Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• StevenT1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01-2024
Mijn vraag
Is mijn moederbord defect en hoe controleer ik dat verder?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik gebruik verder helemaal geen schijf (nog) oid.

Het volgende zit er in:

Mobo: Z68-GD65 (B3)
CPU : Intel core I5-2500k SR008 3,3Ghz
Scythe koeler
RAM: 2x Corsair Vengeance 8GB (2x4GB) 1600MHz ver2.12
Voeding: Corsair 750TX
GPU: Sapphire R9 280X GDDR5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de pc opstart brand er 1led (je hebt boven aan het mobo een rits met blauwe lesjes) en direct daarna gaan led 2,3,4,5,6 ook branden. De cpu fan slaat aan en alles blijft een kleine 9 seconden "aan". Daarna gaat het een seconden of 5 uit.

Ik heb alles helemaal los gehad. Maar toen deed niets het....
Eerste ledje lichte op maar doofde direct.

Daarna de CPU erin gestopt, nu brand er 1led en direct daarna gaan led 2,3,4,5,6 ook branden. Een kleine 9 seconden "aan". Daarna gaat het een seconden of 5 uit. En dit in een loop. De voedingsfan hoor ik aanslaan en gaat ook na 9 sec uit.

Vervolgens een van de 2 geheugen banken erin gestopt. Zelfde resultaat als hierboven.
Deze bank gewisseld van plek en gewisseld met de andere bank en hetzelfde resultaat.

Uiteindelijk een harde schijf met een oude OS aangesloten maar hetzelfde als hierboven als resultaat.

Het hele systeem heeft gedraaid (met een andere opstart schijf maar die zit ergens anders herinstalleerd in).

Nadat deze is verhuisd doet die het niet meer. Wat kan hier het probleem zijn?!

Ik hoor het graag.
Zit helaas niet thuis ivm corona maar savonds moet ik wel andere testen kunnen doen.

Groet,
Steven.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:35
Zou het moederbord kunnen zijn.
Welk merk en type voeding heb je?
Heb je ook videokaart(en)?

• StevenT1987
Heb een Corsair 750 TX voeding en een Sapphire R9 280X GDDR5 videokaart gaat naar alle waarschijnlijkheid niet gebruikt worden. Maar heeft ook gewerkt.

Lijstje hierboven word bijgewerkt.

En als het m'n moederboard zou zijn, kan ik dan een nieuw topic openen met de vraag naar een nieuw mobo voor m'n huidige setup? Of is het vergane glorie?

[ Voor 29% gewijzigd door StevenT1987 op 29-03-2020 19:20 ]

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:20
StevenT1987 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:16:
Heb een Corsair 750 TX voeding en een Sapphire R9 280X GDDR5 videokaart gaat naar alle waarschijnlijkheid niet gebruikt worden. Maar heeft ook gewerkt.

Lijstje hierboven word bijgewerkt.

En als het m'n moederboard zou zijn, kan ik dan een nieuw topic openen met de vraag naar een nieuw mobo voor m'n huidige setup? Of is het vergane glorie?
Probeer eens een andere voeding die zou zo maar eens defect kunnen zijn door slijtage/leeftijd.
Of het vergane glorie is hangt van je budget en eisen af.

• StevenT1987
Heb er een Corsair HX520 voeding op gezet met alleen de CPU fan en de CPU en weer start hij even op en gaat weer uit.....

M'n eisen zijn niet zo hoog, zolang m'n CPU en RAM maar hergebruikt kunnen worden 😉 videokaart is niet eens een must.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je een tweedehands moederbord kunt oppikken voor een paar tientjes, dan kan dat het probleem oplossen, maar ik vind persoonlijk de prijzen in de V&A belachelijk hoog voor dit oude platform...

• StevenT1987
Geloof dat het socket bepalend is welk moederbord ik moet hebben toch? Of kan je sockets "mengen"?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:35
Nee, je hebt expliciet s1155 nodig.

• StevenT1987
Thanks for that! Maareh, die weet ik even niet snel nieuw meer te krijgen....
Pagina: 1