upgrade system

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Heavysmekke
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-09-2025
Hallo,

Ik zou een systeem willen upgraden die in staat is om Fortnite te kunnen draaien.
Nu het moeilijke is, het gaat om een systeem van 2012.
Het moederbord zouden we willen behouden indien mogelijk en alleen de cpu & gpu veranderen

Het heeft een ASUS P8Z77-V PRO Moederbord
een lga1155 socket met een Intel Core i5 3570K / 3.4 GHz
en een Sapphire HD7950 Grafische kaart
en GeIL Dragon RAM - DDR3
8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - 1600 MHz / PC3-12800 - CL11 - 1.5 V - niet-gebufferd - niet-ECC

Is een upgrade mogelijk zonder het moederbord te veranderen?

Beste antwoord (via Heavysmekke op 30-03-2020 12:01)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:21
Dat systeem zou eigenlijk toch gewoon Fortnite moeten kunnen draaien? Ik speel die game niet, maar de vereisten zijn niet wereldschokkend, en dit systeem voldoet aan de recommended system requirements (Core i5 7300U = laptop dualcore CPU en HD 7870, de 7950 is zelfs een stuk beter).

Op welk vlak schiet het systeem dan eigenlijk te kort? Je zou bij het spelen moeten bekijken hoe de componenten belast worden, is dat voornamelijk de CPU of de GPU?

Een upgrade van de CPU is mogelijk, maar zul je tweedehands moeten kopen . En goedkoop is dat ook niet echt, je ziet 2600K's voor tussen de 70-100 euro aangeboden worden, voor dat geld maak je echt een te kleine stap vooruit met je huidige CPU. Het enige echt belangrijke verschil met bv een i7 2600K of 3770K is dat die hyperthreading ondersteunt en jouw i5 niet, denk nu eigenlijk niet dat dat bij Fortnite zo'n enorm verschil zou maken (bij andere meer veeleisende games wel, 4 threads is niet veel meer). De i5 kun je ook nog overklokken moest dat nog niet gebeurd zijn, zou 4GHz wel moeten halen, mits je een goede koeler hebt.

De GPU kun je wel vrij upgraden, maar het heeft op dat platform ook geen zin om hier meer dan €300 aan te besteden. Maximum waar ik naar zou kijken is een GTX 1660 Super of een RX 5600XT. Maar ik denk dat dat eigenlijk niet nodig is en dat die 7950 toch medium-high 1080p Fortnite zou moeten draaien.

Alle reacties

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-01 12:36
Zie niet in waarom dat systeem Fortnite niet zou kunnen draaien.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb je zelf al gekeken bij asus welke cpu dit bord ondersteunt en wat het maximaal haalbare is?
Daarna vergelijken met de cpu die je nu hebt, dan weet je of dit haalbaar is om te investeren.
Hetzelfde geldt voor de videokaart natuurlijk

[ Voor 10% gewijzigd door keur0000 op 30-03-2020 11:55 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • Beste antwoord

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:21
Dat systeem zou eigenlijk toch gewoon Fortnite moeten kunnen draaien? Ik speel die game niet, maar de vereisten zijn niet wereldschokkend, en dit systeem voldoet aan de recommended system requirements (Core i5 7300U = laptop dualcore CPU en HD 7870, de 7950 is zelfs een stuk beter).

Op welk vlak schiet het systeem dan eigenlijk te kort? Je zou bij het spelen moeten bekijken hoe de componenten belast worden, is dat voornamelijk de CPU of de GPU?

Een upgrade van de CPU is mogelijk, maar zul je tweedehands moeten kopen . En goedkoop is dat ook niet echt, je ziet 2600K's voor tussen de 70-100 euro aangeboden worden, voor dat geld maak je echt een te kleine stap vooruit met je huidige CPU. Het enige echt belangrijke verschil met bv een i7 2600K of 3770K is dat die hyperthreading ondersteunt en jouw i5 niet, denk nu eigenlijk niet dat dat bij Fortnite zo'n enorm verschil zou maken (bij andere meer veeleisende games wel, 4 threads is niet veel meer). De i5 kun je ook nog overklokken moest dat nog niet gebeurd zijn, zou 4GHz wel moeten halen, mits je een goede koeler hebt.

De GPU kun je wel vrij upgraden, maar het heeft op dat platform ook geen zin om hier meer dan €300 aan te besteden. Maximum waar ik naar zou kijken is een GTX 1660 Super of een RX 5600XT. Maar ik denk dat dat eigenlijk niet nodig is en dat die 7950 toch medium-high 1080p Fortnite zou moeten draaien.

• Heavysmekke
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-09-2025
keur0000 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:54:
Heb je zelf al gekeken bij asus welke cpu dit bord ondersteunt en wat het maximaal haalbare is?
Daarna vergelijken met de cpu die je nu hebt, dan weet je of dit haalbaar is om te investeren.
Hetzelfde geldt voor de videokaart natuurlijk
Dat heb ik gedaan maar als leek zag ik het bos niet meer door de bomen of hoe zeg je zoiets :)

Nu de upgrade is niet voor mij btw maar voor een familielid die gaf aan dat Fortnite niet zo vlot bolde.
Ik ga dan even dubbelchecken wat juist het probleem is!

Bedankt iedereen in ieder geval! _/-\o_