Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

BOINC Client in Docker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JustMyOpinion
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-06 03:00
Mijn vraag
Hoe installeer in de BOINC Client in Docker?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte Brix met Ubuntu Server en Docker

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets! Ik heb Home Assistant draaien, en dit heb ik gedaan middels een duidelijke tutorial. Het moge duidelijk zijn dat ik weinig verstand heb van Linux en Docker.

Wat ik gevonden heb op: https://hub.docker.com/r/boinc/client is volgens mij precies wat ik moet doen. Dus een terminal openen naar de computer en dan invullen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
docker run -d \
  --name boinc \
  --net=host \
  --pid=host \
  -v /opt/appdata/boinc:/var/lib/boinc \
  -e BOINC_GUI_RPC_PASSWORD="123" \
  -e BOINC_CMD_LINE_OPTIONS="--allow_remote_gui_rpc" \
  boinc/client

Is dit correct? En kan ik vervolgens met de BOINC Manager verbinding maken om de Client in te stellen? (Gebruikersnaam, projecten etc.)

Hoop dat mijn vraag duidelijk is en er een "simpel" antwoord is!

Is niet veel rekenkracht, maar het idee om te helpen is het belangrijkst!

2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SE) PVoutput

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JustMyOpinion
Helaas weinig reactie... maar aan de andere kant, zelf nu de stap genomen om wat te proberen. Bleek dat ik goed op weg was. Je moet echter eerst de image ophalen: "docker pull boinc/client" en vervolgens de andere code uitvoeren.

Enige wat ik "extra" moet doen was sudo er voor zetten.

Ik laat de post staan voor als iemand dezelfde vraag heeft.

Ready for the Stampede!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07-07 17:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je verwacht ook wel een hoop midden in de nacht en de periode dat men thuis de laptop weer voor de baas aan zwengelt. ;)

Het ziet er OK uit, je moet idd eerst het image ophalen voordat je hem kunt starten met het commando wat jij gaf. Sudo er voor kan, want docker werkt onder de root user dus moet je je rechten verheffen.

Ik wil je wel aanraden het commando proberen te begrijpen voordat je het uitvoert. Dan heb je iig een idee wat je aan het doen bent. Docker kent vast een --help vlag of er is wellicht een manual (man docker) waarin de vlaggen uitgelegd staan (exit met q toets).

Heel goed dat je terug komt en het antwoord zelf meld. Dat zouden er meer moeten doen :Y

[Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 30-03-2020 12:58]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• REDSD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 03-07 10:29
Als je het makkelijker voor je zelf wilt maken kan je docker-compose (https://docs.docker.com/compose/install/) gebruiken:

file docker-compose.yml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
version: '2'
services:

boinc:
    image: boinc/client
    container_name: boinc
    restart: always
    network_mode: host
    pid: host
    volumes:
      - /opt/appdata/boinc:/var/lib/boinc
    environment:
      - BOINC_GUI_RPC_PASSWORD=123
      - BOINC_CMD_LINE_OPTIONS=--allow_remote_gui_rpc

Je kan dan via een docker-compose up -d je applicatie starten en op de achtergrond draaien

• JustMyOpinion
@Ultraman Haha, helemaal gelijk hoor. Was ook geen verwijt, ja meer naar mezelf dat ik zo laat kom met de vraag... (Voor de Stampede).

Maar heb idd wat YouTube video's bekeken en opgezocht wat e.e.a. betekende. (Vandaar dat ik ook op het briljante idee kwam dat ik eerst de image moet "pullen")

Dus bedankt voor de comments (ook @REDSD )!

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True