Mijn vraag
Is mijn moederbord defect en hoe controleer ik dat verder?
Relevante software en hardware die ik gebruik
ik gebruik verder helemaal geen schijf (nog) oid.
Het volgende zit er in:
Mobo: Z68-GD65 (B3)
CPU : Intel core I5-2500k SR008 3,3Ghz
Scythe koeler
RAM: 2x Corsair Vengeance 8GB (2x4GB) 1600MHz ver2.12
Voeding: Corsair 750TX
GPU: Sapphire R9 280X GDDR5
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de pc opstart brand er 1led (je hebt boven aan het mobo een rits met blauwe lesjes) en direct daarna gaan led 2,3,4,5,6 ook branden. De cpu fan slaat aan en alles blijft een kleine 9 seconden "aan". Daarna gaat het een seconden of 5 uit.
Ik heb alles helemaal los gehad. Maar toen deed niets het....
Eerste ledje lichte op maar doofde direct.
Daarna de CPU erin gestopt, nu brand er 1led en direct daarna gaan led 2,3,4,5,6 ook branden. Een kleine 9 seconden "aan". Daarna gaat het een seconden of 5 uit. En dit in een loop. De voedingsfan hoor ik aanslaan en gaat ook na 9 sec uit.
Vervolgens een van de 2 geheugen banken erin gestopt. Zelfde resultaat als hierboven.
Deze bank gewisseld van plek en gewisseld met de andere bank en hetzelfde resultaat.
Uiteindelijk een harde schijf met een oude OS aangesloten maar hetzelfde als hierboven als resultaat.
Het hele systeem heeft gedraaid (met een andere opstart schijf maar die zit ergens anders herinstalleerd in).
Nadat deze is verhuisd doet die het niet meer. Wat kan hier het probleem zijn?!
Ik hoor het graag.
Zit helaas niet thuis ivm corona maar savonds moet ik wel andere testen kunnen doen.
Groet,
Steven.
Is mijn moederbord defect en hoe controleer ik dat verder?
Relevante software en hardware die ik gebruik
ik gebruik verder helemaal geen schijf (nog) oid.
Het volgende zit er in:
Mobo: Z68-GD65 (B3)
CPU : Intel core I5-2500k SR008 3,3Ghz
Scythe koeler
RAM: 2x Corsair Vengeance 8GB (2x4GB) 1600MHz ver2.12
Voeding: Corsair 750TX
GPU: Sapphire R9 280X GDDR5
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de pc opstart brand er 1led (je hebt boven aan het mobo een rits met blauwe lesjes) en direct daarna gaan led 2,3,4,5,6 ook branden. De cpu fan slaat aan en alles blijft een kleine 9 seconden "aan". Daarna gaat het een seconden of 5 uit.
Ik heb alles helemaal los gehad. Maar toen deed niets het....
Eerste ledje lichte op maar doofde direct.
Daarna de CPU erin gestopt, nu brand er 1led en direct daarna gaan led 2,3,4,5,6 ook branden. Een kleine 9 seconden "aan". Daarna gaat het een seconden of 5 uit. En dit in een loop. De voedingsfan hoor ik aanslaan en gaat ook na 9 sec uit.
Vervolgens een van de 2 geheugen banken erin gestopt. Zelfde resultaat als hierboven.
Deze bank gewisseld van plek en gewisseld met de andere bank en hetzelfde resultaat.
Uiteindelijk een harde schijf met een oude OS aangesloten maar hetzelfde als hierboven als resultaat.
Het hele systeem heeft gedraaid (met een andere opstart schijf maar die zit ergens anders herinstalleerd in).
Nadat deze is verhuisd doet die het niet meer. Wat kan hier het probleem zijn?!
Ik hoor het graag.
Zit helaas niet thuis ivm corona maar savonds moet ik wel andere testen kunnen doen.
Groet,
Steven.