Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten_Meerburg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-07-2020
Beste Mensen,

Ik heb een tijd geleden de Harman Kardon Go + Play (bluetooth speaker) aangeschaft en ben zeer tevreden met deze aankoop. Echter is de batterijduur bij afspelen op vol volume maar een uur of 1,5/2 en ik zou dit graag willen verlengen.
Ik wil hiervoor een powerbank aanschaffen alleen heb ik geen idee of de speaker überhaupt wel op te laden is m.b.v. een powerbank.
Op de speaker zit een micro-usb poort waarmee de powerbank volgensmij aangesloten zou moeten worden. Om dit te testen heb ik een standaard telefoon oplader ingeplugt, echter gebeurd er dan niks. Wanneer ik de meegeleverde oplader gebruik (die gaat niet via de micro-usb poort) gaan de batterij lichtjes knipperen. Dit gebeurd bij de telefoon oplader niet.

Nu vraag ik mij dus af of het mogelijk is om mijn speaker op te laden via de micro-usb poort? Of werkt het niet met een telefoon oplader maar wel met een powerbank? Of is mijn speaker misschien kapot?

Mocht het inderdaad niet mogelijk zijn via de micro-usb poort, is er dan wel een andere manier om de speaker op te laden zonder in de buurt van een stopcontact te zijn?

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven. Mocht er extra informatie nodig zijn in de vorm van tekst of foto's dan hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet,

Marten

Beste antwoord (via Marten_Meerburg op 31-03-2020 10:59)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54
De MicroUSB poort is volgens de handleiding een servicepoort voor firmware updates. Maar aangezien de speaker een vergelijkbare spanning (19V) als laptops gebruikt zou je een powerbank voor laptops kunnen proberen. Willekeurig voorbeeldjes (geen idee wat de kwaliteit is):

https://www.kabelshop.nl/...h-5-19V-i7064-t50483.html
https://www.coolblue.nl/p...powerbank-50-000-mah.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28
Als ik de specsheet lees, is die usb poort voor het opladen van andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voeding19V 3A

Je moet een powerbank hebben die 19V bij 3A uitstuurt en die dezelfde stekker heeft als de meegeleverde voeding. Ga je niet vinden denk ik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 97% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28
Je snapt toch zelf ook wel dat dat een beetje overdreven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten_Meerburg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-07-2020
Haha, bedankt voor de suggestie maar niet helemaal wat ik zoek.
JvS schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:16:
Voeding19V 3A

Je moet een powerbank hebben die 19V bij 3A uitstuurt en die dezelfde stekker heeft als de meegeleverde voeding. Ga je niet vinden denk ik.
Ik vreesde er al voor maar bedankt voor de bevestiging.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:58 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54
De MicroUSB poort is volgens de handleiding een servicepoort voor firmware updates. Maar aangezien de speaker een vergelijkbare spanning (19V) als laptops gebruikt zou je een powerbank voor laptops kunnen proberen. Willekeurig voorbeeldjes (geen idee wat de kwaliteit is):

https://www.kabelshop.nl/...h-5-19V-i7064-t50483.html
https://www.coolblue.nl/p...powerbank-50-000-mah.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JvS schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:16:
Voeding19V 3A

Ik heb een powerbank die een laptop bij kan laden met 19V (en een auto starten) Het ding is alleen niet meer leverbaar maar was lang niet zo duur als de andere optie die voorbij kwam.
Pagina: 1