• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 00:48
hallo

Ik heb een S1 NT1 ISDN kast op zolder laten installeren wat jaartjes geleden
nu heb ik dus ADSL, en die splitter net voor de NT1 kast gezet.

voor de ADSL splitter en de NT1 kast zitten nog 2 gewone telefoonaansluitingen, waar er op 1 ervan de gewone huiskamertelefoon zit

ik krijg error 650 als ik verbinding wil maken, ondanks het feit dat ik alle toestellen voor de NT1 heb verwijderd.
Kan ik wel gewoon de STEKKERDOOSJES van die gewone telefoons VOOR de NT1 laten zitten ? of moeten die ook uit de weg ??

ik hoop hier snel antwoord op te krijgen anders moet ik alsnog een monteur laten komen voor een honderdje of wat, want ik heb geen idee hoe die eikels het toen hebben aangelegd :(

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat die ook weg moeten, want de splitter moet voor alle aansluitpunten zitten

• CyberTijn
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:41 schreef fox666mulder het volgende:
Ik denk dat die ook weg moeten, want de splitter moet voor alle aansluitpunten zitten
dat wordt dus een monteur :(

kan ik die stekkerdoosjes op een of andere manier "omzeilen", zonder de hoofdkabel door te hoeven knippen ??

• Foxke
  • Niet online
Ik zou het niet weten
Ik heb het met een gewone telefoonlijn gedaan, met isdn heb ik totaal geen ervaring Waarschijnlijk weten de andere tweakers het wel :)

• CyberTijn
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:47 schreef fox666mulder het volgende:
Ik zou het niet weten
Ik heb het met een gewone telefoonlijn gedaan, met isdn heb ik totaal geen ervaring Waarschijnlijk weten de andere tweakers het wel :)
ja, nu wachten totdat die tweakers ook deze posting lezen...

Verwijderd

Ik snap het niet helemaal, er zitten (analoge) aansluitingen VOOR de NT1?

• CyberTijn
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:49 schreef johnny appleseed het volgende:
Ik snap het niet helemaal, er zitten (analoge) aansluitingen VOOR de NT1?
dat klopt jah..
achter de NT1 zit de duovox, daar zitten in totaal 3 stekkers op aangesloten (voor gewone modem, fax, en telefoon) en beneden zit ook nog een gewone telefoon, dus MOET die wel voor de NT1 geschakeld zijn.
Ik heb trouwens al heel lang ISDN, toen het eigenlijk net uit was (met nog een oude NT1 van model S1).. toen waren ze er blijkbaar nog niet uit hoe ze die centrales een beetje handig moesten aanleggen :(

• Foxke
  • Niet online
En werken die aansluitpunten nog?

Verwijderd

dat zal wel niet werken :)
NEEM KABEL :) nix meer met al da gedoe met ADSL
/me heb n beetje de schurft aan ADSL

• CyberTijn
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:53 schreef fox666mulder het volgende:
En werken die aansluitpunten nog?
ja, ook die werken nog gewoon..

• Foxke
  • Niet online
Vaag
Kan je de splitter daar niet in doen?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Op zaterdag 04 augustus 2001 23:48 schreef CyberTijn_ het volgende:

[..]

ja, nu wachten totdat die tweakers ook deze posting lezen...
FF een vraagje, je hebt 2 telefoon aansluitingen voor je NT1.
Zit daar ook weer een NT1 kast voor?

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Foxke
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:53 schreef Bill_Gatjes het volgende:
dat zal wel niet werken :)
NEEM KABEL :) nix meer met al da gedoe met ADSL
/me heb n beetje de schurft aan ADSL
ADSL kan je ook aan laten leggenEn als het werkt, werkt het perfect :)

• CyberTijn
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:55 schreef fox666mulder het volgende:
Vaag
Kan je de splitter daar niet in doen?
nee, want dan moet ik het aansluiten op een stekkerdoosje, en dat mag juist niet, het moet direct op de lijn.

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Ik lees net dat je 2 analoge punten voor je ISDN hebt.
Errug knap, ISDN geeft 95 volt af op de hoofdaansluiting.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• CyberTijn
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:57 schreef d-Frag het volgende:
Ik lees net dat je 2 analoge punten voor je ISDN hebt.
Errug knap, ISDN geeft 95 volt af op de hoofdaansluiting.
dat volg ik even niet helemaal :?

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Op zaterdag 04 augustus 2001 23:57 schreef CyberTijn_ het volgende:

[..]

nee, want dan moet ik het aansluiten op een stekkerdoosje, en dat mag juist niet, het moet direct op de lijn.
Fout! mijn hoodfaansluiting is een stekkerdoos, daar zit gewoon met een stekker de splitter aan vast.

• Foxke
  • Niet online
Bij mij ook, maar het kan zijn dat het bij isdn ander zit :?

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Op zaterdag 04 augustus 2001 23:59 schreef CyberTijn_ het volgende:

[..]

dat volg ik even niet helemaal :?
Je zegt dat er 2 analoge telefoons voor de NT1 kast zitten.

Ten eerste kan het technisch niet, ISDN is een andere techniek dat POTS (Analoge telefonie).
Ten tweede is de voedingsspanning die op een ISDN lijn staat ongeveer 2x zo hoog als een POTS lijn

• CyberTijn
ja, dat weet ik dus ook niet

zou ik morgen effe uit moeten proberen..

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Op zondag 05 augustus 2001 00:00 schreef fox666mulder het volgende:
Bij mij ook, maar het kan zijn dat het bij isdn ander zit :?
Laat ik nu net ISDN hebben.

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Kan het niet zijn dat er ergens in de woonkamer of meterkast ook al een NT1 en thuiscentrale zitten?

• CyberTijn
Op zondag 05 augustus 2001 00:02 schreef d-Frag het volgende:

[..]

Ten eerste kan het technisch niet, ISDN is een andere techniek dat POTS (Analoge telefonie).
Ten tweede is de voedingsspanning die op een ISDN lijn staat ongeveer 2x zo hoog als een POTS lijn
nou dan moet ik morgen nog maar eens kijken hoe het precies in elkaar zit...
wat ik zo vreemd vind is dat ik, ondanks dat ik alles geprobeerd heb, steeds maar diezelfde error krijg als ik wil verbinden, error 650.

de wijkcentrale is in orde volgens KPN, dus waar zou het dan aan moeten liggen ?

• CyberTijn
Op zondag 05 augustus 2001 00:08 schreef d-Frag het volgende:
Kan het niet zijn dat er ergens in de woonkamer of meterkast ook al een NT1 en thuiscentrale zitten?
nee, in de meterkast zit een dunne en een wat dikkere kabel.
die dunnere kabel gaat door een klein rond doosje waar op staat "PTT", en daarna verdwijnt het door een PVC buis door het plafond, dat geld ook voor die dikkere kabel.

maar de telefoon in de woonkamer zit NIET aangesloten op de duovox, dus hoe het dan zou moeten zitten weet ik niet

• Foxke
  • Niet online
error 650
"The remote computer you're dialing into does not respond to a network request. Check your server type settings in the properties of the connection. If this problem persists contact your network administrator"
- Controleer of de telefoonlijn goed op de modem is aangesloten en of u kunt bellen met de telefoon.
heeft idd met je aansluitpunt te maken

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Op zondag 05 augustus 2001 00:13 schreef fox666mulder het volgende:

[..]

heeft idd met je aansluitpunt te maken
Wel eerst even kijken of je wel een verbinding met het modem hebt.
Moet je even in je browser 10.0.0.138 intikken.

• CyberTijn
Op zondag 05 augustus 2001 00:17 schreef d-Frag het volgende:

[..]

Wel eerst even kijken of je wel een verbinding met het modem hebt.
Moet je even in je browser 10.0.0.138 intikken.
ja blablabla tuurlijk al die ongein heb ik al doorlopen, met de verbinding + software is helemaal niks mis.

het gaat om dat verdomde aansluitpunt

• CyberTijn
Op zondag 05 augustus 2001 00:05 schreef d-Frag het volgende:

[..]

Laat ik nu net ISDN hebben.
nou ik heb de modem geprobeerd op de eerste aansluitdoosje aan te sluiten met behulp van een gewone stekker, maar mijn line sync lampje blijft knipperen, en als ik hem net voor de NT1 kast zet, dan blijft ie gewoon branden :?

• Foxke
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 09:03 schreef CyberTijn_ het volgende:

[..]

nou ik heb de modem geprobeerd op de eerste aansluitdoosje aan te sluiten met behulp van een gewone stekker, maar mijn line sync lampje blijft knipperen, en als ik hem net voor de NT1 kast zet, dan blijft ie gewoon branden :?
Dus dan werken die analoge aansluitpunten ook niet meer

Ik denk dat je toch het beste een monteur erbij kan halen, die alles gelijk goed maakt

Verwijderd

Heb ooit horen zeggen dat iemand naar de primafoon is gegaan om zijn NT 1 om te ruilen.. Persoon in kwestie had ook het model S1 en kreeg een S4 ..
Adsl zou niet werken met het model S1.

Laat ons even weten of dit het is.

Verwijderd

[..]

Ik denk dat je PSTN bedoelt :)

PSTN = 50V
ISDN = 96V

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 13:37 schreef Maus het volgende:
Heb ooit horen zeggen dat iemand naar de primafoon is gegaan om zijn NT 1 om te ruilen.. Persoon in kwestie had ook het model S1 en kreeg een S4 ..

Je kunt bij mij wel een S4 komen halen, die heb ik standaard op de auto liggen. Ik werk alleen met ISDN dus van ADSL heb ik helaas geen kaas gegeten :)

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

[..]

Het kan natuurlijk zijn dat de twee analoge toestellen op het andere aderpaar zijn aangesloten en daardoor lijkt het alsof ze voor de NT1 zitten. Zo is dat bij mij aangesloten (analoog en ISDN). De ADSL splitter is bij mij aangesloten op het aderpaar van de analoge aansluiting. Zo langzamerhand wel een warboel van aansluitingen, maar het werkt nog steeds. :)

Als ik de bovenstaande postings zo lees, lijkt het er op dat er sprake is van twee aansluitingen: Een analoge en een ISDN. Weet je dan wel zeker dat ADSL gecombineerd is met ISDN en niet met de analoge lijn?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:25

qless

...vraag maar...

Er zijn problemen met mensen die een oude NT1 hebben...probeer die eens om te ruilen voor nieuwe (model S4)

-> aansluitpunten voor de nt1 hoef je niet te verwijderen, je kunt er alleen niks op aansluiten

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Jij zegt dat de telefoon beneden niet op de Duovox zit? Test het ff leg de hoorn er naast en kijk op de duovox of een van de leds brand. Mischien zit ie wel ergens parallel met een ander toestel.
In veel woningen waar ISDN geplaats is en de ISDN boven wordt gebruikt, wordt om geen nieuwe kabel te hoeven trekken de NT1 boven gemonteerd over de rode en blauwe ader. Boven zit dan ook je duovox en deze word waarschijnlijk terug naar beneden gevoed via de oranje en witte aders.Onderweg hangt er mischien nog een toestel parallel aan.
Maar dat is niet echt het probleem van het niet in kunnen bellen denk ik.
En als de toestellen achter de duovox gewoon werken met de splitter voor de NT1 dan lijkt mij de lijn ook OK. Helaas kan ik je verder niet helpen.

Omruilen van de NT1 zou zo als boven al vermeld kunnen helpen.

Verwijderd

Uh wasa ben jij een EP er of een AP er en wat doe je precies voor werk. Ik instaleer de PABX'en van jou logo ;)

• CyberTijn
Op zondag 05 augustus 2001 13:37 schreef Maus het volgende:

ik heb het inmiddels aan de praat op een S1, werkt prima, is alleen wel wat meer werk om aan te sluiten.

iemand met 2 handen en een gezond verstand (waar ik maar net aan voldoe) kan het !

• CyberTijn
Inmiddels heb ik mijn ADSL aan de praat! op een simpele NT1 kast!

dat 3e lampje op de modem brandde een hele tijd niet, en toen ik vanmiddag keek, stond ie hevig te knipperen!

dus ik dacht, ach laat ik eens proberen verbinding te maken, en ja hoor het werkte nog ook.

Bij deze wil ik graag ook iedereen bedanken voor zijn of haar postings in deze topic, ik heb in veel gevallen veel gehad aan jullie adviezen!

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 20:21 schreef CheS het volgende:
Uh wasa ben jij een EP er of een AP er en wat doe je precies voor werk. Ik instaleer de PABX'en van jou logo ;)
Ik ben van OWS regio zuid... werk voor KPN Den Bosch, Alcatel (Novo)

Heb je MSN of ICQ geachte collega :? >:)

Zo ja, kijk maar in profiel voor icq# of email

Verwijderd

Yep ICQ.

Verwijderd

Weet CHES toevallig of de modems er nou hangen In Baarn aan de Berkhoutstraat?

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 08:46 schreef CheS het volgende:
Yep ICQ.
En was is CheS z'n ICQ# :?

Verwijderd

Staat er toch! ;)
Pagina: 1