WiFi block op Asus router icm oa. Snapchat en YouTUbe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Ik heb een Asus rt-ac87u router die al enige tijd naar tevredenheid draait...tot nu toe.
'Ineens' (?) lijken bepaalde diensten niet meer (soepel) te werken.
Kids klagen dat Snapchat niet werkt. Ikzelf merk dat met name vanaf mobiel (zowel Apple als Android) YouTube niet lekker werkt; laden duurt lang, soms helemaal niet.
Het zit in de Asus want ik heb ter test even het WiFi op het achterliggende Ziggo modem tijdelijk aangezet en daarmee geen problemen.
UTP verbinding heeft geen problemen, lijkt dus Wifi of mobiel gerelateerd.
Wat al getest?

Firewall op router uit, andere DNS, andere firmware (zowel down al upgrade), factory reset, andere wifi kanalen, alleen op 2,4 e/o 5ghz getest.

Iemand nog andere suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

lier

MikroTik nerd

Asus als accesspoint configureren? Of anders de Ziggo modem in bridge (laten) zetten. Dat laatste kan alleen als je de Asus als enige device erop hebt aangesloten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Als AP instellen zou kunnen, maar doe ik liever niet en heeft ook nooit zo gestaan. Nu ineens doet de Asus raar. Hoe kan zoiets? Of kan het ook aan het Ziggo modem liggen? Daar ook nog DMZ geprobeerd, mocht ook niet baten.

(Ziggo in bridge schijn ik niet te moeten doen want ook nog telefonie en andere devices idd)

[ Voor 17% gewijzigd door kaajee op 30-03-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Doe eens een traceroute naar de adressen die niet werken?

Het is een long shot maar verkeer over internet kent een max aantal hops (ttl/mtu dnf). Je router is nu een extra op.
Miss wordt verkeer door corona al redelijk omslachtig omgeleid en loop je nu tegen de max aan voor die servers.

CISSP! Drop your encryption keys!