Wifi range extender

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:06
Ik ben op zoek naar een oplossing voor onze Wifi. De dekking is niet heel top op de bovenverdieping en ben op zoek naar een simpele manier om deze te verbeteren.

Wat is jullie advies voor het gebruik van wifi extenders? Ik zie hier echt door de bomen het bos niet meer en wil liever niet 200 euro uitgeven.
Ik wil graag 1 wifi netwerk/verbinding dus niet continu overstappen van access point naar access point (misschien gaat dit bij de duurdere systemen wel goed overigens).

Werken die wifi extenders? bv zo iets:
pricewatch: TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender

Of wat zou een betere optie zijn? Ik kan ook nog wel een lan kabel naar boven trekken en hier eea op aansluiten.

Beste antwoord (via crimby op 30-03-2020 17:20)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30
crimby schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:12:
Oke ga ik daar toch nog eens naar kijken. Nog tips qua product? Liefst onder de 100 euro.
tp link eap225 v3 of ubiquiti unify ac lite
(trek bij voorkeur 2 kabels als je kan)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:03

FeaR

In GoT we trust

CEA > NT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
crimby schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:52:
Ik ben op zoek naar een oplossing voor onze Wifi. De dekking is niet heel top op de bovenverdieping en ben op zoek naar een simpele manier om deze te verbeteren.

Wat is jullie advies voor het gebruik van wifi extenders? Ik zie hier echt door de bomen het bos niet meer en wil liever niet 200 euro uitgeven.
Ik wil graag 1 wifi netwerk/verbinding dus niet continu overstappen van access point naar access point (misschien gaat dit bij de duurdere systemen wel goed overigens).

Werken die wifi extenders? bv zo iets:
pricewatch: TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender

Of wat zou een betere optie zijn? Ik kan ook nog wel een lan kabel naar boven trekken en hier eea op aansluiten.
Crimby,

Ik zou een wifi repeater totaal links laten liggen omdat deze apparaten wel een van de slechtste keuzes is om te nemen. Als het bereik op de bovenverdien al slecht is zal zo range extenter niet veel helpen omdat die erg afhankelijk is van het signaal die hij al binnen krijgt. Ook halveert een wifi extender de snelheid !

Beste optie voor jou zou zijn om een kabel te trekken naar boven en een accespoint hier op aansluiten voor een betere dekking.

Mocht je geen kabel willen/kunnen trekken kun je er overdenken aan powerline adapers te gebruiken en vanuit daar een accespoint aansluiten(of een poweline met wifi).

Levert niet de betrouwbaarste verbinding op maar kan wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Arthion-nl schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:00:
[...]

Crimby,

Ik zou een wifi repeater totaal links laten liggen omdat deze apparaten wel een van de slechtste keuzes is om te nemen. Als het bereik op de bovenverdien al slecht is zal zo range extenter niet veel helpen omdat die erg afhankelijk is van het signaal die hij al binnen krijgt. Ook halveert een wifi extender de snelheid !

Beste optie voor jou zou zijn om een kabel te trekken naar boven en een accespoint hier op aansluiten voor een betere dekking.

Mocht je geen kabel willen/kunnen trekken kun je er overdenken aan powerline adapers te gebruiken en vanuit daar een accespoint aansluiten(of een poweline met wifi).

Levert niet de betrouwbaarste verbinding op maar kan wel goed werken.
Ik kan wel een kabel trekken, dat is geen probleem.
Een accesspoint betekent ook een 2e wifi punt neem ik aan? Ik heb dit ooit geprobeerd maar switchte niet automatisch naar de juiste accesspoints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
kabel trekken + accespointje zetten ... wel zien dat alle wifi isntellingen identiek staan aan je andere wifi devices zodat ze prima overschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

lier

MikroTik nerd

Alle instellingen, behalve kanalen: die wil je juist niet overlappend hebben.
Meestal moet je ook je zendvermogen tweaken voor optimaal roaming gedrag.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Oke ga ik daar toch nog eens naar kijken. Nog tips qua product? Liefst onder de 100 euro.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ijske
crimby schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:12:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
ijske schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:15:
[...]

Thanks! En 2 kabels zodat ik er eentje overhoud voor evt bedraad internet neem ik aan?
Dat moet wel lukken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
crimby schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:47:
[...]

Ik kan wel een kabel trekken, dat is geen probleem.
Een accesspoint betekent ook een 2e wifi punt neem ik aan? Ik heb dit ooit geprobeerd maar switchte niet automatisch naar de juiste accesspoints.
Switchen wordt zowieso bepaald door de client ( bijv. mobiele tel ) en door een beetje te spelen met de AP,s kan je dit bevorden. Als de signalen elkaar teveel overlappen kan het zijn dat de client inderdaad niet switch.

Hou rekening mee dat een een repeater ook als een 2e wifi punt telt dus is niet veel anders daar in als een volwaardige AP.
Pagina: 1