Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Vraag
Alle reacties
Helaas weinig reactie... maar aan de andere kant, zelf nu de stap genomen om wat te proberen. Bleek dat ik goed op weg was. Je moet echter eerst de image ophalen: "docker pull boinc/client" en vervolgens de andere code uitvoeren.
Enige wat ik "extra" moet doen was sudo er voor zetten.
Ik laat de post staan voor als iemand dezelfde vraag heeft.
Ready for the Stampede!
Enige wat ik "extra" moet doen was sudo er voor zetten.
Ik laat de post staan voor als iemand dezelfde vraag heeft.
Ready for the Stampede!
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Je verwacht ook wel een hoop midden in de nacht en de periode dat men thuis de laptop weer voor de baas aan zwengelt. 
Het ziet er OK uit, je moet idd eerst het image ophalen voordat je hem kunt starten met het commando wat jij gaf. Sudo er voor kan, want docker werkt onder de root user dus moet je je rechten verheffen.
Ik wil je wel aanraden het commando proberen te begrijpen voordat je het uitvoert. Dan heb je iig een idee wat je aan het doen bent. Docker kent vast een --help vlag of er is wellicht een manual (man docker) waarin de vlaggen uitgelegd staan (exit met q toets).
Heel goed dat je terug komt en het antwoord zelf meld. Dat zouden er meer moeten doen
Het ziet er OK uit, je moet idd eerst het image ophalen voordat je hem kunt starten met het commando wat jij gaf. Sudo er voor kan, want docker werkt onder de root user dus moet je je rechten verheffen.
Ik wil je wel aanraden het commando proberen te begrijpen voordat je het uitvoert. Dan heb je iig een idee wat je aan het doen bent. Docker kent vast een --help vlag of er is wellicht een manual (man docker) waarin de vlaggen uitgelegd staan (exit met q toets).
Heel goed dat je terug komt en het antwoord zelf meld. Dat zouden er meer moeten doen
[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 30-03-2020 12:58 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Als je het makkelijker voor je zelf wilt maken kan je docker-compose (https://docs.docker.com/compose/install/) gebruiken:
file docker-compose.yml:
Je kan dan via een docker-compose up -d je applicatie starten en op de achtergrond draaien
file docker-compose.yml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| version: '2'
services:
boinc:
image: boinc/client
container_name: boinc
restart: always
network_mode: host
pid: host
volumes:
- /opt/appdata/boinc:/var/lib/boinc
environment:
- BOINC_GUI_RPC_PASSWORD=123
- BOINC_CMD_LINE_OPTIONS=--allow_remote_gui_rpc |
Je kan dan via een docker-compose up -d je applicatie starten en op de achtergrond draaien
@Ultraman Haha, helemaal gelijk hoor. Was ook geen verwijt, ja meer naar mezelf dat ik zo laat kom met de vraag... (Voor de Stampede).
Maar heb idd wat YouTube video's bekeken en opgezocht wat e.e.a. betekende. (Vandaar dat ik ook op het briljante idee kwam dat ik eerst de image moet "pullen")
Dus bedankt voor de comments (ook @REDSD )!
Maar heb idd wat YouTube video's bekeken en opgezocht wat e.e.a. betekende. (Vandaar dat ik ook op het briljante idee kwam dat ik eerst de image moet "pullen")
Dus bedankt voor de comments (ook @REDSD )!