(advies) beamer overkapping

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-07-2024
waar ik normaal alles zeer goed uitzoek, ben ik nu vooral benieuwd om jullie advies. Natuurlijk heb ik zelf ook al het een en ander uitgezocht, maar kan niet alles vinden.

Ik ga over 2 weken een overkapping plaatsen achter mijn huis en daar wil ik graag een beamer in hangen met dus een beamerscherm. Nu heb ik 2 vragen.

1) Voor het beamerscherm, zijn er verschillen tussen buiten en binnen schermen? Er zit een witte muur achter, dus dat is al veel beter. Waar moet ik precies op letten en waar kan ik het beste kijken? zit te denken aan een scherm van 100 inch.

2) Voor de beamer ben ik wel al een stuk verder, ik heb begrepen dat je wel echt 4.000 lumen moet hebben, voor een beamer onder de overkapping. Zijn jullie het daar mee eens en hebben jullie nog adviezen?

Graag hoor ik van jullie,

Gr. Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-04 16:23
De beamer komt in de open lucht? Dat lijkt mij niet verstandig ivm vochtigheid bij zowel de electronica als de lens. Of hebben ze daar speciale modellen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:32
warcow schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:52:
De beamer komt in de open lucht? Dat lijkt mij niet verstandig ivm vochtigheid bij zowel de electronica als de lens. Of hebben ze daar speciale modellen voor?
Meestal is het idee een beetje je hebt een beamer binnen in de kast en die haal je naar buiten als je een filmpie wil kijken. Hoe de situatie hier is blijft voorlopig een vraag.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:49
Wat betreft de keuze van het scherm hangt het vooral ook af of je bij daglicht wil kijken of alleen als het donker is. Er zijn z.g. daglichtschermen verkrijgbaar.
En dit natuurlijk ook in samenhang met de doekgrootte en lichtopbrengst van de projector.

Daar is online vast wel wat meer over te vinden, als je goed je best doet.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
Excuses, ik heb het niet duidelijk vermeld.

Ik heb een overkapping, daar komt het scherm en de beamer onder te hangen. Daarom zit ik te denken aan een handmatig projectiescherm.

Ik wil vooral kijken als het donker is, maar stel er is een wedstrijd overdag, dan wil ik die natuurlijk ook zien op het beamerscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
royv1981 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:15:
Excuses, ik heb het niet duidelijk vermeld.

Ik heb een overkapping, daar komt het scherm en de beamer onder te hangen. Daarom zit ik te denken aan een handmatig projectiescherm.

Ik wil vooral kijken als het donker is, maar stel er is een wedstrijd overdag, dan wil ik die natuurlijk ook zien op het beamerscherm
Ga je deze beamer heel het jaar buiten laten hangen? Want dan moet je al snel naar een IP68 certificering gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
hij hangt onder een overkapping en komt in een kast te hangen, dus geen probleem met vocht etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
JukeboxBill schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:14:
Wat betreft de keuze van het scherm hangt het vooral ook af of je bij daglicht wil kijken of alleen als het donker is. Er zijn z.g. daglichtschermen verkrijgbaar.
En dit natuurlijk ook in samenhang met de doekgrootte en lichtopbrengst van de projector.

Daar is online vast wel wat meer over te vinden, als je goed je best doet.
Maar als ik alleen in donker wil kijken, dan is het scherm voor buiten en binnen hetzelfde?
Of zit daar ook nog verschil tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:45
Geen probleem met vocht in een kast die buiten staat? Woon je wel in Nederland? Is die kast verwarmd en wordt de luchtvochtigheid geregeld?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuppieGup
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-04 15:19
Beste Roy,

ik zie dat dit een vraag is van een jaar geleden.
Helaas kreeg je alleen antwoord over vocht.

Ik ben zeer benieuwd hoe je het hebt aangepakt en hoe je ervaring is om in de overkapping te kijken.

Ik zit nu met hetzelfde dilemma
Ik hoor graag van je.

gr Fred
royv1981 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:33:
waar ik normaal alles zeer goed uitzoek, ben ik nu vooral benieuwd om jullie advies. Natuurlijk heb ik zelf ook al het een en ander uitgezocht, maar kan niet alles vinden.

Ik ga over 2 weken een overkapping plaatsen achter mijn huis en daar wil ik graag een beamer in hangen met dus een beamerscherm. Nu heb ik 2 vragen.

1) Voor het beamerscherm, zijn er verschillen tussen buiten en binnen schermen? Er zit een witte muur achter, dus dat is al veel beter. Waar moet ik precies op letten en waar kan ik het beste kijken? zit te denken aan een scherm van 100 inch.

2) Voor de beamer ben ik wel al een stuk verder, ik heb begrepen dat je wel echt 4.000 lumen moet hebben, voor een beamer onder de overkapping. Zijn jullie het daar mee eens en hebben jullie nog adviezen?

Graag hoor ik van jullie,

Gr. Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:46

rdejongjr

Gnome

Je hebt buiten 3 vijanden bij een beamer:

Vocht: een device wat uit staat/onder het dauwpunt komt slaat condens op neer, niet handig bij elektronica.

Beestjes: Spinnetjes e.d. vinden zon pukkel aan het plafond met allemaal gaatjes en hoekjes heerlijk om hun huisje van te maken.

Licht: Bij direct zonlicht op het scherm zie je sowieo niets meer en bij indirect zonlicht heb je alsnog een flink beamer nodig om iets over te houden.

Een Ultra Short Throw beamer met een ALR scherm is denk ik een aardig compromis.
Scherm kan blijven hangen en de beamer kan je makkelijk van een plank/dressoir pakken en binnen opbergen.
Weerkaatst het meeste licht van schuin boven weg en het licht van onder weer naar de kijker toe.

Ook heb je voor hetzelfde geld dan al snel een 70+inch TV, als je die aan laat staan op een slideshow blijft het waarschijnlijk wel boven het dauwpunt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:07
Bloep

[ Voor 105% gewijzigd door Whiskey48 op 27-06-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:07