Toon posts:

Hoe installeer ik Linux Ret Had 7.1?

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen?

Ik wil graag RetHad 7.1 als tweede besturingssysteem naast Windows 98 SE.

Ik heb 2 partities op mijn HD bij zijn FAT32.

Verwijderd

CD erin stopppen, een keertje of 20 op ok drukken... en gaan. Niets houdt je tegen.
Kijk trouwens ook even op www.linuxbeginners.nl

Verwijderd

Topicstarter
tnx ! :)

Verwijderd

okay ik heb het pas 1 keer gedaan maar het ging zo bij mij:

-Boot vanaf cd1
-install komt druk op enter
-Midden in de instal kan je kiezen welke schijf enz kies daar welke schijf je wilt en je kan dan ook meteen een optie aanklikken om lilo te installenn (voor het boot menu kan je kiezen win98 of redhat) en dan gewoon weer alles verder gaan, het is best makkelijk

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

ten eerste: 't is RedHat
verder: Dat kan. Zorg dat er ruimte beschikbaar is voor linux (ik zou om te beginnen eens 1 tot 2 gig vrijmaken). Doe dit bijvoorbeeld door met Partition Magic je bestaande FAT32 partities ietjes te verkleinen. Laat de vrijgekomen ruimte gewoon leeg, Redhat zal tijdens de installatie de benodigde partities dan zelf indelen. Veel Success!

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Verwijderd

Je kan hem ook zonder opnieuw je partities in te delen installeren. Boot linux op en gewoon beginnen. Je kunt dan gewoon je fat32 partitie kiezen en dan vraagt hij op een gegeven moment om een flop. Duw die erin en als je roboot boot hij eerst van flop en daarna van je disk-image die je gemaakt heb.

Maak die disk-image niet groter dan 2Gb anders gaat het niet. Heb ik hier ook gedaan en werkt wel. Overigens ga ik wel de pc opnieuw indelen en dual-boot maken maar om te proberen gaat dit goed.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Gaat door in:
[topic=198256]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.