Is hier sprake van misleiding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-10 13:24
Bij een bekende online meubelzaak heeft men op dit moment de volgende actie:

Bankstel 999 euro (normaal 1999 euro zegt men, lijkt mij sterk)

Bankstel + Gratis stoel of tafeltje voor 1199 euro (normaal 1999 euro zegt men, lijkt mij sterk net zo duur als enkel het bankstel).

De stoel kost los 219 euro

Tafeltje kost los 139 euro.

Is hier sprake van misleiding? Naar mijn idee wel. Waar kan ik hier melding van maken?

Als ik aan ze vraag wat het verschil is dan krijg ik het antwoord dat het 2 aparte acties zijn. Dat snap ik, maar waarom zou ik de bank met de salontafel nemen voor 1199 als ik de salontafel los voor 139 kan kopen? Dan betaal ik toch meer of ben ik nu gek? 8)7

Als mods het goed vinden plaats ik de url ook.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:33
Nee, normaal krijg je gratis stoel of tafeltje bij de bank.
Maar nu de bank in aanbieding is krijg je die niet.
Je zou alleen wel gek zijn om een bank + tafel te kopen :P

Bovendien "normaal" is "hun zelf bedachte prijs" . Daar mag alles staan wat ze maar willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Klinkt als Seats en Sofa's, let er dus op dat je de juiste stof kiest anders is het nog weer een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
99ruud99 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:34:
Nee, normaal krijg je gratis stoel of tafeltje bij de bank.
Maar nu de bank in aanbieding is krijg je die niet.
Je zou alleen wel gek zijn om een bank + tafel te kopen :P

Bovendien "normaal" is "hun zelf bedachte prijs" . Daar mag alles staan wat ze maar willen.
Nee ieder product is afzonderlijk te koop, altijd zo geweest.

De bank is ALTIJD in de aanbieding en kost overal zon' beetje dit bedrag trouwens.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ernemmer schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:34:
Klinkt als Seats en Sofa's, let er dus op dat je de juiste stof kiest anders is het nog weer een stuk duurder.
Nee die partij is het niet. Deze partij is veel actief op social media en geeft dagelijks veel weg ook overigens.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat het in de aanbieding is, wilt niet zeggen dat het een goede aanbieding is. Je moet altijd alert zijn en zelf goed onderzoek doen. Handelaren zijn er niet voor jou maar voor zichzelf.

*knip* Laat het modereren maar aan de moderators over. Ben je het ergens niet mee eens, kan je altijd een Topicreport indienen.

[ Voor 32% gewijzigd door Yorinn op 30-03-2020 14:35 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Room42 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:39:
Dat het in de aanbieding is, wilt niet zeggen dat het een goede aanbieding is. Je moet altijd alert zijn en zelf goed onderzoek doen. Handelaren zijn er niet voor jou maar voor zichzelf.
Thanks voor je reactie, maar dit gaat niet over mijn vraag of dit misleiding is of niet. Men doet alsof het 2 verschillende aanbiedingen zijn. Dat betwijfel ik dus ten zeerste. Het is sowieso al RAAR dat de combinatieset als normale prijs 1999 heeft en het bankstel los ook 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 30-03-2020 14:35 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar je geeft aan dat de bank altijd in de aanbieding is. Dan zou hij "normaal" dus duurder moeten zijn.

Hoe dan ook, als je echt denkt dat het niet klopt, kun je het melden bij de Reclame Code Commissie.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Room42 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:44:
Maar je geeft aan dat de bank altijd in de aanbieding is. Dan zou hij "normaal" dus duurder moeten zijn.

Hoe dan ook, als je echt denkt dat het niet klopt, kun je het melden bij de Reclame Code Commissie.
Hij is nooit duurder geweest. Ook niet bij concurrenten. De combinatieset kost 1199 euro. De tafel los 139, dus dan is er geen aanbieding toch?

Trusted Shops ingeschakeld overigens.

Reactie livechat:

Wij hebben op dit moment verschillende aanbiedingen lopen van de hoekbank Twenty Five. Onze normale aanbieding betreft de korting van de hoekbank twenty Five van €1999 voor 1199. Waarbij wij op dit moment een gratis product weggeven. Ook hebben wij een actie van de hoekbank Twenty Five van €1999 voor €999,00 deze actie is zonder gratis product omdat deze actie vanuit de leverancier loopt en wij hier een aantal banken voor hebben ingekocht. Deze prijs kunnen wij je op dit moment bieden.

8)7 8)7 8)7

Als beide sets 1999 hebben gekost dan was het product toch altijd al gratis?

[ Voor 37% gewijzigd door CryptoNL op 30-03-2020 12:52 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, welkom in de wereld van marketing. En het erge is, dat volk gelooft ook nog wat ze zeggen. :r
CryptoNL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:35:
[...] en geeft dagelijks veel weg ook overigens.
Daarom gingen mijn nekharen hier ook een beetje overeind staan. Gratis bestaat niet, word wakker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Room42 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:55:
Ja, welkom in de wereld van marketing. En het erge is, dat volk gelooft ook nog wat ze zeggen. :r

[...]

Daarom gingen mijn nekharen hier ook een beetje overeind staan. Gratis bestaat niet, word wakker. ;)
Ik ben van origine marketeer. Dan nog ga je mensen niet misleiden met 50% korting die gewoonweg nooit heeft bestaan. Zeker niet bij een grote aanschaf zoals een meubelstuk. Dat ze adverteren met een adviesprijs is logisch (stukje marketing etc). Gaat mij erom dat ze zeggen een GRATIS product weg te geven, terwijl dat helemaal niet zo is en dat mag niet. Trusted Shops sprak er schande van overigens en gaan rondbellen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:57:
[...]

Ik ben van origine marketeer.
Ewww :P >:)
Dan nog ga je mensen niet misleiden met 50% korting die gewoonweg nooit heeft bestaan. Zeker niet bij een grote aanschaf zoals een meubelstuk.
Hmm, ja, ik geloof geen enkele 'korting'. De prijs is goed of niet. En staar je niet blind op één korting, het totaal bedrag is waar het om gaat.
Dat ze adverteren met een adviesprijs is logisch (stukje marketing etc).
Hmm, nee. Adverteren doe je op basis van je eigen prijs. :r
Gaat mij erom dat ze zeggen een GRATIS product weg te geven, terwijl dat helemaal niet zo is en dat mag niet. Trusted Shops sprak er schande van overigens en gaan rondbellen.
Gelukkig zijn er regels en partijen die ze controleren. Goed dat je het gemeld hebt, bedankt daarvoor, en ik ben benieuwd naar het resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 30-03-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:38
Je kan dit soort dingen melden bij ACM
https://www.acm.nl/nl/con...melding-doorgeven-aan-acm

Eventueel zou je het kunnen melden bij https://www.reclamecode.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in/
Het is immers een vorm van reclame. Maar ik denk dat ACM er meer mee zal doen. Vaak is opdat moment aanpassen voldoende voor RCC. En gaan ze volgende ronden gewoon door op een andere aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
CryptoNL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:57:
[...]
Dat ze adverteren met een adviesprijs is logisch (stukje marketing etc).
Dat mag alleen als het product ooit voor die prijs is verkocht. Je mag niet zomaar adviesprijzen uit je duim verzinnen. Ooit een melding van gemaakt maar werd uiteraard niets mee gedaan.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Dibbuz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:14:
[...]

Dat mag alleen als het product ooit voor die prijs is verkocht. Je mag niet zomaar adviesprijzen uit je duim verzinnen. Ooit een melding van gemaakt maar werd uiteraard niets mee gedaan.
Ja ik snap je, maar ik denk dat 95% van de webwinkels dit doet, ook Amazon etc.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:33
Dibbuz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:14:
[...]

aangeboden, niet verkocht dacht ik. En dat stelt weinig voor natuurlijk; één prijskaartje en je bent klaar.. bewijs maar eens dat dat prijskaartje er niet geweest is.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:38
Tens schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:34:
[...]

aangeboden, niet verkocht dacht ik. En dat stelt weinig voor natuurlijk; één prijskaartje en je bent klaar.. bewijs maar eens dat dat prijskaartje er niet geweest is.
Wat ik voornamelijk lees is de aangeboden prijs de afgelopen 3 maanden. En niet een uurtje. Uiteraard moet je dit als winkel dat aantonen. En niet ACM of een andere organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:31:
[...]

Ja ik snap je, maar ik denk dat 95% van de webwinkels dit doet, ook Amazon etc.
Zo lang 5% van de mensen de feiten niet controleert zullen ze hier ook mee door blijven gaan... Dat iets een etiket "aanbieding" van de ondernemer krijgt wil niet zeggen dat het voordeliger is dan elders.
Pagina: 1