Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Beste medeTweakers,

Ik loop tegen het volgende rare probleem aan.

Ik heb recent de TP Link deco M4 aangeschaft omdat de wifi in mijn huis beroerd was en ik daarnaast ook graag achter in de tuin wifi wil hebben.

Nu had ik gehoopt dit probleem op te gaan lossen met een Deco M4.

2 Deco's zijn bedraad aangesloten, de 3e draadloos omdat ik geen mogelijkheid heb een kabel hier naar toe te trekken.

Nu doet het volgende zicht voor. Wanneer ik in de deco als router instel haal ik de verwachte 250mbps. Het probleem hierbij is dat ik apparaten welke op de ziggo connectbox of de op de daarachter hangende swicht aangesloten zijn, niet via wifi te bereiken zijn. Dit is logisch omdat er nu 2 aparte netwerken zijn.

Wanneer ik de Deco als accesspoint instel (welke wenselijk is) heb ik vaker geen dan wel een internet verbinding. Wanneer de verbinding er is is deze onstabiel en haal ik nog maximaal 60mbps...

Wat doe ik fout?

[ Voor 0% gewijzigd door raze88 op 30-03-2020 07:53 . Reden: typ foutje ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niks? Tenminste, een algemene aanname is als je AP na AP na AP aansluit, is dat de snelheid "ongeveer" halveert... 250 delen door 2 en dan weer door 2 is ongeveer 60Mbps...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
1 AP staat op de 1e verdieping en is bedraad aangesloten. 2e AP staat in de woonkamer en is ook bedraad aangesloten. 3e Staat in de berging voor gebruik buiten. Deze is draadloos gekoppeld en haalt inderdaad een iets lager snelheid wat geen probleem is.

Bovenstaande manier van aansluiten blijft gelijk wanneer ik van router functionaliteit overschakel naar accesspoint. Ik verwacht zelf dat dit dus geen invloed zou mogen hebben en snap dus ook niet waar het mis gaat.