Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleykoning
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-08 16:53
ik ga binnenkort verhuizen en dan wil ik mijn computer in een andere kamer plaatsen.
ik heb dus al 10m USB en HDMI kabels maar ik kan nu dus niet meer mijn computer booten via een keystroke.

ik wil dus een externe aanknop, mijn idee is dus power led en power switch connectoren aan een telefoon kabel solderen en daarna een pushbutton.

ik wil dus de front panel kabels en een pushbutton kopen maar ik heb moeite met het vinden op een Nederlandse site kan het wel via china halen maar dat duurt me nu te lang. ook heb ik dus gezien dat er meerdere voltage pushbuttons zijn? en weet ik niet welke ik nodig heb.

ik zou graag willen weten waar ik een simpele pushbutton kan vinden met led en power switch/led connectoren en het liefst ook koelpasta voor een leuke prijs.

als iemand dit zelf ook eens heeft gedaan hoor ik het graag als ik nog ergens rekening mee moet houden.
bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is er mis met WoL?

Anyhow, waarom niet een mega el-cheapo PC of losse kast kopen via https://tweakers.net/aanbod/ en daaruit slopen wat je wil hebben? Dan heb je dus een "echte PC knop" en al de LED's en bedrading.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

MAX3400 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:53:
Wat is er mis met WoL?

Anyhow, waarom niet een mega el-cheapo PC of losse kast kopen via https://tweakers.net/aanbod/ en daaruit slopen wat je wil hebben? Dan heb je dus een "echte PC knop" en al de LED's en bedrading.
WTF jij wil een hele kast gaan kopen voor 2 knoppen :?

TS. elke drukschakelaar is goed :
Zoek een leuke uit.: https://www.conrad.nl/o/drukschakelaars-druktoetsen-0216610
Voltages hoef je niet op te letten, dat is pas relevant als je iets anders dan die paar volt van je mobo wil gaan schakelen.

Wel vraag ik me af of het signaal op die kabel sterk genoeg is om 10 meter kabel te overleven, maar dat zul je zelf moeten uitproberen :) Pak 10 meter speaker draad, steek dat op de aansluiting op je mobo. en vervolgens sluit je de andere kant even kort.

Als dat niet werkt zou je nog met een relais kunnen gaan spelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 29-03-2020 17:02 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleykoning
voor wake on lan zou ik een ander apparaat moeten hebben om de packet te sturen dus dat viel af.
een oude kast zou ik eventueel wel kunnen gebruiken voor de io kabels maar de aanknopen lijken mij in de meeste gevallen niet makkelijk te verwerken in mijn bureau. in ieder geval bedankt voor je reactie max3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleykoning
bedankt heuveltje dit maakt mijn zoektocht een stuk makkelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:32
Of gewoon wake-on USB device aanzetten in de bios...
Je drukt op een toets op de toetsenbord en je pc gaat aan, kosten en moeite 0 euro...

Heb je vaste tijden dan kan je nog de tijdklok aanzetten in de bios.
De bios bied voldoende oplossingen geen noodzaak om met hardwarematige oplossingen te gaan werken.

offtopic:
Ik begrijp niet waarom die pc perse in een andere kamer moet staan en perse geen moeite wil doen om daar heen te lopen om hem aan te zetten.

[ Voor 71% gewijzigd door mr_evil08 op 29-03-2020 17:13 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleykoning
mr_evil08 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:07:
En een master/slave stekkerdoos?
Beeldscherm op master en pc (in bios zet je wake-on poweron aan) op slave.

Of gewoon wake-on USB device aanzetten in de bios...
Je drukt op een toets op de toetsenbord en je pc gaat aan, kosten en moeite 0 euro...
Standby verbruik is er sowieso wel zodra je de stroomstekker erin hebt.

offtopic:
Ik begrijp niet waarom die pc perse in een andere kamer moet staan en perse geen moeite wil doen om daar heen te lopen om hem aan te zetten.
wake on usb doet het niet meer door de usb verlengkabels.
een master/ slave stekkerdoos zegt mij eerlijk gezegd niets?

pc gaat naar een andere kamer omdat ik me altijd irriteer aan draaiende fans en ja het zijn stille fans met een laag toerental. ik irriteer me gewoon snel aan dat soort geluiden.
en ja ik ben te lui om et heen te lopen :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij iedere elektronicawinkel kan je een drukknopje kopen, zolang het maar een push moment button is.

Er zijn geen eisen nodig omdat er amper stroom doorheen gaat en spanning op komt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleykoning
nou ik denk gevonden te hebben wat ik nodig heb.
https://www.highflow.nl/m...eal-tri-switch-black.html
allemaal bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Hou er ook rekening mee dat een lange kabel met een zwak signaal vatbaar is voor storingen uit de ether (EMC). Normaal ligt die kabel binnen je behuizing, dus een Faraday kooi en dat maakt de boel immuun en dat hef je nu dus op. Je PC kan spontaan aan vliegen als je dit doet, of in standby vallen (afhankelijk hoe je die power knop configureert in Windows als hij aan staat).

Je kunt je hierop voorbereiden door afgeschermde kabel te gebruiken, of een lowpass filtertje aan de output van de kabel. Je USB en HDMI kabels hebben al afscherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik denk dat dat wel mee valt, er hangt gewoon nog een pull up/down weerstand aan die niet al te hoog ohmig is want zo'n PC zelf van binnen is natuurlijk ook 1 grote stoorzender.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

https://www.highflow.nl/m...h-sst-es02-usb.html?sl=nl
Ik denk dat dit precies is wat je wil.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

wesleykoning schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:54:
nou ik denk gevonden te hebben wat ik nodig heb.
https://www.highflow.nl/m...eal-tri-switch-black.html
allemaal bedankt voor de reacties.
Even nieuwschierig, heb je dit nog ingericht ?
Wil ook een HTPC boven neer gaan zetten. Maar vroeg me af of het signaal betrouwbaar die 10meter overbrugt, of dat ik met een relais schakeling moet gaan klooien.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleykoning
heuveltje schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Even nieuwschierig, heb je dit nog ingericht ?
Wil ook een HTPC boven neer gaan zetten. Maar vroeg me af of het signaal betrouwbaar die 10meter overbrugt, of dat ik met een relais schakeling moet gaan klooien.
in een test opstelling werkte het prima (de kabel zit nog niet aan de knop gesoldeerd alleen erom gedraaid)

of het ook goed blijft werken weet ik nog niet heb de knop nog niet in mn bureau gezet en dus nog niet gesoldeerd maar verwacht hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 22:06
ik heb geen ervaring met 10meter maar voor enkele meters werkt een extra knop aan telefoonkabel prima. Je kunt ook gewoon RJ11 stekkers en verlengstukken (https://www.allekabels.nl...l-netwerk-koppelstuk.html) gebruiken zodat je de lange kabel eenvoudig van de pc los kunt koppelen zonder de pc open te maken.

En als je een draadbrug http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=487285 doorknipt en beide einden aan samen aan de pc kant van de kabel maakt kan je de kabel op je moederbord aansluiten en daaraan weer de aan/uit knop van je pc, zonder dat je hoeft te solderen of de kabels van je kast door te knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

Is dit misschien een Idee, hoef je helemaal geen kabel te trekken

https://azerty.nl/product...8&utm_content=silverstone

JB

Pagina: 1