen doen. IT is natuurlijk een vak wat nooit stil staat en altijd beweegt. Je hebt ontzettend veel verschillende takken onder de IT. Ik heb dit al met mijn werkgever overlegd en die vertelt me dat ik door moet gaan met de servicedesk. Maar voor mezelf ben ik hier wel op uitgekeken. Het lang zitten en staren naar dat beeldscherm wordt nu ondertussen wel minder leuk. Graag zou ik dan ook meer met me handen willen doen. Heeft er iemand suggesties wat ik eventueel zou kunnen doen? Ik hoor het graag van jullie.
Waar je dan naar opzoek bent heet in het engels "Onsite technician" of "Onsite support". Werkplekbeheerder wellicht in het Nederlands?

Dan krijg je de hands-on taken die op afstand niet kunnen worden uitgevoerd door Service Desk. Sommige (kleinere) bedrijven combineren die taken met "Service Desk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik heb dit al met mijn werkgever overlegd en die vertelt me dat ik door moet gaan met de servicedesk. Maar voor mezelf ben ik hier wel op uitgekeken. Het lang zitten en staren naar dat beeldscherm wordt nu ondertussen wel minder leuk. Graag zou ik dan ook meer met me handen willen doen. Heeft er iemand suggesties wat ik eventueel zou kunnen doen? Ik hoor het graag van jullie.
Een hele voor de handliggende is natuurlijk om je werkgever te vragen wat er voor nodig is om richting iets anders te gaan dan de servicedesk ? Zijn er eisen zoals certificeringen ? Soft Skills etc ?

Dus in plaats van dit vind ik niet leuk ik wil iets anders, ik wil graag dit gaan doen, beste werkgever waar moet ik aan voldoen als ik deze functie wil gaan doen ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik heb dit al met mijn werkgever overlegd en die vertelt me dat ik door moet gaan met de servicedesk.
Hoe ging dat gesprek? Zei de werkgever dat er niks anders was binnen het bedrijf op dit moment, of dat bepaalde kwalificaties missen?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@Widow ik heb dat gesprek gevoerd met me werkgever, en die vertelde het volgende. je bent nog bezig met je studie, maak die eerst af daarna gaan we kijken naar certificeringen. Denk aan Itil, md100, windows server, etc. Voor nu weet je nog te weinig om bijvoorbeeld field technician te worden. Bovendien maak je soms nog kleine foute, lees fouten en te snel dingen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@ShadowBumble Ik moet van mijn werkgever eerst me studie afmaken. Daarna wordt er verder gekeken naar certificering etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Klinkt als een goed plan van de werkgever!

(ps. het is bijna altijd 'mijn' in plaats van 'me'. Iedereen maakt wel eens een taalfout, maar 'me' in plaats van 'mijn' komt nogal dommig over ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35

ShadowBumble

Professioneel Prutser

The_Bogatyr schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:24:
@ShadowBumble Ik moet van mijn werkgever eerst me studie afmaken. Daarna wordt er verder gekeken naar certificering etc.
Dat lijkt mij een hele valide beredenatie. Dan kun je daarna ook verder stappen maken toch ? Hij heeft je in ieder geval dus al een richting opgestuurd ( maak eerst je school maar af) en daarna gaan we praten over de wensen die je hebt in een toekomstige functie.

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 30-03-2020 13:30 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
The_Bogatyr schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:21:
@Widow ik heb dat gesprek gevoerd met me werkgever, en die vertelde het volgende. je bent nog bezig met je studie, maak die eerst af daarna gaan we kijken naar certificeringen. Denk aan Itil, md100, windows server, etc. Voor nu weet je nog te weinig om bijvoorbeeld field technician te worden. Bovendien maak je soms nog kleine foute, lees fouten en te snel dingen ondernemen.
Okay, ik kan de beredenatie van je werkgever ergens wel volgen :) hoe lang moet je nog voordat je studie klaar is, in welk jaar zit je? En denk je dat je het tot die tijd uit kan houden op de servicedesk?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@Smobbo thnx, momenteel studie leraren te kort ik weet het allemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@Widow De studie is heel erg fexibel, ik kan zelf bepalen wanneer ik wat wil doen. Als de leraren zien dat ik goede cijfers haal, dan zullen ze examens aanvragen. Officieel duurt de opleiding 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:31
The_Bogatyr schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:42:
@Smobbo thnx, momenteel studie leraren te kort ik weet het allemaal niet meer.
Misschien goed om dat uit te zoeken dan? Ga kijken wat je wel kan doen om je studie af te ronden. Bel je decaan/ studie begeleider of andere contactpersoon die je kan helpen.

Verder logische reactie van je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@ShadowBumble Dat is waar, maar of ik de servicedesk ga volhouden dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@jongetje Mijn mentor die wilde al een keer langskomen om de praktijk examens te bespreken. Momenteel met corona is het bij ons enorm druk op het werk. Het een enorme berg aan schol werk en achterstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Edit even je reactie i.p.v. 2 keer te reageren.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:31
The_Bogatyr schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:59:
@jongetje Mijn mentor die wilde al een keer langskomen om de praktijk examens te bespreken. Momenteel met corona is het bij ons enorm druk op het werk. Het een enorme berg aan schol werk en achterstanden.
Als je stage loopt of werkt en leert dan neem ik aan dat je ook tijd hebt om aan je school te werken. Gebruik die tijd om dat ook te doen. Zolang je niets aan school doet blijf je stilstaan en haal je nooit je diploma en is kans op ander werk ook klein.
Pagina: 1