Bedankt voor alle reacties en tips allemaal! Nog even een kleine aanvulling op mijn eerste post. Ik maak het op dit moment als volgt schoon: als de grill nog warm is en ik het vlees eraf haal, doe ik er een beetje water op en sluit de contactgrill. Na het eten neem ik het af met keukenpapier. Ik verspil echter enorm veel keukenpapier hieraan en ten tweede voelt het niet helemaal "schoon" voor mijn gevoel zonder sop.
Voor alle mensen die een contactgrill met uitneembare platen aanraden: staat zeker op het verlanglijstje, tot die tijd nog even deze ouwe roestbak uitmelken

Denk dat uitneembare platen veel makkelijker is ja. @
Anoniem: 39993 Ik heb een tosti apparaat waar dat ook de kaas soms tussen de kieren en onder de platen komt. Maar ik denk dat dat puur per contactgrill verschilt. Je moet echt eentje uitkiezen waar de platen goed aansluiten op de randen dan heb je dat probleem zelden. Dan kun je de platen ook in het sop gooien, geeft voor mij toch een "schoner" gevoel dan alleen met een keukenpapiertje afnemen.
@
LA-384 @
JvS Wat die bacteriën betreft, die gaan dus dood bij hogere temperaturen. Dat zou dus betekenen dat de grill nooit schoonmaken geen probleem zou zijn (dan heb ik het puur over bacteriën!). Niet dat ik dat ga doen maar goed..
Heb ik weleens geprobeerd inderdaad, alleen het vlees wordt minder lekker naar mijn mening omdat het letterlijk geen "contact" maakt met de "grill'. Maar zeker een goede tip voor bepaalde andere dingen!
Pas hiermee op. Ik heb ergens gelezen dat er bepaalde bestand deeltjes van het aluminiumfolie in je eten meegebakken wordt door de contactgrill...in hoeverre dit waarheid is weet ik niet maar goed alsnog geldt hier hetzelfde antwoord als wat ik hiervoor gaf.
Veel proteine, dus voornamelijk kip. Ik sport veel dus eiwitten zijn essentieel, heb wel eens koude kip gegeten maar ik eet het toch liever vers en daar is een contactgrill ideaal voor. Dun gesneden kip is in 5 min klaar zonder omkijken
@
Hackus is precies wat ik nu al doe