Hulp gezocht bij werkend krijgen remote access software (NX)

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfainher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 23:31
Beste mede Tweakers,

Ik wil graag vanuit mijn Windows machine remote access krijgen tot mijn Linux machine via het NX protocol. Mijn Linux machine is namelijk een headless systeem, wat ik op die manier graag wil bedienen. Waarom het NX protocol? Ik heb ondertussen al redelijk wat research gedaan en ik begrijp dat NX het meest geschikt is voor deze taak.

Nu ben ik vooral met NoMachine en X2Go bezig geweest, maar ik krijg het zelf niet werkend. Bij NoMachine blijf ik een 'authentication' error krijgen en X2Go is nog een stapje moeilijker voor een (Linux) leek zoals ik. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iemand met voldoende kennis over Linux en remote access/netwerken. Desnoods via vergoeding of betaling (in overleg), aangezien ik namelijk al ruim twee maanden bezig ben om het werkend te krijgen.

Dit kan wat mij betreft via hulp op afstand via software of als je in de buurt woont van Oss ben je uiteraard ook welkom bij mij thuis. Ik heb in die ruim 2 maanden ook een topic op het NoMachine forum waar ik in principe goed geholpen word, maar ondanks het volgen van al hun stappen en het verstrekken van logs komen we er niet uit. De installatie en het gebruik van NoMachine is zo vanzelfsprekend, dat het bijna niet voor te stellen is dat er iets mis kan gaan. Toch heb ik al van alles geprobeerd en ik blijf elke keer die 'authentication' error krijgen.

Ik zou vriendelijk willen verzoeken om niet hier in dit topic allerlei (kleine of snelle) oplossingen te posten. Kans is namelijk groot dat ik ze allemaal al geprobeerd heb i.s.m. met de mods en admins van NoMachine. En om te voorkomen dat hier tig posts komen waar ik me dan weer verplicht voel om op te reageren, die hoogstwaarschijnlijk toch nergens toe gaan leiden. Dit probleem vereist denk ik dat je moet zien wat er mis gaat.

Stuur me dus liever een private/direct message hier op Tweakers of je me zou kunnen en willen helpen. Over hoe en wat verder, dat bespreken we dan wel privé.

Bij voorbaat dank! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iemand met voldoende kennis over Linux en remote access/netwerken. Desnoods via vergoeding of betaling (in overleg),
Daar is Vraag & Aanbod voor, niet het forum.
Stuur me dus liever een private/direct message hier op Tweakers
Dus heeft dit topic geen enkele discussie waarde gekregen. Dat is niet hoe we hier werken en ook niet wat we willen zien.

Er zit daarom niets anders op dan dit topic te sluiten. Je hebt al contact met de leveranciers, ga daar vooral mee verder.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.