Upgrade advies voor cpu en gpu

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
So I have a computer with an intel i7 9700 and with boost running on 4.45 ghz all core. I can upgrade my cpu to a k version for 100 euros. And also buy a other 16gb ram kit without rgb. Then i have a intel i7 9700k and 32gb ram without rgb. Should i buy a k version with 32gb ram without rgb or should i only buy new rgb ram 32gb 3200mhz. My memory kit now is 2666mhz plain black without rgb. The new ram kit without rgb is 90 euros and a kit of 32gb rgb ram 3200mhz is 180 euros.

So what should i buy a K version with a other 16gb kit 2666mhz or only 32gb ram 3200mhz without the k version. I have good cooling so boosting the k version to like 5ghz all core or 4.8 shouldnt be a problem. A new cpu and 16gb would be also 180 euro and other 32gb ram also 180 euros and i can sell my 16gb kit for like 50 euros also. what should i do. And yes i want 32gb ram because i want to render a bit too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:26
De Nederlandse taal niet machtig?

Waar gebruik je het systeem voor en wat denk je met de upgrade te bereiken?

Welk moederbord heb je?

[ Voor 10% gewijzigd door Uszka op 29-03-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het voor 240hz gamen en wil gewoon snel kunnen renderen heb een mooie case met rgb alleen me ram is nie rgb. Dus ik weet videokaart zou meer fps geven maar zou liever snellere renders hebben op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de ram nu is 2666mhz en zou dan 4x8 gb op 3200mhz met lagere cas kunnen ocen. Maar de 3200mhz kan ik ook ocen naar like 3400 of 3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Vertaal aub even je startpost, anders moet ik helaas je topic sluiten. Je kunt je post aanpassen door rechtsboven je post op "wijzig" te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:37
Zoveel meer ga je met een OC er niet uithalen, klinkt allemaal spannend maar het zal hooguit rond 5% zijn.
Sneller geheugen geeft een kleine boost maar ook minimaal.

Dus waarom niet direct upgraden naar i9 ?
Je wilt blijkbaar al wisselen van ram en cpu, kan een moederbord er dan ook niet bij?

[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 29-03-2020 21:29 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ff een leuke upgrade zijn en 100 euro van i7 9700 naar i7 9700k wisselen valt nog te overzien. Maar ga nie 250 euro extra uitgeven voor cpu upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, begin dit topic maar even opnieuw in het Nederlands, want dit blijft hengelen naar info. Zorg dan ook dat je punt voor punt de verplichte, standaardvragen invult die je te zien krijgt bij het openen van een topic:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.