Mijn PC blijft vrij vaak (3x per dag) random hangen, dat wil zeggen hij doet niks meer. Niks is mogelijk behalve een hard reset, en een logfile wordt niet gegenereerd.
Het probleem doet zich steeds vaker voor als ik de freeze op een dag heb gehad. Zonet de eerste freeze van de dag, en vrij snel daarna nog een keer. Terwijl daarvoor de PC zo'n 5 uur heeft aangestaan. Het is alsof de PC 'moe' wordt (zo kan ik het het beste omschrijven).
Wat heb ik geprobeerd?
Softwarematig heb ik al vanalles geprobeerd. Drivers opnieuw geïnstalleerd, memory getest, Windows opnieuw geinstalleerd, disk gecheckt, BIOS upgrade. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen.
Qua hardware had ik het vermoeden dat het aan de GPU lag, en de AMD drivers. Dus nu een GTX 1650 Super erin gedaan maar het probleem is er nog steeds.
Ik heb nu het idee dat het of mn voeding is (deze tikt nogal en is uit 2014), of het moederbord. Al kan ik dit niet met zekerheid zeggen.
Hierbij mijn specs:
http://speccy.piriform.com/results/sCbCGd2zmIV5VB6tJDPjoCv
Het probleem doet zich steeds vaker voor als ik de freeze op een dag heb gehad. Zonet de eerste freeze van de dag, en vrij snel daarna nog een keer. Terwijl daarvoor de PC zo'n 5 uur heeft aangestaan. Het is alsof de PC 'moe' wordt (zo kan ik het het beste omschrijven).
Wat heb ik geprobeerd?
Softwarematig heb ik al vanalles geprobeerd. Drivers opnieuw geïnstalleerd, memory getest, Windows opnieuw geinstalleerd, disk gecheckt, BIOS upgrade. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen.
Qua hardware had ik het vermoeden dat het aan de GPU lag, en de AMD drivers. Dus nu een GTX 1650 Super erin gedaan maar het probleem is er nog steeds.
Ik heb nu het idee dat het of mn voeding is (deze tikt nogal en is uit 2014), of het moederbord. Al kan ik dit niet met zekerheid zeggen.
Hierbij mijn specs:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Boxed Wraith Stealth koeler | € 104,22 | € 104,22 |
1 | Moederborden | ASRock A320M Pro4 | € 65,77 | € 65,77 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G | € 190,05 | € 190,05 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C16 | € 48,- | € 48,- |
1 | Voedingen | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 56,89 | € 56,89 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 78,65 | € 78,65 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 543,58 |
http://speccy.piriform.com/results/sCbCGd2zmIV5VB6tJDPjoCv
[ Voor 50% gewijzigd door RikN89 op 29-03-2020 23:14 ]